فیچر فون‌ مایکروسافت

نمونه اولیه از فیچر فون‌ مایکروسافت در فضای مجازی دیده شد

مایکروسافت اخیرا امتیاز تجارت فیچر فون‌ خود را به کمپانی فاکسان (Foxconn) فروخت؛ اما به‌نظر می‌رسید که این غول تکنولوژی جهانی برنامه‌های بزرگی برای این واحد خاص داشته باشد.

به‌تازگی عکس‌هایی که از یک منبع چینی در فضای آنلاین منتشر شده که یک فیچر فون را تحت برند تجاری مایکروسافت به نمایش گذاشته است. فیچر فون‌ (feature phone) کلاسی از تلفن‌های همراه بوده که معمولا گوشی‌های پائین رده‌ای را شامل می‌شود و اصطلاحی است برای دستگاه‌هایی که در مقابل گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی قرار می‌گیرند. می‌توان از نام غیر هوشمند نیز برای آن استفاده کرد. به‌طور معمول با چنین گوشی‌هایی می‌توان تماس‌های صوتی برقرار کرده و پیام‌های متنی ارسال کرد.

فیچر فون‌ مایکروسافت با شماره مدل RM-1182 یک نمونه‌ی اولیه از این دستگاه است که احتمالا در eBay به فروش خواهد رفت و ممکن است به‌عنوان بخشی از کلکسیون یک میلیونر در خانه‌اش آرام گیرد. از آنجا که این کمپانی در حال حاضر این بازار را رها کرده و از این پروژه دست برداشته است، بعید به نظر می‌رسد، دستگاهی که می‌بینید دیگر از این کمپانی دیده شود.

این دستگاه هرگز راه‌اندازی نشد؛ اما مدارک نشان می‌دهند که این دستگاه با قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت و سازگار با شبکه‌ی ارتباطی 3G تولید شده و در آن یک دوربین کوچک به همراه یک فلش برای عکاسی در آن تعبیه شده است. به احتمال زیاد این گوشی با هدف ارائه‌ی یک مدل مقرون‌به‌صرفه و به دنبال نیاز بازار برای عرضه‌ی یک فیچر فون با دوامی که به گوشی‌های هوشمند نزدیک‌تر باشد، طراحی شده بود.

فیچر فون‌ مایکروسافت با شماره مدل RM-1182 در فضای مجازی دیده شد

کمپانی مایکروسافت حق استفاده از برند نوکیا و واحد‌های خدماتی آن را تا سال 2024 خریده است و می‌تواند برای مدت زمان تقریبا طولانی از همین نام برای محصولات خود استفاده کند؛ اما احتمالا در این برهه قصد داشته است تا بر روی برند خود سرمایه گذاری اندکی کند و تغییر نام این دستگاه به مایکروسافت بهترین راه برای این کار بوده است. اگرچه این کمپانی تصمیم گرفت این امتیاز را به فاکسان بفروشد؛ اما تجارت فیچر فون‌ برای Microsoft بسیار موفق آمیزی بوده است.

این کمپانی در اولین کوارتر امسال (سه ماهه اول) با عرضه‌ی 15 میلیون دستگاه بزرگ‌ترین فروشنده‌ی فیچر فون‌ها شد و این در حالی بود که کمپانی سامسونگ، نفر دوم این بازار، توانست 11 میلیون از این سری دستگاه‌ها را به فروش برساند. باید منتظر برنامه‌های آتی مایکروسافت برای این بازار بود. در زیر می‌توانید عکس‌های فیچر فونی را ببینید که هرگز وارد بازار نشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*