کمپانی ARM یک شرکت فعال در زمینه‌ی بینایی ماشین را تصاحب کرد

کمپانی ARM یک شرکت فعال در زمینه‌ی بینایی ماشین را تصاحب کرد

رکود بازار گوشی‌های هوشمند، خیلی از شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دیگر ترغیب کرده است. روز گذشته شرکت ARM اعلام کرد که کمپانی Apical که در زمینه‌ی بینایی ماشین فعال است را به مالکیت خود در آورده است. با ما در گجت نیوز همراه باشید.

شرکت هلدینگ ARM روز گذشته اعلام کرد که برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های خود در زمینه‌ی بینایی ماشین، کمپانی Apical را به قیمت 350 میلیون دلار به تصاحب خود درآورده است. شرکت Apical در سال 2002 تاسیس شد و محصولات مربوط به بینایی ماشین این شرکت در بیش از 1.5 میلیارد گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت هلدینگ ARM پس از خرید این شرکت قصد دارد حضور خود در بازارهای جدیدی مانند روباتیک و وسایل نقلیه‌ی هوشمند را نیز افزایش دهد.

شرکت ARM تقریبا 25 سال پیش تأسیس شد و از آن موقع توانست به قدرتمندترین شرکت طراح درزمینه‌ی چیپست‌های نیمه‌هادی بدل شود. معماری‌های طراحی‌شده توسط این شرکت در محصولات بی‌شماری مورداستفاده قرار می‌گیرد. از محصولاتی مانند ساعت‌‌ هوشمند، گوشی هوشمند و تبلت‌ گرفته تا تلویزیون‌های هوشمند، لپ‌تاپ، سرورها و حتی در ماژول‌های اینترنت اشیا متعلق به سامسونگ با نام ARTIK نیز از معماری‌های این کمپانی بهره می‌برند. به بیانی دیگر، اگر شما از یک دستگاه هوشمند استفاده می‌کنید، به‌احتمال فراوان آن دستگاه از تکنولوژی تحت لیسانس کمپانی ARM در خود استفاده می‌کند. مدیرعامل کمپانی ARM در خصوص تصاحب شرکت Apical چنین گفت:

بینایی ماشین در ابتدای راه خود قرار دارد و ما قصد داریم با تمرکز بیشتر در این زمینه، آینده‌ای بهتر را برای دستگاه‌های هوشمند رقم بزنیم و از طرفی نفوذ خود را در این بازار افزایش دهیم.

بینایی ماشین چیست؟

کمپانی ARM یک شرکت فعال در زمینه‌ی بینایی ماشین را تصاحب کرد

بینایی ماشین را می‌توان به این شکل توصیف کرد که در آن تکنولوژی‌هایی توسعه داده می‌شود که کامپیوترها با دریافت ویدئو یا عکس بتوانند آن را همانند انسان پردازش، تجزیه‌وتحلیل و درنهایت درک کنند. این تکنولوژی کاربردهای فراوانی دارد. ازجمله‌ی آنها می‌توان مسیریابی برای ماشین‌های خودران، کنترل فرآیندها در روبات‌های صنعتی و عکس‌های مکان نگاری را نام برد.

با کاهش تولید گوشی‌های هوشمند iPhone، این کمپانی اعلام کرد که سهم آن‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2016 به اندازه‌ی 11 درصد کاهش‌یافته است. این موضوع زنگ خطری برای شرکت ARM بود. ازاین‌رو این کمپانی تصمیم گرفت نفوذ خود را در سایر بازارها افزایش داده و وابستگی خود به بازار گوشی‌های هوشمند را کاهش دهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*