فالکون 9 اسپیس ایکس

اسپیس ایکس فالکون 9 را با موفقیت پرتاب کرد

پس از سه تلاش نافرجام کمپانی اسپیس ایکس بار دیگر موفق شد تا یک موشک را موفقیت آمیز پرتاب کرده و فرود آورد. فالکون 9 نام این موشک بوده که وظیفه آن حمل ماهواره مخابراتی تایلندی است. این موشک فرود موفقیت آمیزی را بر روی عرضه یک کشتی بدون سرنشین در دریا تجربه کرده است.

اسپیس ایکس طی 2 ماه سه پرتاب موفقیت آمیز را تجربه کرده است

اسپیس ایکس SpaceX نام یک تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی در ایالات متحده است. این کمپانی در سال 2002 در کالیفرنیا و توسط ایلان ماسک تأسیس شد و از آن روز به گسترش خود را آغاز کرد. این کمپانی یکی از سه شرکت بزرگی است که ناسا روی آن‌ها برای ساخت سفینه‌های فضایی حساب باز کرده است.

حال این کمپانی روز جمعه یکی از موشک‌های خود را بر روی یک پلتفرم دریایی پرتاب کرد و این سومین بار در دو ماه گذشته بود که پرتاب‌های اسپیس ایکس موفقیت آمیز بوده است.

موشک بدون سرنشین فالکون 9 حامل یک ماهواره مخابراتی تایلندی بوده که روز جمعه از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب شد و سپس بر روی عرشه یک کشتی هواپیمایی بدون سرنشین در همین ایالت فرود آمد.

نزدیک به 60 سال از نخستین پرتاب انسان‌ها و یا ماهواره‌ها به فضا می‌گذرد. همان‌طور که می‌دانید برای هر پرتاب به جهت آن‌که اقلام بسیار زیادی سوخته و یا نابود می‌شوند، کمپانی‌ها هزینه‌های هنگفتی را متحمل می‌شوند. حال فرود درست یک موشک اگر عملی شود می‌تواند هزینه‌ی سفرهای فضایی را به‌قدر زیادی کاهش دهد. چراکه آن‌ها را برای استفاده‌ی مجدد بدون مشکل می‌سازد.

فالکون 9 اسپیس ایکس

کمپانی اسپیس ایکس موفقیت خودش را این ماه با پرتاب موشک فالکون 9 بار دیگر تکرار کرد. نخستین فرود صحیح موشک آن‌ها مربوط به 8 آوریل می‌شود. پس از سه پرتاب ناموفق در سطح دریا، این کمپانی بار دیگر توانست تا موفقیت خودش را تکرار کند و صنعت هوافضا را به آینده‌ی خود امیدوار سازد. ظاهراً فصل بهار برای این کمپانی آمریکایی خوش یمن بوده است.

خبر پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون 9 خیلی زود در رسانه‌ها پیچید تا اسپیس ایکس یک گام مؤثر دیگر را در این صنعت به‌درستی بردارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*