اپل آیفون 7

تمامی شایعات مربوط به اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

سال 2016 قطعا زمانی است که اپل قصد دارد با اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ما را شوکه کند. شایعات در حال شکل دادن به تصور کلی ما از پرچم‌داران بعدی iOS هستند. بنا بر گزارش‌های رسیده، ما امسال شاهد یک بازطراحی کلی از آیفون نخواهیم بود و این مورد احتمالا در آیفون 2017 اپل دیده خواهد شد، تغییرات اساسی که احتمالا باید در زمان رونمایی گوشی Apple iPhone 8 منتظر آن باشیم. با این حال امیدواریم که برخی از ویژگی‌های جدید آیفون امسال نیز بتواند جذابیت داشته و کاربران را راضی کند.

اجازه دهید بدون هیچ معطلی خلاصه‌ای از تمام آن چیزی را که درباره‌ی گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (ممکن است که این گوشی با نام iPhone 7 Pro نیز معرفی شود) می‌دانیم بازگو کنیم. در بسیاری از خبر‌ها عنوان شده است که گوشی آیفون 7 پلاس با یک دوربین دوگانه همراه خواهد بود.

در اینجا باید خاطر نشان کرد که شایعات بسیار درباره‌ی محصولات جدید کمپانی اپل به بیرون درز کرده است؛ اما در اینجا سعی کرده‌ایم که باورپذیرترین و منطقی‌ترین شایعاتی که پیرامون گوشی‌های اپل آیفون 7 ، اپل آیفون 7 پلاس و اپل آیفون 7 پرو در گردش است را بررسی کنیم.

شایعات مربوط به محصولات آینده‌ی کوپرتینو را در پنج بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • طراحی: در این قسمت با توجه به خبر‌های متعدد منتشر شده، فرض را بر این می‌گذاریم که اپل آیفون 7 با بازطراحی کلی همراه نبوده و بیشتر شبیه به گوشی آیفون 6 یا آیفون 6S خواهد بود. این گوشی می‌تواند یک دستگاه ضد آب باشد که سنسور Touch ID در داخل نمایشگر آن تعبیه شده، هیچ جک هدفون 3.5 میلی‌متری در کار نبوده و احتمالا از یک پورت کانکتور هوشمند برخوردار خواهد بود.
  • سخت‌افزار: این دستگاه قطعا با تراشه‌ی Apple A10 با ساختار 16 نانومتری همراه خواهد بود که توسط دو کمپانی TSMC و سامسونگ تهیه شده است. انتظار می‌رود که اپل آیفون 7 به 2 گیگابایت رم مجهز شده، در حال که مقدار رم در iPhone 7 Plus/Pro برای عملکرد بهتر دوربین، 3 گیگابایت خواهد بود.
  • نمایشگر: به‌احتمال زیاد اندازه‌ی نمایشگر و مقدار رزولوشن آن در همان اندازه‌های قبلی باقی خواهد ماند و نمایشگر 3D Touch آن از ویژگی چند لمسی پشتیبانی خواهد کرد.
  • دوربین: انتظار می‌رود که اپل آیفون 7 به همان دوربین‌های مشابه در آیفون 6 و 6S (یک دوربین iSight با سنسور 12 مگاپیکسلی و در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی FaceTime در جلو) مجهز شده باشد؛ درحالی‌که شایعات حاکی از آن است که دوربین iPhone 7 Plus/Pro از یک لنز دوگانه بهره خواهد برد.
  • قیمت و تاریخ عرضه: تاریخ عرضه‌ی این محصولات را اوایل سپتامبر 2016 اعلام کرده‌اند و این در حالی است که عرضه‌ی واقعی آن‌ها احتمالا در اواخر سپتامبر 2016 اتفاق خواهد افتاد.

طراحی:

اپل آیفون 7

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اپل مدت‌هاست که یک بازه‌ی دوساله را برای بازطراحی محصولات خود در نظر گرفته است؛ بنابراین گوشی آیفون 6S بسیار به آیفون 6 شبیه بود، iPhone 5s عمدتا با آیفون 5 یکسان بود. آیفون 4S به‌سختی از آیفون 4 تشخیص داده می‌شود و به همین ترتیب. با این وجود اکثر شایعات منتشر شده نشان می‌دهند که اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس تا حد زیادی شبیه به مدل قبلی خود بوده و احتمالا با تغییرات جزئی در طراحی همراه باشند. حتی یکی از تحلیلگران این عرصه بنام مینگ چی کو معتقد است که اپل آیفون 7 «نقاط فروش جذاب زیادی نخواهد داشت». بله با این وجود شاید خیلی دور از ذهن نباشد اگر اپل بخواهد به طراحی لبه‌های 90 درجه در آیفون 5 یا آیفون 5S برگردد. در این روزها که بیشتر کمپانی‌های تولیدکننده به طراحی گوشه‌های گرد روی آورده‌اند شاید این امر بتواند کمی تنوع به بازار گوشی‌های هوشمند بیاورد. با این حال هنوز باید کمی صبر کنیم تا ببینیم که غول کوپرتینو چه طراحی را برای آیفون جدید خود برگزیده است.

تا آنجا که به مواد ساخت مربوط می‌شود به‌احتمال زیاد اپل، آلومینیوم را برگزیده است. آلومینیوم سری 7000 که یکی از قوی‌ترین آلیاژهای آلومینیوم محسوب می‌شود. نظریه‌های انگشت شمار دیگری نیز برای طراحی مدل جدید آیفون وجود دارد که برخی باورکردنی نبوده‌اند. در اینجا بیشترین احتمالات را بررسی می‌کنیم و این محتمل‌ترین خبرها درباره‌ی طراحی اپل آیفون 7 است.

کانکتور هوشمند:

سال گذشته کمپانی Apple محصول iPad Pro بزرگ خود را معرفی کرد که از یک کانکتور هوشمند بهره‌مند شده بود. این کانکتور به شما اجازه می‌داد که یک صفحه کلید هوشمند را به این تبلت متصل کنید. این تفکر ممکن است که در گوشی iPhone 7 Plus نیز ادامه یابد؛ اما احتمالا به‌عنوان یک لوازم جانبی در دسترس قرار خواهد گرفت. این را فقط می‌توان حدس زد. شاید چنین چیزی وجود داشته باشد و یا ممکن است که از اساس در حد یک شایعه باقی بماند.

سنسور Touch ID تعبیه شده در نمایشگر:

ممکن است که در این محصول جدید شاهد اسکنر اثرانگشت Touch ID تعبیه شده در نمایشگران باشیم. این فناوری، پتنتی بود که در اوایل سال 2015 دیده شد. به نظر ایده‌ی سرگرم کننده‌ای است، یک صفحه نمایش با قابلیت اسکن اثرانگشت جاسازی شده در آن، نه بیش از حد علمی تخیلی است و نه زیاد دور از ذهن نشان می‌دهد.

بدنه‌ی ضد آب:

اپل آیفون 7ممکن است کوپرتینو بخواهد در نهایت با اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس محصولی ضد آب را به نمایش بگذارد. علاوه بر شواهد فیزیکی موجود در آیفون 6S و 6S پلاس، پتنتی از اپل دیده شده که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی سرگرم ساخت دستگاه‌های جدید خود است که بتواند در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. گوشی iPhone 7 احتمالا به تکنولوژی مجهز خواهد شد که پورت‌ها در آن مهر و موم شده و در نتیجه آب و یا هر مایع دیگری قادر به نفوذ در آن نباشد.

نبود جک هدفون 3.5 میلی‌متری:

برخی شایعات حاکی از آن هستند که اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بدون جک هدفون 3.5 میلی‌متری و با استفاده از پورت Lightning تولید خواهند شد. این امر از لحاظ تئوری این امکان را به اپل می‌دهد که دستگاه خود را کمی باریک‌تر کرده و با نبود یک پورت کمتر ضد آب کردن آن را راحت‌تر انجام دهد.

اپل آیفون 7 احتمالا نازک‌ترین آیفون اپل خواهد بود

کوپرتینو اعلام کرده که آماده است تا دستگاه‌های بعدی خود را با ضخامتی در حدود 6 میلی‌متر روانه‌ی بازار کند. جهت یاد‌آوری، ضخامت گوشی iPhone 6 در حدود 6.9 میلی‌متر و در آیفون 6S حدود 7.1 میلی‌متر بود. یکی از عواملی که ممکن است به باریک‌تر شدن گوشی iPhone 7 منجر شود، حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری در آن است.

بدنه‌ای از Liquidmetal یا آلیاژ سفارشی از آلومینیوم:

اپل آیفون 7برخی شایعات ادعا کرده‌اند که اپل آیفون 7 می‌تواند از Liquidmetal و نه از آلومینیوم ساخته شده باشد. Liquidmetal یک سری از آلیاژ‌های فلزی بوده که توسط موسسه‌ی فناوری Caltech در کالیفرنیا توسعه یافته است. از ویژگی‌های این آلیاژ می‌توان به استحکام کششی بالا و مقاومت بسیار زیاد در برابر خوردگی اشاره کرد. این آلیاژ با ضخامتی مشابه با آلومینیوم بسیار سخت‌تر و مقاوم‌تر از آن است. Liquidmetal چندان هم برای اپل ناآشنا نیست. این ماده در اجکتور سیم‌کارت (وسیله‌ای برای راحت خارج کردن سیم از اسلات آن) که با برخی از دستگاه‌های iPhone 3GS همراه شد، به‌عنوان بخشی از یک آزمایش مورد استفاده قرار گرفته بود.

نمایشگر Sapphire ممکن است در نهایت به واقعیت تبدیل شود:

انتظار می‌رفت که گوشی iPhone 6 با نمایشگر sapphire از راه برسد؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد. گوشی iPhone 6s نیز آن را دریافت نکرد؛ اما اپل واچ (Apple Watch) با پوشش sapphire تولید شد. آسیاب شایعات یک بار دیگر به گردش درآمده و ادعا می‌کنند که گوشی آیفون 7 نیز با نمایشگر sapphire وارد بازار خواهد شد.

شارژ القایی بی‌سیم:

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که شارژ بی‌سیم القایی نیز ممکن است که در گوشی اپل آیفون 7 استفاده گردد. شاید در اینجا سوالی مطرح شود که پس چرا در آیفون‌های قبلی از شارژ بی‌سیم استفاده نشده است؟ در جواب باید گفت که یکی از دلایل آن این است که تا اواسط سال 2015، شارژ بی‌سیم القایی نمی‌توانست قدرت را از فلز انتقال دهد؛ اما به لطف فناوری WiPower کوالکام که در اواخر ماه ژوئیه معرفی شد. همه‌ی گوشی‌های فلزی نیز توانستند از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار گردند. کمپانی کوالکام به‌تازگی از استاندارد شارژ بی‌سیم جدیدی به نام Rezence استفاده می‌کند.

سخت‌افزار:

به احتمال زیاد اپل با تراشه‌ی Apple A10 به استقبال گوشی اپل آیفون 7 خود خواهد رفت. تراشه‌ای قدرتمندتر و سریع‌تر از Apple A9 که در گوشی ٖآیفون 6S مورد استفاده قرار گرفته بود. تراشه‌ی Apple A9 که هم‌اکنون در iPhone 6s و 6S پلاس انجام وظیفه می‌کند از عملکرد 64 بیتی برخوردار بوده و با فرایند ساختار 16 نانومتری TSMC یا 14 نانومتری سامسونگ تولید شده است.

اپل آیفون 7برخی منابع ادعا می‌کنند که اپل ساخت تراشه‌ی A10 خود را به‌طور انحصاری به کمپانی TSMC واگذار کرده است. همین منابع اضافه می‌کنند که TSMC در ساخت تراشه‌ی جدید از ساختار 16 نانومتری FinFET ، درست به‌مانند تراشه‌ی Apple A9 استفاده خواهد کرد. با نگاهی به عملکرد تراشه‌ی A9

می‌توان امیدوار بود که تراشه‌ی جدید اپل نیز از کارایی بسیار بالایی برخوردار باشد.

در بخش فضای ذخیره سازی نیز باید گفت که احتمالا گوشی اپل آیفون 7 پلاس به‌منظور کارایی بهتر دوربین با 3 گیگابایت رم همراه خواهد بود؛ اما در گوشی اپل آیفون 7 انتظار نمی‌رود که به حافظه‌ی عملیلاتی بیشتری نیاز باشد بنابراین به‌احتمال زیاد iPhone 7 نیز به‌مانند نسل قبلی خود با 2 گیگابایت رم تولید خواهد شد.

صفحه نمایش:

برخی شایعات خبر از آن می‌دهند که اپل در حال قرار دادن یک نمایشگر AMOLED در محصولات آینده‌ی خود است، احتمالا تولیدات بعد از سال 2018 و برخی از شایعات دیگر حاکی از آن است که اپل تغییر نمایشگر ال سی دی به AMOLED را برای اولین بار در محصولات سال 2019 خود اعمال خواهد کرد. ما نیز بر این باوریم که در نهایت این امر اتفاق خواهد افتاد؛ اما در گوشی آیفون 7 بعید خواهد بود و باید بعد از آن منتظر چنین تغییری باشیم.

بنا به گزارش‌های رسیده، غول تکنولوژی جهان به‌تازگی با یک کارخانه‌ی سازنده‌ی نمایشگر مرموز در تایوان که گفته می‌شود در حال توسعه‌ی یک نمایشگر میکرو LED است وارد مذاکره شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این کمپانی سازنده‌ی تایوانی مشغول کار بر روی یک صفحه نمایش LCD نازک‌تر، روشن‌تر و کارآمدتر است.

اپل آیفون 7

تا آنجا که به اندازه و مقدار رزولوشن مربوط می‌شود؛ مسلما دو گزینه وجود خواهد داشت. اپل یا قصد دارد رزولوشن تصویری را بهبود بخشد یا خیر. چیزی که بیشتر محتمل خواهد بود این است که اپل آیفون 7 با نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل که تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر هر اینچ را شامل شده، خودنمایی خواهد کرد و گوشی iPhone 7 Plus بزرگ‌تر احتمالا با نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل همراه خواهد بود. این نمایشگر با چنین رزولوشن تصویری، تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ را شامل خواهد شد. این همان مشخصاتی است که در آیفون 6، 6S، 6 پلاس و 6S پلاس دیده می‌شود. کمپانی اپل ممکن است که بخواهد این اندازه‌ها را به‌شدت تغییر دهد؛ اما به دلیل فقدان هرگونه شایعه و خبری در این مورد رویکرد محافظه کارانه‌ی خود را حفظ کرده و فرض را بر همین منوال قرار می‌دهیم.

نمایشگر 3D Touch:

در محصول جدید اپل همچنان تاچ سه بعدی باقی می‌ماند و احتمالا قابلیت جدیدی نیز به آن اضافه شود. همان‌طور که ذکر شد به نظر می‌رسد که اپل در حال اضافه کردن ویژگی چند لمسی به این نمایشگر است. این قابلیت اجازه می‌دهد تا کاربران هم‌زمان با لمس دو یا چند نقطه بر روی صفحه نمایش از کارایی‌های مختلف آن استفاده کنند.

باتری:

درباره‌ی اپل آیفون 7 هیچ چیز نمی‌توان گفت؛ اما به نظر می‌رسد که آیفون 7 پلاس به باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد. جهت یادآوری گوشی 6S پلاس دارای باتری 2750 میلی‌آمپر ساعتی بود، درحالی‌که گوشی 6 پلاس نیروی خود را از یک باتری 2915 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کرد. احتمالا iPhone 7 باید به باتری بزرگ‌تری مجهز شود؛ اما صبر کنید، شایعات می‌گویند که گوشی بعدی اپل احتمالا نازک‌ترین آیفون موجود تاکنون خواهد بود. پس تکلیف باتری درون آنچه خواهد شد؟

خوب حدس و گمان‌ها این است که تنها گوشی اپل آیفون 7 با چنین ویژگی خاصی خودنمایی خواهد کرد (نازک‌ترین آیفون موجود) و این در حالی است که اپل آیفون 7 پلاس می‌تواند ضخیم‌تر از نسل قبلی خود تولید شود. البته ما صرفا در حال گمانه‌زنی بر اساس شایعات منتشر شده هستیم و این خبر‌ها تایید نخواهد شد مگر تا زمانی راه‌اندازی این دستگاه‌ها پس تا آن هنگام یادتان باشد این مطلب را با کمی چاشنی نمک بخوانید.

دوربین:

تاکنون چیز زیادی درباره‌‌ی دوربین اپل آیفون 7 شنیده نشده است. به‌احتمال زیاد دوربین این گوشی پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبلی خود نخواهد داشت. اپل احتمالا برای سال 2016 تصمیمی برای افزایش تعداد مگاپیکسل برای دوربین گوشی جدید خود نگرفته است.

یکی از ویژگی‌های جدیدی که ممکن است در دوربین آیفون 7 پلاس استفاده گردد وجود لنز دوگانه در پشت این گوشی است. بنا به گزارش‌های رسیده این سیستم چند لنزی که کیفیت DSLR را ارائه می‌دهد توسط LinX توسعه یافته است. یک کمپانی تصویربرداری که در سال گذشته بخشی از خانواده‌ی اپل شد. ماژول‌های این دوربین ممکن است که توسط کمپانی سونی و LG Innotek تهیه شود. هر چند که مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) معتقد است که هر دو سنسور دوربین‌ها توسط سونی ارائه خواهند شد.

با توجه به دوربین آیفون 6S، امیدواریم که دوربین گوشی اپل آیفون 7 با عملکرد بهتری عرضه شود. معمولا گوشی‌های اپل در زمینه‌ی عکاسی، دستگاه‌های قدرتمندی هستند؛ بنابراین انتظار وجود دوربینی قوی در آیفون 2016، انتظار بیجایی نخواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه:

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، انتظار می‌رود که اپل آیفون 7 در سپتامبر 2016 و احتمالا در دو هفته‌ی اول این ماه از راه برسد. چند سالی است که کوپرتینو چنین زمانی را برای معرفی گوشی‌های جدید خود انتخاب کرده است. اگر به جدول زیر نگاهی بیندازید، خواهید دید که در چند سال اخیر این زمان، برای اپل تبدیل به یک سنت شده و بعید است که این غول تکنولوژی بخواهد که برای سال 2016 سنت شکنی کرده و زمان دیگری را برای معرفی محصولات جدید خود برگزیند.

اپل آیفون 7

درباره‌ی قیمت گذاری گوشی اپل آیفون 7 نمی‌توان نظر خاصی داد ممکن است که این دستگاه قیمتی مشابه با مدل‌های نسل قبلی، آیفون 6 داشته باشد؛ اما درباره‌ی آن به هیچ عنوان نمی‌توان نظر قاطعی داد. جدول زیر قیمت مدل‌های قبلی آیفون را به نمایش می‌گذارد. این جدول را ببینید و شما نیز حدس بزنید که گوشی هوشمند بعدی این کمپانی چه قیمتی خواهد داشت؟

اپل آیفون 7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*