اپلیکیشن Google Photos با دارا بودن ۲۰۰ میلیون کاربر، یک ساله شد

اپلیکیشن Google Photos با دارا بودن ۲۰۰ میلیون کاربر، یک ساله شد

اپلیکیشن Google Photos یک سال است که از یک پلتفرم نرم افزاری انحصاری در محیط داخلی گوگل، به یک سرویس مالتی پلتفرمی تبدیل شده است و کاربران زیادی بر روی دیوایس‌های مختلف از آن بهره می‌برند. گوگل امروز به مناسبت تولید یک سالگی گوگل فوتوز، آمار جالبی را درباره‌ی آن منتشر کرده است.

گوگل سال گذشته در همین زمان‌ها بود که اپلیکیشن Google Photos را برای سیستم عامل آی او اس و اندروید عرضه کرد. بعد از این اتفاق، تعداد کاربران سرویس گوگل فوتوز که تا آن زمان تنها بر روی گوگل پلاس امکان استفاده از این سرویس را داشتند، بسیار افزایش یافت. امروزه تعداد زیادی از کاربران بر روی تلفن همراه، تبلت اندرویدی و آی او اسی و البته سیستم‌های دسکتاپ خود از این سرویس بهره می‌برند.

تعداد کاربران گوگل فوتوز که تا ماه فوریه‌ی سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون نفر بوده است، طبق اعلام گوگل و به لطف موفقیت اپلیکیشن Google Photos امروزه دو برابر شده و به حدود ۲۰۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. تصاویری که توسط این ۲۰۰ میلیون کاربر در این سرویس آپلود شده‌اند تا به حال ۲ تریلیون برچسب مختلف را از طرف گوگل فوتوز دریافت کرده‌اند.

اپلیکیشن Google Photos رکوردها را جابجا کرده است

اپلیکیشن Google Photos با دارا بودن ۲۰۰ میلیون کاربر، یک ساله شد

از این ۲ تریلیون، ۲۴ میلیارد برچسب به تصاویر سلفی تعلق داشته است و سلفی‌بازان توانسته است در این زمینه رکورد جالب توجهی را به نام خود ثبت کنند. بعد از تصاویر سلفی، عکس‌های مربوط به موضوعات کالج و دانشجویان و عکس‌های مربوط به فیلم و انیمیشن مجموعا با ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون واحد به‌اشتراک‌گذاری‌شده، در رتبه‌ی دوم آمار گوگل فوتوز قرار دارند.

نکته‌ی جالب دیگری که از سوی گوگل اعلام شده این است که حجم تصاویر به‌اشتراک‌گذاری‌شده در اپلیکیشن Google Photos تا به حال به ۱۳.۹ پتابایت رسیده است؛ هر پتابایت معادل حدود یک میلیون گیگابایت است و با خواندن توضیح زیر از سوی گوگل، می‌توانید درک بهتری از این حجم غول‌آسا داشته باشید:

برای این‌که بتوانید تصاویر موجود در سرویس گوگل فوتوز را سوایپ کرده و از روی همه‌ی آنها عبور کنید، نیاز به ۴۲۴ سال زمان مفید دارید!

بله به لطف استراتژی مناسب مدیران گوگل در یک سال گذشته، این اپلیکیشن موفق شده است از یک جایگاه نسبتا ناشناخته به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای به‌اشتراک‌گذاری و ذخیره‌ی آنلاین تصاویر تبدیل شود و در آستانه‌ی تولد یک سالگی خود، برای دست‌یابی به اهداف بزرگ‌تری در آینده امیدوار شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*