مدل پایه‌ی گوشی آیفون ۷ با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود

مدل پایه‌ی گوشی آیفون ۷ با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود

به‌شخصه از روندی که طی این نیم دهه‌ی اخیر و با آغاز عصر انفجار اطلاعات، به راه افتاده است، متنفر هستم! روندی که هر روز اطلاعات زیادی از نسل جدید دیوایس‌های محبوب را لو می‌دهد و هیجان رونمایی از آنها را کمتر و کمتر می‌کند. گوشی آیفون ۷ نیز یکی از دیوایس‌هایی است که بیش از همه مورد این هجمه قرار می‌گیرد.

گوشی آیفون ۷ (iPhone 7) لقب پرچم‌دار بعدی اپل برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ را به دوش خواهد کشید و به همین دلیل، از همین حالا تا اواخر فصل تابستان که این محصول به‌صورت رسمی توسط اپل معرفی می‌شود، هزاران مطلب و تصویر متفاوت درباره‌ی قابلیت‌ها و وجوه مختلف این اسمارت فون منتشر خواهد شد.

یکی از مواردی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است و صحبت زیادی درباره‌اش می‌شود، پیش‌بینی درباره‌ی حافظه و فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی آیفون ۷ است. خیلی‌ها گمان می‌کنند که اپل قصد دارد از ظرفیت‌های پایین‌تر صرف نظر کند و به‌صورت مستقیم به سراغ ظرفیت‌های بالاتر از ۶۴ گیگابایت برود؛ بعضی‌های دیگر نیز معتقدند که ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در نسل هفتم آیفون قابل سفارش خواهد بود.

ظرفیت آیفون‌های اپل از گذشته تا به حال مورد بحث و گفتگوی بسیاری از کاربران بوده است. اپل از نسل ششم آیفون به بعد و طی یک اقدام عجیب، مدل ۳۲ گیگابایتی را از خط تولید خود حذف کرد و اکثر کاربرانی که ۱۶ گیگابایت اصلا برایشان کافی نیست، مجبور شدند که ۱۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتری بپردازند و به سراغ مدل ۶۴ گیگابایتی برود.

خیلی از کاربران در آن زمان معتقد بودند (و هنوز هم هستند) که این اقدام اپل از سر طمع بوده است و با این کار، کاربران خود را مجبور کرده است که بر خلاف میلشان و حتی وقتی که به این ظرفیت بالا نیازی ندارند، به سراغ خرید مدل ۶۴ گیگابایتی بروند؛ تنها به این خاطر که ظرفیت مدل ۱۶ گیگابایتی بیش از حد پایین است.

مدل ۳۲ گیگابایتی به همراه گوشی آیفون ۷ بازمی‌گردد

مدل پایه‌ی گوشی آیفون ۷ با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود

اما طبق اطلاعات جدید، گویا اپل این تصمیم خود را تغییر داده است و دیگر قصد ندارد که مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون ۷ را هم تولید کند. از این رو قرار است که مدل پایه‌ی گوشی آیفون ۷ دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی باشد و ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی، دو گزینه‌ی بعدی را تشکیل بدهند. البته از آنجا که قرار است به همراه مدل معمولی آیفون ۷، یک مدل بزرگ‌تر (و احتمالا قدرتمندتر) به نام آیفون ۷ پلاس نیز عرضه شود، احتمالا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز در این مدل بزرگ‌تر به سه ظرفیت قبلی اضافه خواهد شد.

به گزارش سایت Mobipicker، یک خبرنگار چینی برای اولین بار از این موضوع پرده برداشته است و در حساب کاربری خود در شبکه‌ی اجتماعی توییتر، این موضوع را منتشر کرده است که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

مدل پایه‌ی گوشی آیفون ۷ با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود

بنابراین اگر این اتفاق عملی شود، کاربران آیفون می‌توانند انتخاب معقول‌تری داشته باشند و احتمالا مدل ۳۲ گیگابایتی گوشی آیفون ۷، از نظر فروش به محبوب‌ترین ورژن این اسمارت فون تبدیل خواهد شد. از آنجا که کاربران آیفون بر خلاف اکثر پرچم‌داران اندرویدی نمی‌توانند از کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی استفاده کنند، این خیلی مهم است که مدیران اپل بتوانند گزینه‌های محبوب‌تر و متنوع‌تری را در تولید آیفون بعدی خود در نظر بگیرند و خریداران بیشتری را راضی کنند.

گفتنی است که علاوه بر فضای ذخیره‌سازی، به موضوع دیگری نیز در این توییت اشاره شده که بر اساس آن، مقدار حافظه‌ی رم آیفون ۷ نیز به مانند آیفون ۶ اس و معادل ۲ گیگابایت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*