ثبت ۵ هزار پتنت توسط سامسونگ در آمریکا طی سال گذشته

جنگ جهانی پتنتی؛ ثبت ۵ هزار پتنت توسط سامسونگ در آمریکا طی سال گذشته

ثبت پتنت یا همان ثبت حق اختراعات و اکتشافات علمی، چند سالی است که به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران کمپانی‌های بزرگ تبدیل شده است. یکی از برندهایی که طی سال‌های گذشته توانسته است در این زمینه فعالیت بسیار جدی و البته موفقی داشته باشد، کمپانی کره‌ای سامسونگ بوده است.

مدیران سامسونگ بعد از ماجراهای حقوقی و دعواهای ادامه‌داری که بر سر محصولات این کمپانی با رقبایی همچون اپل، انویدیا و هواوی رخ داده است، تجربه‌ی مهمی کسب کردند و تمرکز بیشتری بر روی بخش تحقیقات و اختراعات این کمپانی قرار داده‌اند. این فعالیت به حدی بالا بوده است که کمپانی سامسونگ بعدی از تشکیلات IBM، بیشترین تعداد ثبت طرح‌های اختراعات در کشور آمریکا طی سال‌های گذشته را به خود اختصاص داده است.

فعالیت سامسونگ برای ثبت پتنت آمریکا شدیدا بالا بوده است

این برند کره‌ای سال گذشته در مجموع ۲۳ هزار و ۳۸۵ درخواست برای مالکیت طرح‌های اختراعات خود در کشورهای مختلف جهان را ثبت کرده است که از این تعداد، ۶ هزار و ۶۱۵ درخواست در خانه (کره‌ی جنوبی) و ۱۶ هزار و ۷۷۰ درخواست در کشورهای آن‌سوی آب‌ها و به‌خصوص ایالات متحده‌ی آمریکا ثبت شده است. سامسونگ در سال ۲۰۱۵ از این تعداد درخواست، موفق به کسب مالکیت ۱۱ هزار و ۱۴۵ پتنت شده است که از این تعداد، مالکیت ۵۷۲۰ واحد آنها در کشور آمریکا به این کمپانی داده شده است.

همین آمار بیش از ۵ هزار واحدی باعث شده است که برای دهمین سال متوالی از سال ۲۰۰۶ به بعد، سامسونگ بعد از IBM در رده‌ی دوم از لحاظ کسب بیشترین تعداد مالکیت حق اختراعات در کشور آمریکا قرار بگیرد. جالب است بدانید که این غول کره‌ای برای کسب این مقام ارزشمند و البته حیثیتی، سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه‌ی خود هزینه کرده است و رسیدن به این جایگاه کار آسانی نبوده است.

ما از حیث تعداد پتنت‌های ذخیره‌سازی شده، بزرگ‌ترین مجموعه را در ایالات متحده‌ی آمریکا در اختیار داریم تا بتوانیم پاسخ موثری در برابر منازعاتی که بر سر مالکیت پتنت‌ها پیش می‌آید، ارائه دهیم. بیشتر آنها مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، سیستم‌های LSI system و کارت‌های حافظه می‌شوند که از تعدادی از آنها [تا امروز] استفاده شده است و تعداد زیادی از آنها هم برای پروژه‌های استراتژیک ما در آینده به کار گرفته خواهند شد.

جالب است بدانید که فعالیت سامسونگ در زمینه‌ی ثبت مالکیت اختراعات خود تنها به کشور آمریکا و کره‌ی جنوبی محدود نمی‌شود و مدیران این برند محبوب علاوه بر ثبت ۳۸ هزار ۸۰۹ پتنت در آمریکا و ۳۰ هزار و ۷۴۱ پتنت در کره‌ی جنوبی، با ثبت ۱۵ هزار و ۶۴۵ طرح در کشورهای اروپایی، ۱۰ هزار و ۳۰ طرح در کشور چین، ۶ هزار و ۷۴۶ طرح در ژاپن و ۸ هزار و ۱۶۵ طرح در دیگر کشورهای جهان، یکی از رکوردداران این حوزه محسوب می‌شوند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*