آپدیت رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 منتشر شد

به‌روزرسانی جدیدی برای رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 منتشر شد

بالاخره کمپانی ال جی با ارائه‌ی آپدیتی به انتظارت دارندگان گوشی ال جی G4 پایان داد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این آپدیت بپردازیم و ببینیم که تا چه حد این آپدیت توانسته در رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 موفق باشد. با ما همراه باشید.

پس از انتشار رسمی اندروید 6 توسط گوگل در ماه اکتبر سال 2015 شرکت ال جی اولین شرکتی بود که این نسخه‌ از اندروید را برای گوشی پرچمدار خود یعنی ال جی G4 منتشر کرد. این به‌روزرسانی کمتر از یک ماه پس از انتشار رسمی اندروید 6 بود و همین عجله کردن شرکت ال جی با خود مشکلاتی را به وجود آورد. صاحبان گوشی هوشمند ال جی G4 پس از به‌روزرسانی گوشی خود به اندروید 6 با مشکلات متعددی مواجه شدند. در ابتدا تصور می‌شد که این مشکلات تنها مربوط به بخشی از صاحبان این گوشی باشد، ولی گزارش‌ها به حدی زیاد بودند که نمی‌توانستیم به‌سادگی از کنار آن بگذریم و آن را محدود به گروهی خاص بدانیم. پیش‌تر در گجت نیوز در طی مقاله‌ای با ارائه‌ی راه‌حل‌هایی در جهت رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 برآمدیم. حتما آن مقاله را بخوانید.

درحالی‌که اندروید 6 بر روی دستگاه‌های نکسوسی تقریبا بدون هیچ مشکلی کار می‌کردند، روزبه‌روز گزارش‌های مختلفی از مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 به گوش می‌رسید. اغلب گزارش‌ها مربوط به مصرف باتری زیاد و داغ کردن بیش‌ازحد گوشی بود. پس‌ازاین گزارش‌ها دارندگان گوشی هوشمند ال جی جی4 انتظار داشتند که شرکت LG با ارائه‌ی آپدیتی این مشکلات را هرچه سریع‌تر برطرف کند. چند روز پیش این اتفاق رخ داد. شرکت ال جی پس از گذشت حدود 5 ماه آپدیتی را به‌منظور بهبود عملکرد و رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی هوشمند ال جی G4 ارائه کرد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این تاخیر 5 ماهه در ارائه‌ی آپدیت به این خاطر بوده است که شرکت ال جی آن‌قدر منتظر ماند که تمام مشکلات گزارش شود و همه‌ی آنها را با ارائه‌ی تنها یک آپدیت رفع کند.

نصب آپدیت جدید ال جی برای گوشی LG G4

برای نصب این آپدیت جدید به مسیر Settings > About Phone بروید و گزینه‌ی Check for Updates را انتخاب کنید. پس از انجام این کار شکل زیر به شما نشان داده می‌شود. این آپدیت را دانلود و نصب کنید.

ما برای اینکه نظر نهایی خود را در خصوص این آپدیت بدهیم، چند روز با آن کارکردیم تا تغییرات این آپدیت را به‌خوبی لمس کنیم. در ادامه تغییراتی را که ما در طول این چند روز شاهد بودیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گوشی کمتر داغ می‌کند

آپدیت رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 منتشر شد

پس از ارائه‌ی این آپدیت جدید گوشی کمتر داغ می‌کند. ما برای اینکه از این موضوع مطمئن شویم دمای گوشی را با نرم‌افزاری بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که درست فکر می‌کردیم. پیش‌تر گوشی در مصارف عادی به‌طور پیوسته روی دمای 40 سانتی‌گراد بود، اما پس از نصب این آپدیت دمای گوشی به 35 درجه سانتی‌گراد کاهش‌یافته است.

برنامه‌های سیستمی پردازنده‌ی کمتری مصرف می‌کند

یکی دیگر از تغییراتی که ما پس از نصب این آپدیت مشاهده کردیم، مصرف کمتر Android System از گوشی بود. قبل از نصب این آپدیت، Android System حدود 20 درصد از زمان پردازنده را به خود اختصاص می‌داد، اما همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این میزان به کمتر از یک درصد کاهش‌یافته است.

آپدیت رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 منتشر شد

مصرف باتری تا حدودی بهبودیافته است

اصلی‌ترین مشکل کاربران گوشی هوشمند LG G4 مصرف باتری بیشتر در زمان آپدیت به اندروید 6 بود. باید این خبر خوشحال‌کننده را به شما بدهم که مصرف باتری تا حدودی بهبودیافته است. در شکل زیر می‌بینید که مصرف باتری Android OS و Android System تا چه حد نسبت به قبل از این آپدیت کاهش‌یافته است. این تغییر درنهایت مصرف باتری بهتری را برای گوشی به ارمغان آورده است.

آپدیت رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 منتشر شد

آیا این آپدیت در رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 موفق بوده است؟

اگر بخواهیم نظر خود را به‌طورکلی در خصوص این آپدیت بدهیم، بهترین جمله این است که بگوییم به‌طورکلی گوشی بهینه‌تر شده و تقریبا توانسته در رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 موفق باشد.

اگر شما نیز تغییری را در این گوشی پس از نصب آپدیت شاهد بودید، حتما آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا همه از آن آگاه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. سلام هر دفعه میخوام آپدیت کنم مگه امکان ارتباط با سرور میسر نیست!!
    چیکار باید کرد؟
    گوشیم lg kten هست

  2. اقای رضا بهزاد پور جوابمو بدین…
    چون میخوام هرچه سریع تر آپدیت کنم…

  3. سلام، باتشکر از سایت خوبتون.

    من میخواستم اندرویدم رو 6 کنم اما به خاطر این مشکلات نکردم
    میخواستم ببین اگه این اپدیت رو نصب کنیم باز هم گوشی روی لگوی ال جی گیر میکنه یا تمامی مشکلاتش بر طرف شده !؟

    لطفا جواب بدهید…☺

  4. من اپدیت جدید رو نصب کردم مشکل داغ کردن گوشی تا حد قابل قبولی پایین اومده مصرف باطریش هم بهینه تر شده ولی واسه یه پرچم دار اصلا بهتر از اینها باید باشه…مدیران شرکت الجی عجولانه تصمیم گرفتن

  5. سلام
    سایت خوبی داری.
    موفق باشی

  6. باسلام و خسته نباشید
    من اخرین اپدیتی که انجام دادم مال اندروید 5 بود که v101
    بود
    بنظرتون الان به اندروید 6 اپدیت کنم یا همین 5 خیلی بهتره؟
    باسپاس

  7. از این همه پشتبیانی واقعا تشکر میکنم!!!!!!!!!

  8. سلام..من گوشیمو چند وقت پیش ،یعنی دقیقا وقتی که اندروید 6 رو منتشر کردن ،اپدیت کردم و الان که توی سایتتون خوندم که اپدیت جدید اومده ،وارد قسمت about phone شدم و چک کردم ولی اصلا اپدیتی نیومده و مینویسه که شما از اخرین اپدیت استفاده میکنید…من این گوشی رو تقریبا دو ماه پیش اپدیت کردم پس چرا اپدیت جدید رو بهم نشون نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟…؟؟

    • دوستان منم آپدیت کردم و تقریبا همه مشکلات دارم، و دیگه آپدیت جدیدی نداد، البته من گوشی تازه خریدم و یدونه آپدیت داد که بعد از اون منتظر آپدیت بعدیش بودم ولی هرچقدرم باهاش کار کردم نتیجه ای نگرفتم و آپدیت جدید بهم نشون نداد

  9. کسی نیست جواب مارو بده

    • سلام دوست عزیز. بابت تاخیر متاسفیم.
      ببین شما ک گوشی رو بگیری همون اول واست update اندروید 6 میاد. یکم ک باهاش کارکنی آپدیت بعدی کم واست میاره.
      نگران نباش. تو همون روز اول به آخرین نسخه update میشه گوشی شما.
      موفق باشید…

  10. با سلام
    من میخاستم G4 بخرم و همون اول آپدیت کنم،برای اینکه آخرین آپدیتش بزنم باید پله پله بیام بالا،یعنی تا حالا هرآپدیتی برای G4 اومده رو باید نصب کنم،یا با یک بار آپدیت به آخرین نسخه بدون مشکل اندروید 6 میرسم خوشحال میشم زود جواب بدین

  11. خیلی ممنون بابت توضیحات کاملتون

  12. تو خبر توضیح دادم دوستان. برید تو قسمت about phone و گزینه‌ی check for updates رو بزنید…

  13. از کجا بفهمیم که توی ستینگز جدیدترین آپدیت ال جی اومده؟

  14. فقط باید تو ستینگز بریم و از همونجا آپدیت کنیم؟ دیگه کار خاصی لازم نیست انجام بدیم؟