نیروی هوایی ایالات متحده در آستانه ورود به عصر جدیدی از آموزش خلبانی با جت آموزشی T-7 Red Hawk قرار دارد. این هواپیمای پیشرفته، نسل بعدی خلبانان جنگنده را برای چالشهای مدرن آماده میکند.
برنامه نوسازی آموزش خلبانی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، سرمایهگذاری عظیمی را در پی داشته است. هواپیمای T-7 Red Hawk، با هزینهای بالغ بر ۹.۲ میلیارد دلار، جایگزین جتهای آموزشی قدیمی T-38 تالون خواهد شد. این تغییر، آمادگی رزمی خلبانان را برای مواجهه با سیستمهای پیشرفته جنگندههای نسل پنجم افزایش میدهد.
T-7 Red Hawk: گامی به سوی آینده آموزش خلبانی
T-7 Red Hawk که توسط بوئینگ از ایالات متحده و ساب از سوئد توسعه یافته، قرار است جایگزین جت آموزشی قدیمی T-38 تالون شود که از سال ۱۹۶۱ در خدمت بوده است. قرارداد اولیه شامل ساخت ۳۵۱ فروند جت T-7 با هزینهای معادل ۹.۲ میلیارد دلار است. این هواپیما با هدف سهولت نگهداری و قابلیت ماژولار طراحی شده و به افتخار خلبانان «تاسکگی ایرمن» جنگ جهانی دوم، نام «رد هاوک» (باز شکاری قرمز) را به خود گرفته است.
زمانبندی و مراحل آغاز به کار T-7 Red Hawk
نیروی هوایی آمریکا از زمان اعطای قرارداد در سال ۲۰۱۸، برنامهریزی برای دریافت این جت آموزشی جدید را آغاز کرده است. در سال ۲۰۲۳، شش فروند هواپیمای آزمایشی دریافت شد و برنامه آموزشی جدیدی بر پایه آنها در حال شکلگیری است. اولین هواپیمای T-7 غیرآزمایشی در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۲۵ به پایگاه مشترک سن آنتونیو-راندولف، تگزاس تحویل داده خواهد شد. آموزش خلبانان جدید بلافاصله آغاز نمیشود؛ ابتدا خلبانان مربی و پرسنل تعمیر و نگهداری باید با این تجهیزات جدید آشنا شوند. انتظار میرود تا سال ۲۰۲۷، پایگاه راندولف به قابلیت عملیاتی اولیه دست یابد و سپس ناوگان T-7 Red Hawk به پایگاه نیروی هوایی کلمبوس، میسیسیپی منتقل شود تا آموزش خلبانان آغاز گردد. نیروی هوایی بین ۴۸ تا ۶۰ جت جدید را سالانه دریافت خواهد کرد.
تحول در آموزش نسل پنجم خلبانان
T-38 تالون یک جت آموزشی عالی بود، اما برای آموزش خلبانان هواپیماهای تولید شده در دهه ۱۹۶۰ طراحی شده بود. T-7 Red Hawk این شکاف را پر میکند و آموزش را به سمت جنگندههای مدرن نسل پنجم سوق میدهد. این جت جدید خلبانان را برای سیستمهای پیچیدهتر و پیشرفتهتر قرن ۲۱ آماده میکند و آنها را در خط مقدم فناوری هوانوردی نظامی قرار میدهد.