اپراتور موبایل

تیم کوک: قصد نداریم اپل را به یک اپراتور موبایل تبدیل کنیم

تیم کوک بعد از استیو جابز فقید در منصب مدیر عاملی اپل قرار گرفت و با اینکه محبوبیت فراوان و اقدامات تاریخی استیو جابز، فشارهای کاربران و سهامداران بر روی او را افزایش داده بود، کوک توانست اکثر این هجمه‌ها را خنثی کند و موفقیت اپل را ادامه دهد. او به‌تازگی درباره‌ی ابعاد جدیدی از کمپانی تحت کنترل خود صحبت کرده و گفته که تمایل به تبدیل اپل به یک اپراتور موبایل ندارد.

طی مصاحبه‌ای که ساعاتی پیش و در رویداد Startup Fest Europe با تیم کوک انجام شده است، او درباره‌ی شایعات مربوط به ورود اپل به بازار اپراتورهای مخابراتی و تبدیل شدن به یک اپراتور جهانی توضیح داد. در این رویداد که در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شد، آقای کوک به‌صراحت اعلام کرد که اپل وارد این حوزه نخواهد شد و به‌هیچ‌وجه قصد نداریم که به‌عنوان یک اپراتور موبایل در جهان فعالیت کنیم.

قسمتی از متن توضیحات تیم کوک این گفتگوی جذاب را در زیر می‌خوانید؛ جالب است که مدیر ارشد اپل اعلام کرده است که حتی مایل به فعالیت به‌عنوان یک اپراتور شبکه‌ی مجازی موبایل (MVNO) نیز نیستند و حرف‌هایی که پیرامون این موضوع زده می‌شود، همگی شایعه هستند:

تخصص [مهندسان کمپانی] ما در بحث شبکه کارایی ندارد. ما با اپراتور مخابراتی AT&T در ایالات متحده‌ی آمریکا کار کرده‌ایم، با اپراتور مخابراتی O2 در بریتانیا و اپراتورهای T-Mobile و Orange در کشورهای دیگر نیز همینطور. همان‌قدر که ما در این همکاری‌ها به جلو رفته‌ایم، اطلاعات و دانش بیشتری هم یاد گرفته‌ایم اما به‌صورت کلی، چیزهایی که اپل تمایل به انجام آن دارد، چیزهایی است که ما بتوانیم آنها را در سراسر جهان انجام دهیم.

ما مهارت [مورد نیاز و کافی] در بحث شبکه نداریم. البته ما در طول مسیرمان اقداماتی در زمینه‌ی سیم‌کارت‌های الکترونیکی (e-SIM) انجام خواهیم داد اما در هر صورت، ما اقدامات اپراتورهای مخابراتی را تحسین می‌کنیم.

اپل به اپراتور موبایل تبدیل نخواهد شد

بنابراین و با توجه به صحبت‌های قاطعانه‌ی تیم کوک در حاشیه‌ی این گفتگو، به نظر می‌رسد که پرونده‌ی تبدیل اپل به یک اپراتور مخابراتی یا حتی فعالیت اپل در زمینه‌ی اپراتوری شبکه‌های مجازی موبایل، کاملا منتفی شده است و این کمپانی کوپرتینویی تمرکزش را بر روی موارد مهم‎تری نظیر خودروهای هوشمند بدون راننده خواهد گذاشت.

جالب است بدانید که یکی از آرزوهای بزرگ استیو جابز این بود که اپل بتواند یک شبکه‌ی وای فای رایگان جهانی برای تمام کاربران در سراسر کشورها ایجاد کند و این شبکه بعد‌ها بتواند موجبات تبدیل اپل به یک اپراتور مخابراتی جهانی را فراهم کند؛ اتفاقی که در زمان او نیفتاد و حالا به نظر می‌رسد که تیم کوک نیز تمایلی به عملی کردن آن ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*