این ۵ گجت هوشمند از جذاب‌ترین پروژه‌های کیک استارتر و ایندی‌ گو گو هستند

این ۵ گجت هوشمند از جذاب‌ترین پروژه‌های کیک استارتر و ایندی‌ گو گو هستند

سایت‌هایی نظیر کیک استارتر (Kickstarter) و ایندی گو گو (Indiegogo) از جمله مکان‌هایی محسوب می‌شوند که سالانه آرزوهای صدها و شاید هزاران استارت آپ، محقق و افراد خلاق در آنها برآورده می‌شوند و با سرمایه‌گذاری تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان، پروژه‌ی این گونه افراد عملی می‌شود و به سرانجام می‌رسد.

در سال‌های ابتدای تاسیس این وب‌سایت‌ها و به‌خصوص در کیک استارتر ، شما تنها پروژه‌هایی را مشاهده می‌کردید که توسط کمپانی‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی ایجاد شده بودند و خبری از توسعه‌دهندگان مستقل نبود؛ اما با گذشت چند سال، این موضوع کاملا تغییر کرد و روندی برعکس به خود گرفت. تا جایی که این روزها دیگر پروژه‌های چندانی از شرکت‌های بزرگ دیده نمی‌شود و بیشتر طرح‌ها و کمپین‌های کیک استارتر و ایندی گو گو مختص به افراد مستقل هستند.

اما کارکرد اینگونه وب‌سایت‌ها چگونه است؟ در واقع این وب‌سایت‌ها حکم یک پل رابط بین تولیدکننده و سرمایه‌گذار را دارند. این تولید‌کننده می‌تواند یک توسعه‌دهنده، یک استارت آپ، یک فرد خلاق و یا یک کمپین اجتماعی باشد و سرمایه‌گذار نیز می‌تواند یک کاربر معمولی مانند من و شما و یا یک شرکت بزرگ تجاری باشد. تولیدکننده‌ در کیک استارتر پروژه‌ی خود را معرفی می‌کند و سرمایه‌ی مورد نیاز برای انجام آن را اعلام می‌کند. سپس سرمایه گذارانی که به آن طرح علاقه‌مند می‌شوند، به هر مقداری که تمایل دارند در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این سرمایه‌گذاری معمولا با ارسال یک نمونه از محصول، یک هدیه‌ی یادبود و یا حتی یک تشکر ساده از سوی تولیدکننده پاسخ داده می‌شود؛ در بیشتر مواقع، این میزان سرمایه‌گذاری کاربر است که در کیفیت هدیه تاثیر می‌گذارد.

این ۵ گجت هوشمند از جذاب‌ترین پروژه‌های کیک استارتر و ایندی‌ گو گو هستند

البته از آنجا که هزاران طرح مختلف در این دو وب‌سایت فعال هستند و خیلی از آنها هم غیر عملی، غیر واقعی و حتی غیرکاربردی‌اند، در این مطلب در گجت نیوز قصد داریم که ۵ پروژه‌ی هیجان انگیز کیک استارتر و ایندی گوگو را به شما عزیزان معرفی کنیم. این پروژه‌ها همگی از جذابیت قابل قبولی برخوردار هستند و علاوه بر عملی بودن، کاربردهای جالبی هم دارند؛ در ضمن همه‌ی آنها هنوز هم فعال هستند و می‌توانید با سرمایه‌گذاری به میزان تعیین شده، زودتر از دیگران به آن وسیله یا گجت دسترسی داشته باشید.

۱- کابل کولار زوس (ZUS Kevlar Cable) – ایندی گو گو

احتمالا همه‌ی کاربران، چه کاربران سامسونگ، چه هواوی و چه آن‌هایی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، از عمر پایین کابل‌های ارتباطی و شارژر دیوایس‌های خود ناراضی هستند. اگر شما حتی مراقبت کافی از این کابل‌ها به عمل بیاورید، خیس نشوند، خیلی خم نشوند، حیوان خانگی یا کودکی در خانه نباشد که مدام آنها را مچاله کند یا پاره کند، باز هم عمر آنها کوتاه‌تر از حدی است که بتواند اکثر کاربران را راضی کند.

پروژه‌ی کابل کولار زوس نیز دقیقا به همین منظور ارائه شده است. در این پروژه‌ یک کابل بسیار قدرتمند، مقاوم و به میزان کافی طولانی، به کاربران عرضه می‌شود. این کابل از چندین پوشش مقاومتی جداگانه برخوردار است و با لایه‌هایی از پی وی سی، کولار و نایلون صنعتی پوشیده شده است. برای اینکه بخشی از مقاوم این کابل بسیار کاربردی را درک کنید، تماشای تصویر متحرک زیر می‌تواند مفید باشد:

این ۵ گجت هوشمند از جذاب‌ترین پروژه‌های کیک استارتر و ایندی‌ گو گو هستند

کابل کولار ZUS علاوه بر اینکه در برابر خراش، اجسام تیز، خم شدگی، پاره شدن و آسیب دیدن مقاوم است، از پورت‌های میکرو یو اس بی، میکرو یو اس بی از نوع سی و پورت لایتنینگ اپل برخوردار است و به همین منظور تقریبا تمام کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند. قیمت پایین و تنها ۱۵ دلاری آن‌هم در مقایسه با رقبای مطرح بازار، بسیار اقتصادی‌تر است و با در نظر گرفتن عمر بالای آن، یک خرید بسیار موفق محسوب می‌شود. برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ی کابل زوس می‌توانید به این لینک در سایت ایندی گو گو مراجعه کنید؛ در گالری زیر نیز تصاویر مربوط به این پروژه قابل مشاهده است:

۲- لنز فلاش Flens – کیک استارتر

با اینکه دوربین تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها این روزها تنه به تنه‌ی دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای می‌زنند، اما آنها همیشه در یک مورد ضعف داشته‌اند و آن‌هم نور فلاش بوده است. درواقع نور فلاش دوربین اسمارت فون‌‌ها تنها به حدی کافی است که می‌تواند شعاع یک متری اطراف خود را روشن کند و آن‌هم از طریق نور پراکنده.

اما با استفاده از لنزهای Flens، این موضوع تغییر خواهد کرد. این لنز دارای طراحی بسیار ساده، مدرن و البته زیبایی است و به دلیل برخورداری از آهنرباهای بسیار قدرتمند، به‌راحتی بر روی فلاش دوربین نصب می‌شود. به گفته‌ی سازندگان لنزهای Flens، وسعت نور فلاش دیوایستان بعد از استفاده از این محصول به ده برابر افزایش می‌یابد و می‌تواند فضای زیادی را روشن کند.

البته کاربرد این وسیله تنها به عکاسی محدود نمی‌شود و با افزایش دادن و متمرکز نور فلاش دیوایستان، می‌توانید از آن به‌عنوان یک چراغ قوه‌ی قدرتمند هم بهره ببرید و فواصل دور را روشن کنید. قیمت لنز Flens تنها ۲۱ دلار است و با مراجعه به این لینک در سایت کیک استارتر می‌توانید در آن سرمایه‌گذاری کنید. تماشای گالری تصاویر زیر نیز به آشنایی بیشتر با این محصول کمک خواهد کرد:

۳- پد مغناطیسی Energysquare – کیک استارتر

شارژ القایی و شارژ وایرلس، نسل آینده‌ی روش‌های شارژ شدن باتری گجت‌های الکترونیکی را تشکیل خواهند داد. امروزه هم در تعدادی از اسمارت فون‌های برتر بازار، این قابلیت‌ها وجود دارد اما به همراه چند محدودیت: نیاز به استفاده از هر شارژر تنها برای یک دیوایس و البته الزام به استفاده از سیم‌های مخصوص، مهم‌ترین محدودیت‌های این نوع شارژرها هستند.

اما با پد مغناطیسی Energysquare قرار است تمام این محدودیت‌ها از بین بروند. شما برای استفاده از این محصول کافی است که آن را به برق بزنید و آن را مانند یک سینی ساده، در جایی که در دسترس همه باشد قرار دهید. سپس هر کاربری می‌تواند با قرار دادن اسمارت فون خود بر روی این پد، بدون نیاز به اتصال هیچ سیم یا نرم افزاری، باتری آن را شارژ کند.

البته برای گجت‌هایی که از شارژ القایی و شارژ مغناطیسی پشتیبانی نمی‌کنند نیز استیکرهای مخصوصی توسط سازندگان Energysquare عرضه شده است که کاربران می‌توانند آنها را به پشت دیوایس بچسبانند و سر دیگر آن را به پورت ورودی شارژر متصل کنند؛ با این روش دیگر همه می‌توانند از شارژ القایی بهره ببرند و گوشی هوشمند خود را بدون نیاز به کابل و شارژر، شارژ کنند.

همچنین این پد دارای الگوریتم‌های هوشمندی است و تشخیص می‌دهد که انرژی الکتریکی را به کدام سمت باید هدایت کند؛ بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید هر وسیله‌ای را بر روی آن قرار دهید. در ضمن به لطف قابلیت ضد آب بودن، می‌توانید لیوان چای و قهوه را هم بدون نگرانی از آسیب دیدن پد Energysquare بر روی آن قرار دهید.

برای دریافت این محصول به همراه ۵ استیکر باید با مراجعه به این لینک در سایت کیک استارتر ، در پایین‌ترین پیشنهاد سرمایه‌گذاری آن حداقل ۵۵ دلار هزینه کنید. تعدادی از تصاویر پد مغناطیسی Energysquare را در گالری زیر مشاهده می‌کنید:

۴- گجت خانگی هوشمند Knocki – کیک استارتر

این گجت یکی از کاربردی‌ترین محصولات این لیست است. شاید در فیلم‌ها و یا شاید هم در خانه‌ی خودتان از لوازم خانگی هوشمند استفاده کرده و با جذابیت استفاده از این لوازم آشنا باشید. یک نقطه‌ی ضعف در کنترل این لوازم وجود دارد و آن‌هم این است که برای خاموش و روشن کردن اکثر آنها (به جز تعداد محدودی) باید حتما به کنترل مخصوص آن دسترسی داشته باشید و اگر کنترل دور از دست شما باشد، مطمئنا دیگر آن حس هوشمند بودن از سرتان بیرون می‌رود!

گجت هوشمند Knocki آمده است تا این نقطه ضعف را برطرف کند. این محصول که از یک قطعه‌ی دایره‌ای با شکلی مدرن ساخته شده است، بر روی هر سطحی از جمله دیوار، میز، زمین، سقف و کمد نصب می‌شود. بعد از نصب این محصول، ارتباط آن با لوازم هوشمند خانه برقرار می‌شود و با استفاده از نرم افزار مخصوص آن بر روی اسمارت فون، می‌توانید وظایف مختلفی را برایش تعیین کنید.

اما کار اصلی Knocki چیست؟ بعد از نصب این دیوایس بر روی سطوح، شما می‌توانید تعیین کنید که با ضربه زدن بر روی آن سطح به شکل‌های مختلف، تسک‌های مختلفی اجرا شود و درواقع آن سطح به یک صفحه‌ی لمسی غول آسا تبدیل خواهد شد؛ به‌طور مثال می‌توانید تعیین کنید که با دو بار ضربه زدن بر روی سطح، تلویزیون روشن شود یا با یک بار ضربه زدن، لامپ‌ها روشن و خاموش شوند! درواقع با استفاده از Knocki، دیگر نیازی به کنترل نیست و شما می‌توانید هنگامی که از وسیله‌ی مورد نظرتان ده متر دور هستید، با ضربه زدن به دیوار بغل دستتان، آن را از راه دور کنترل کنید، جالب است نه؟

این کاربرد جذاب باعث استقبال بی‌نظیر سرمایه‌‌گذاران از این طرح شده است و با اینکه توسعه‌دهندگان برای آن سقف ۳۵ هزار دلاری را در نظر گرفته بودند تا زمان نوشتن این مطلب و با این که هنوز ۳۵ روز به پایان مهلت سرمایه‌گذاری باقی مانده است، حدود نیم میلیون دلار سرمایه وارد پروژه‌ی Knocki شده است!

حداقل قیمت برای دریافت این گجت هوشمند ۷۹ دلار است و برای سرمایه‌گذاری در این پروژه می‌توانید به این لینک در کیک استارتر مراجعه کنید. تصاویر موجود در گالری زیر درباره‌ی Knocki بیشتر توضیح می‌دهند:

۵- لامپ هوشمند Qube – ایندی گو گو

قیمت بالا، یکی از موانع بزرگی است که معمولا باعث می‌شود کاربران از خرید لوازم خانه‌ی هوشمند صرف نظر کنند و ترجیح دهند که از قطعات قدیمی‌تر استفاده کنند. لامپ هوشمند Qube یکی از پروژه‌های کاربردی و جذابی است که تا حدودی این مشکل را ندارد و در مقابل کارایی‌های قراوانش، تنها ۱۹ دلار قیمت دارد که می‌تواند برای خیلی از کاربران مناسب باشد.

این لامپ بر خلاف اکثر رقبا، دارای هیچ هاب یا کنترلر جداگانه‌ای نیست و همه چیز در داخل خود بدنه‌ی لامپ قرار گرفته است. شما می‌توانید بعد از نصب این لامپ در محل مورد نظر خود و بر روی لوستر، آباژور یا هر مکان دیگری، با استفاده از اسمارت فون خود، آن را کنترل کنید. ده‌ها قابلیت مختلف برای لامپ هوشمند Qube در نظر گرفته شده است که امکان تعیین زمان‌بندی برای روشن شدن در زمانی خاص، امکان روشن شدن هنگام ورود کاربر به خانه، امکان چشمک زدن هنگام دریافت نوتیفیکیشن در تلفن همراه، امکان تعیین رنگ‌های متنوع، امکان تنظیم نور لامپ برای موقعیت‌های خاص نظیر جشن تولد و مراسم شام، طول عمر بسیار بالا در حدود ۲۷ سال استفاده‌ی مفید و پشتیبانی از وای فای و بلوتوث از مهم‌ترین آنها هستند.

برای آشنایی بیشتر با پروژه‌ی لامپ هوشمند Qube می‌توانید تصاویر موجود در گالری زیر را مشاهده کنید و در صورت علاقه برای سرمایه‌گذاری، به این لینک در سایت ایندی گو گو مراجعه کنید:

اگر شما عزیزان نیز پروژه‌های خلاقانه‌ی دیگری در این سایت‌ها می‌شناسید، خوشحال می‌شویم که آنها را به ما معرفی کنید تا در مطالب آینده‌ی گجت نیوز از آنها استفاده کرده و به دیگر کاربران معرفی کنیم.