بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ (اختصاصی گجت نیوز)

گلکسی S7 Edge سامسونگ پرچم‌دار گوشی‌های منحنی و یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار است. این محصول که مدت زمان زیادی از عرضه آن در ایران نمی‌گذرد روزبه‌روز در حال کسب محبوبیت بیشتر است. به همین جهت در صدد آن برآمدیم تا بررسی اختصاصی را از این محصول برای کاربران عزیز گجت نیوز تهیه کنیم.

سامسونگ پس از کسب موفقیت توسط اس 6 اج، تصمیم گرفت تا راه پیش روی این نسل را ادامه دهد و سال جدید نیز در کنار نسخه معمولی این هندست، از نسخه منحنی آن با صفحه نمایشی بزرگ‌تر رونمایی کرد. گلکسی S7 Edge سامسونگ از نظر ظاهری تفاوت زیادی را با نسل گذشته خود نداشته است؛ اما شاهد تغییرات گسترده‌ای در زیر قاب این محصول همراه با قابلیت‌های ویژه و بهبود کارایی صفحه منحنی آن هستیم. گلکسی S7 Edge سامسونگ می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای شما باشد.

مشخصات گلکسی S7 Edge سامسونگ (Samsung Galaxy S7 Edge)

ابعاد150.9 در 72.6 در 7.7 میلی‌متر
وزن157 گرم
صفحه نمایش5.5 اینچی Super AMOLED
رزولوشن1,440 در 2,560 پیکسل، تراکم پیکسلی 534ppi
تراشهاسنپدراگون 820 یا اگزینوس 8890
پردازندهچهار هسته با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته بافرکانس ۱.۶ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیآدرنو 530 یا Mali-T880 MP12
حافظه داخلی32/64 گیگابایت، قابل ارتقاء به‌وسیله کارت میکروSD تا 200 گیگابایت
حافظه رم4 گیگابایت
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، OIS، فلش LED
دوربین جلو5 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7، حالت HDR خودکار
درگاه ارتباطیمیکروUSB، جک 3.5 میلی‌متری
سیستم عاملاندروید 6.0 مارشمالو
باتری3,600 میلی‌آمپری لیتیوم یونی، جدانشدنی، پشتیبانی از شارژ سریع نسخه 2.0 و شارژر بی سیم
اضافیدو صفحه خمیده در لبه ها، ضد آب، ضد گرد و غبار، اسکنر اثر انگشت، مانیتورینگ ضربان قلب،

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

معمولا سامسونگ در زمینه طراحی قدرتمند ظاهر نمی‌شود. حدود 2 سال پیش بود که سامسونگ از گلکسی اس 5، هندست قدرتمند زمان خود رونمایی کرد. سال گذشته نیز شاهد رونمایی از اس 6 و اس 6 اج بودیم که سیگنال‌های جدیدی را از سوی سامسونگ مبنی بر ایجاد تغییرات فرستادند. امسال نیز دو محصول گلکسی اس 7 و اس 7 اج با تغییرات نسبتا کمی روانه بازار شدند.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

از نظر من گلکسی S7 Edge سامسونگ با لبه‌های پر زرق و برق خودش بهترین گوشی هوشمندی است که تا به حال دیده‌ام. حداقل در مقایسه با آیفون 6 اس پلاس شما مطمئن خواهید بود که این محصول هیچ‌گاه خسته کننده و قدیمی نخواهد بود.

گلکسی S7 Edge سامسونگ در دو طرف پشت و روی خود دارای محافظ گوریلا گلس 4 است. در امتداد صفحه نمایش خمیده این محصول تریم فلزی به کار رفته که بین این دو محافظ پشت و رویی قرار گرفته است. در سمت چپ این محصول دو کلید تنظیم ولوم جدا از یکدیگر قرار گرفته‌اند و در سمت راست نیز شاهد حضور کلید پاور هستیم. قسمت بالایی اسلات هیبریدی محبوب کارت حافظه و سیم کارت قرار داشته و در زیر این محصول نیز جک 3.5 میلی‌متری هدفون، شیارهای بلندگو و درگاه میکرو USB قابل مشاهده است.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

در حالی که بسیاری از کاربران انتظار داشتند سامسونگ در پرچم‌داران سال 2016 خود همانند نکسوس 6 پی و وان پلاس 2 از درگاه USB نوع C استفاده کند، این کمپانی از چنین کاری سر باز زد و اعلام کرد که هدف این شرکت در عدم استفاده از این شارژرها رایج نبودن آن‌ها، وجود یک سیستم شارژ سریع قدرتمند مخصوص و همچنین مجهز بودن هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ به درگاه میکرو USB بوده است.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

صفحه نمایش خمیده و صیقلی شده نقطه عطف این هندست است که در واقع دارای جذابیت خاصی بوده و قابلیت‌های جالبی را به کاربران اهدا می‌کند. بر روی پنل جلویی نیز ما شاهد لوگو سامسونگ در بالای صفحه نمایش و یک کلید فیزیکی هوم همراه با اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش این محصول هستیم. به نظر می‌رسد که وجود 2 لوگو بر روی یک گوشی هوشمند چیز بیهوده‌ای است. چراکه سامسونگ یک لوگو دیگر را در قسمت پشتی نیز قرار داده است.

سامسونگ بار دیگر بر روی این محصول از کلیدهای بازگشت و مالتی تسکینگ بر روی پنل استفاده کرده است که با رنگ ال‌ای‌دی سفیدی مشخص می‌شوند. شاید اگر این کلیدها به روی صفحه نمایش می‌رفتند، سامسونگ می‌توانست کمی محصول خود را کوچک‌تر کند. هرچند که گلکسی S7 سامسونگ همین حالا نیز با ابعاد 150.9 در 72.6 در 7.7 میلی‌متر و وزن 157 گرم فبلتی کاملاً ایده آل است.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

یکی از مهم‌ترین تغییرات گلکسی S7 سامسونگ نسبت به نسل گذشته خود ماژول دوربین است. بر روی این محصول بر خلاف نسل گذشته آن، سامسونگ از ماژولی کاملاً مسطح استفاده کرده است و خبری از برآمدگی اعصاب خورد کند و اضافی نیست. بدین ترتیب شما با قرار دادن گوشی خود بر روی میز هیچ مشکلی نخواهید داشت. در کنار این دوربین نیز یک فلش LED قرار گرفته است.

همانطور که گفته شد در این محصول بار دیگر اسلات کارت‌های میکرو SD بازگشته است. اسلاتی که سامسونگ آن را به جهت زد آب بودن گلکسی اس 6 و اس 6 اج حذف کرده بود. حال این محصول علیرغم آن‌که محصولی کاملاً ضد آب است، از وجود چنین اسلاتی کاربران را محروم نکرده است. پرچم‌دار صفحه منحنی‌های سامسونگ دارای مجوز IP68 است که آن را در برابر آب و گرد و غبار کاملاً مقاوم می‌سازد.

به‌طورکلی باید گفت که گلکسی S7 سامسونگ یک فبلت 5.5 اینچی کاملا خوش دست خواهد بود که در هنگام استفاده شما هیچ خستگی را حساس نمی‌کنید و به‌راحتی می‌توانید از آن برای ساعت‌ها استفاده کنید.

صفحه نمایش؛ همیشه روشن!

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

سامسونگ برای آن‌که بتواند قشرهای مختلف علاقه‌مند به تکنولوژی را به سمت خود جذب کند دو گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و اس 7 اج را با صفحات نمایش متفاوتی روانه بازار کرده‌ است. درست سیاستی که کمپانی اپل نیز آن را در پیش گرفت تا علاوه بر عرضه یک محصول 4.7 اینچی، یک فبلت بزرگ را نیز روانه بازار کند. همانطور گه گفته شد این محصول از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1,440 در 2,560 پیکسل و تراکم پیکسلی 534ppi بهره می‌برد.

سامسونگ را باید بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکننده پنل‌های صفحه نمایش مخصوص گوشی هوشمند دانست. پنل صفحه نمایش Super AMOLED این کمپانی با درک بالایی که از رنگ مشکی دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای تماشای فیلم، تلویزیون و همچنین بازی باشد. دو پرچم‌دار تازه وارد سامسونگ نیز از چنین پنلی بهره می‌برند و به کاربران بهترین تجربه کیفیت و زوایای دید را هدیه می‌دهند. این دو محصول در کنار آن‌که بهترین عمر باتری را در بین پرچم‌داران سال 2016 دارا هستند، صفحه نمایشی با رزولوشن 2K را نیز ارائه می‌دهند. این کیفیت بالا منجر به آن خواهد شد تا شما با استفاده از هدست واقعیت مجازی Gear VR نسبت به گلکسی اس 6 اج، لذت بیشتری را تجربه کنید.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری گلکسی اس 7 و اس 7 سامسونگ باید به تنظیمات حرفه‌ای صفحه نمایش اشاره کرد. شما می‌توانید از بین تنظیمات آماده basic، AMOLED photo، AMOLED cinema و adaptive display استفاده کنید تا بهترین تجربه را در استفاده از صفحه نمایش این محصول داشته باشید.

حالت adaptive display که به‌عنوان مود پیشفرض بر روی دستگاه شما اعمال شده است، کنتراست صفحه نمایش شما را نسبت به استفاده اپلیکیشن‌های مختلف و موقعیت‌هایی که در آن‌ها هستید مانند اپلیکیشن دوربین به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند.

اما حالت basic mode بدون اعمال هرگونه تغییرات بر روی تصاویر و اغراق رنگ‌ها، سعی می‌کند نزدیک‌ترین رنگ را نسبت به تصویر واقعی به شما نشان دهد.

رابط کاربری گلکسی S7 Edge سامسونگ

هرچیزی نظیر عکس، فیلم و بازی بر روی صفحه نمایش بزرگ گلکسی S7 Edge سامسونگ کاملا زیبا به نظر می‌رسد. اس 7 اج این قضیه را مدیون صفحه نمایش AMOLED خود خواهد بود؛ چراکه سامسونگ طی چند سال گذشته پیشرفت زیادی را در توسعه آن داشته و حالا این صفحات رنگ‌ها (به‌خصوص رنگ سیاه) راه چندین برابر صفحات نمایش LCD زنده‌تر و زیباتر نشان می‌دهند.

این محصول در دو سمت چپ و راست خود دارای دو صفحه نمایش خمیده است. تماشای صفحه از زاویه‌های مختلف ایده‌آل نیست اما با توجه به IPS نبودن این صفحه می‌توان گفت که رضایت بخش است.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

نه تنها این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش با کیفیت بهره می‌برد، بلکه همراه با دو هندست گلکسی اس 7 و ال‌جی جی 5 از تکنولوژی صفحه «همیشه روشن» استفاده کرده است. این ویژگی موجب آن می‌شود که شما همیشه بر روی صفحه نمایش خود اطلاعات ابتدایی مانند ساعت، نوتیفیکیشن، درصد شارژ و غیره را داشته باشید. شاید فکر کنید که این قابلیت موجب مصرف بیشتر شارژ دستگاه شما خواهد شد؛ اما این ویژگی در مقایسه با چک کردن چند‌باره‌ صفحه نمایش گوشی با باز کردن قفل صفحه، مصرف انرژی کمتری دارد. با استفاده از این تکنولوژی باتری گوشی هوشمند شما بیشتر از گذشته عمر خواهد کرد. چراکه به لطف صفحه Super AMOLED تنها میزان کمی از شارژ در طول روز به خاطر نمایش این اطلاعات ابتدایی مصرف خواهد شد.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

پرچم‌داران امسال دو کمپانی ال جی و سامسونگ ویژگی جالبی را دوباره به این عرصه آوردند که برای چندین سال خبری از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند نبود. روی صحبت ما ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن است که به کاربران این امکان را خواهد داد تا اطلاعات ابتدایی و مورد نیازشان را در هر زمان‌ که نیاز داشتند بدون روشن کردن صفحه نمایش گوشی مشاهده کنند. به عقیده ما صفحه نمایش همیشه روشن می‌تواند یکی از اتفاقات خوب گوشی‌های هوشمند سال 2016 باشد. وجود چنین چیزی نا تنها به باتری گوشی هوشمند شما لطمه نخواهد زد، بلکه موجب کاهش مصرف آن نیز خواهد بود. در صفحات نمایش معمولی هر وقت که نیاز داشته باشید تا به‌عنوان‌مثال گوشیتان را چک کنید که آیا پیامی برای شما ارسال شده و یا نوتیفیکیشنی دریافت کرده‌اید یا نه مجبور هستید صفحه نمایش گوشیتان را برای چند ثانیه روشن کنید. این کار موجب می‌شود تا صفحه نمایش از منابع باتری شما استفاده کند؛ اما اگر اسمارت فون شما از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن بهره‌مند باشد، این صفحه نمایش با نمایش اطلاعاتی ساده بر روی صفحه نمایش شما و استفاده از دو رنگ سیاه و سفید، منابع جزئی از باتری گوشی شما را مورد استفاده قرار می‌دهد. بنابر‌این می‌تواند گفت که چنین ویژگی می‌تواند برای هر گوشی هوشمندی مفید باشد.

نرم افزار

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند رابط کاربری آن است. تازه‌ترین پرچم‌دار سامسونگ مطابق سایر محصولات این کمپانی به رابط کاربری TouchWiz مجهز شده است. تازه‌ترین نسخه این رابط کاربری تجربه لذت بخشی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. شما می‌توانید در صفحه اپلیکیشن‌ها در میان آن‌ها به جستجو از طریق نام پرداخته و یا چینش آن‌ها را باب میلتان تغییر دهید. آیکون‌ها دارای طراحی نسبتاً گردی هستند. البته سامسونگ سعی کرده به سمت طراحی مربعی حرکت کند؛ با این حال آیکون‌ها دارای ظاهری نرم و صیقلی شده هستند و در نخستین نگاه می‌توانند شما را جذب خود کنند.

رابط کاربری گلکسی S7 Edge سامسونگ

در بخش نرم افزاری و رابط کاربری ما تفاوت چندانی را بین این دو محصول مشاهده نمی‌کنیم. تنها گلکسی S7 Edge سامسونگ به‌واسطه در اختیار داشتن دو صفحه نمایش منحنی، از امکانات بیشتری برخوردار است. شما با کشیدن انگشت خود از سمت راست صفحه به سمت چپ، یک منو جذاب را در صفحه نمایش منحنی سمت راست این محصول مشاهده خواهید کرد که حاوی چند تب مختلف نظیر اپلیکیشن‌های دلخواه، مخاطبین ویژه و غیره است. شما به‌راحتی می‌توانید با یک دست از این منو استفاده کنید.

سامسونگ همچنین یک ساعت جذاب را برای بخش صفحه نمایش منحنی این دستگاه در نظر گرفته که نام آن را ساعت خواب یا “Night Clock” انتخاب کرده است. با فعال کردن این ویژگی هنگامی که صفحه نمایش دستگاه شما خاموش باشد، یک ساعت به‌وسیله تکنولوژی صفحه نمایش همیشه روشن این محصول بر روی صفحه خمیده این محصول و در حالت لنداسکیپ نمایان خواهد شد.

رابط کاربری گلکسی S7 Edge سامسونگ

رابط کاربری تاچ ویز بسیار نرم و خوب عمل می‌کند و از نظر زیبایی شناختی نیز کاملا بر روی آن کار شده است. خبری از اپلیکیشن‌های اضافی و به‌ درد نخور همیشگی که به‌صورت پیشفرض نصب می‌شدند نیست، قسمت تماس‌ها دارای انیمیشن‌های زیبایی است و اپلیکیشن S-Health نیز به‌خوبی هر آنچه می‌خورید و یا هرچقدر که راه می‌روید را تحت نظر خواهد داشت.

اما یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها مربوط به گیمر‌ها است و آن هم اضافه شدن ویژگی به نام Game Launcher است. Game Launcher قابلیت جدیدی است که پیش از این در هیچ گوشی هوشمند دیگری آن را ندیده بودیم. مشخصا کاربران هنگام انجام بازی‌های خود از اشتباهات پیش آمده نظیر فشردن ناگهانی دکمه بازگشت و برنامه‌های استفاده شده یا زنگ خوردن تلفن خود تنفر دارند. این قابلیت با ارائه یک منو مخصوص، امکان غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها، از کار انداختن دکمه‌های بازگشت و Recent Apps، تهیه اسکرین‌شات و حتی فیلم‌برداری از بازی را برای کاربر فراهم کرده و دیگر نیازی به نصب برنامه‌های سوم شخص احساس نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر در حال انجام بازی آنلاین Clash of Clans هستید، دیگر هیچ نگرانی در خصوص از دست دادن شرایط بازی و پریدن بیرون از آن در مواقع حساس نخواهید بود.

رابط کاربری گلکسی S7 Edge سامسونگ

علاوه بر آیکون‌های بازطراحی شده، رابط کاربری تاچ ویز به‌طورکلی سبک‌تر شده که منجر به استفاده آسوده و بدون مشکل توسط کاربران شده است. این رابط کاربری همراه با اندروید مارشمالو ترکیب فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است تا شما بتوانید اوج لذت را در استفاده از آن تجربه کنید. صفحه قفل گوشی موسوم به لاک اسکرین دارای یک ساعت شناور است و دو کلید میانبر دوربین و تماس نیز بر روی آن تعبیه شده است تا بتوانید در کمترین زمان ممکن از آن دو ویژگی بهره‌مند شوید. علاوه بر آن شما می‌توانید با دو بار فشردن کلید فیزیکی هوم پشت سر هم اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید. این ویژگی در نسل گذشته محصولات سری گلکسی سامسونگ نیز وجود داشتند.

ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن این محصول نیز قابل اختصاصی سازی است. این بدان معنا است که شما می‌توانید مشخص کنید چه اطلاعاتی بر روی صفحه گوشی در حالت خاموش نمایش داده شود و این اطلاعات با چه استایلی به نمایش درآیند.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب این محصول استفاده از ویژگی چندوظیفگی آن است. این بدان معنا خواهد بود که شما قادر هستید دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر به‌صورت همزمان جدا کنید. این کار به لطف 4 گیگابایت ظرفیت رم و صفحه نمایش 5.5 اینچی گلکسی S7 Edge امری کاملاً لذت بخش و آسان خواهد بود.

رابط کاربری گلکسی S7 Edge سامسونگ

عمر باتری

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

گلکسی S7 Edge سامسونگ را می‌توان از نظر عمر باتری یکی از بهترین‌های بازار دانست. پرچم‌دار منحنی‌های سامسونگ حاوی یک باتری 3,600 میلی‌آمپری جدانشدنی است. هرچند که بهترین عملکرد را ندارد اما عمر خوب بیش از 7 ساعته را ارائه می‌کند. بزرگ‌ترین بخش این باتری مجهز بودن به قابلیت شارژ سریع است که با فعال کردن آن ویژگی شما قادر خواهید بود شارژ دستگاه خود را در مدت 1 ساعت و 39 دقیقه از 0 به 100 برسانید. به نظر می‌رسد این مدت زمان برای یک باتری بزرگ 3,600 میلی‌آمپری کاملا مناسب باشد. در مجموع با استفاده نرمال از این محصول شما می‌توانید یک روز کامل را با گلکسی S7 Edge سامسونگ سر کنید.

در حالی که یک درگاه نوع C می‌توانست تکنولوژی مدرن‌تری را برای شارژ سریع این دستگاه به ارمغان آورد، سامسونگ بر روی اس 7 اج بنا به دلایلی که در بالاتر ذکر شده از درگاه میکرو USB استفاده کرد. این کمپانی برای جبران چنین موضوعی تصمیم گرفت تا خودش شخصاً بر روی چنین تکنولوژی کار کند و حال می‌بینیم که گلکسی S7 Edge سامسونگ یکی از برترین‌ها در زمینه شارژ سریع نیز خواهد بود.

برای شارژ کردن باتری، خانواده s7 چیزی کم ندارد و از همه نظر مجهز شده است. هر دو مدل گلکسی اس 7 و اس 7 اج دارای شارژرهای بی‌سیم Powernat و Qi بوده و پورت USB به‌منظور شارژ با کابل هم برایشان تعبیه گردیده، علاوه بر این سامسونگ دو حالت مختلف شارژ شدن را برای این دو پرچمدار ایجاد کرده، حالت شارژ عادی و شارژ سریع که در قسمت تنظیمات گوشی قابل انتخاب است.

سخت افزار و قدرت

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

گلکسی S7 Edge سامسونگ همانند نسخه معمولی خود به یک تراشه اگزینوس 8890 ساخت خود سامسونگ مجهز شده است. در کنار این تراشه قدرتمند ما شاهد حضور 4 گیگابایت ظرفیت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی هستیم تا این محصول منحنی نشان دهد هیچ چیزی برای اجرای هر اپلیکیشن و بازی کم نخواهد داشت.

بار دیگر نسخه منحنی پرچم‌دار سامسونگ استاندارد IP68 را دریافت کرده است تا شما با یک محصول کاملاً ضد آب و ضد گرد و غبار روبه‌رو باشید. اینبار بر خلاف دفعه گذشته اسلات میکرو SD حذف نشده است و با تمامی اسلات‌های موجود چنین ویژگی را بر روی گلکسی S7 Edge سامسونگ مشاهده می‌کنیم.

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

تراشه اگزینوس 8890 موجود در این گوشی هوشمند دارای مودم LTE با استاندارد Cat.9 است. این مودم قادر است تا سرعت دانلودی برابر 450 مگابایت در ثانیه و همچنین سرعت آپلود 50 مگابایت در ثانیه‌ای را در اختیار کاربرانش قرار دهد. علاوه بر آن شما با استفاده از شبکه HSPA نیز می‌توانید سرعت دانلود 42 مگابایت در ثانیه و همچنین سرعت آپلود 5.7 مگابایت درثانیه را تجربه کنید که می‌تواند از این حیث کاربران را کاملاً تحت پوشش خود قرار دهد.

علاوه بر این دو اتصال شما قادر هستید تا از طریق وای-فای، بلوتوث نسخه 4.2 و همچنین NFC با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کنید. در واقع سیستم NFC این محصول شما را قادر می‌سازد تا از طریق اتصال به سرویس پرداختی Samsung Pay، نیازی به استفاده از کارت‌های اعتباری نداشته باشید.

در قسمت زیرین گلکسی S7 Edge سامسونگ یک درگاه میکرو USB نسخه 2.0 تعبیه شده است. به‌واسطه این درگاه قادر به انتقال فایل‌های خود هستید و نکته جالب آن است که پرچم‌دار جدید سامسونگ بدون داشتن درگاه مدرن نوع C، ویژگی شارژ سریع بسیار مناسبی را به کاربران خود ارائه داده است.

 

بنچمارک

چیپست Exynos 8890 سامسونگ با استفاده از معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده و حامل ۸ هسته اختصاصی سامسونگ است که ۴ هسته برای انجام کارهای سنگین و ۴ هسته دیگر برای استفاده روزمره و عادی وارد عمل می‌شوند. همچنین چیپست گرافیکی Mali-T880 در کنار این واحد پردازشی نوید عملکرد بی‌نقص پرچم‌داران جدید سامسونگ را به طرفداران سامسونگ می‌دهد.

دوربین

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

یکی از قدرتمندترین بخش‌های گلکسی S7 Edge سامسونگ دوربین 12 مگاپیکسلی مدرن آن است که این محصول را جزو بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند کرده است. دوربین اصلی این محصول از یک سنسور Dual-Pixel بهره می‌برد که موجب می‌شود شما بتوانید تصاویری مشابه با دوربین‌های DSLR تهیه کنید. دوربین این محصول نسبت به نسل گذشته خود فوکوس خودکار پرسرعت‌تری داشته و کیفیت رنگ‌ها در تصاویر گرفته شده نیز بسیار مناسب است.

دوربین گلکسی S7 Edge سامسونگ از سرعت بسیار بالایی برخوردار است. با این وجود شما هیچ سوژه‌ای را از دست نخواهید داد. این سرعت تنها در شات زدن خلاصه نمی‌شود و شما در اجرای اپلیکیشن دوربین نیز با سرعت زیادی رو به رو خواهید بود و درواقع بالاترین سرعت اجرای اپلیکیشن دوربین را باید به خانواده گلکسی اس 7 سامسونگ نسبت دهیم.

این دوربین همچنین قادر است تا تصاویری با مود HDR ثبت کند. قابلیتی که در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی یافت می‌شود، اما می‌توان با کنار هم گذاشتن تصاویر گرفته شده توسط این گوشی هوشمند در کنار سایر گوشی‌ها قدرت بالای این قابلیت گلکسی اس 7 را به‌وضوح مشاهده کرد. گرفتن تصاویر در این مود بدون هیچ‌گونه کاهش سرعتی انجام شده و بدون هیچ‌گونه تأخیری عمل خواهد کرد.

اپلیکیشن دوربین

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

اپلیکیشن دوربین گلکسی S7 Edge نیز بسیار جامع و کامل است. شما قادر خواهید بود تا از حالت‌های Auto، Pro، Selective focus، Panaroma، Video Collage، Live Brodcast، Slow Motion، Virtual Shot، Food و همچنین Hyperlapse برای تولید عکس و فیلم استفاده کنید.

رابط کاربری گلکسی S7 Edge سامسونگ

سه حالت اصلی این دوربین را بخش اتوماتیک (Auto)، حرفه‌ای (Pro) و همچنین فوکوس انتخابی (Selective focus) تشکیل می‌دهند. با انتخاب حالت Auto شما همه تنظیمات را به خود دوربین سپرده‌اید تا به‌صورت خودکار آن‌ها را انجام دهد. در حالت Pro شما می‌توانید بر روی تمامی بخش‌های مختلف مانند ایزو، دیافراگم، فوکوس و غیره نظارت داشته باشید تا همانند یک دوربین حرفه‌ای عمل کند. در انتها نوبت به حالت عکاسی جذاب فوکوس انتخابی می‌رسد. شما با استفاده از این حالت می‌توانید حتی پس از گرفتن تصویر نیز این امکان را داشته باشید تا فوکوس بر روی یکی از اشیاء موجود در تصویر (شئ جلویی یا شئ عقبی) انجام گیرد. حتی می‌توانید انتخاب کنید که فوکوس بر روی هر دو آن‌ها موجود باشد و سپس تصویر مورد نظر را ذخیره کنید.

رابط کاربری گلکسی S7 Edge سامسونگ

نمونه تصاویر گرفته شده با گلکسی S7 Edge سامسونگ

کیفیت عکس‌های گرفته شده با گلکسی S7 Edge سامسونگ در شرایط نوری مختلف بسیار مناسب است و بدون شک این محصول همراه با برادر خمیده خود دارای قدرتمندترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند هستند. گجت نیوز تصاویری گرفته شده از این محصول را تهیه کرده که می‌توانید در زیر آن را مشاهده کنید:

جمع بندی

بررسی گلکسی S7 Edge سامسونگ

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند تمام عیار هستید و اندازه‌ی صفحه نمایش گلکسی S7 سامسونگ نمی‌تواند شما را راضی کند، گلکسی S7 Edge همراه با صفحه نمایش 5.5 اینچی و منحنی خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول داشتن یک دوربین فوق‌العاده قدرتمند و همچنین صفحه نمایش خمیده جذاب است که در سفر به‌عنوان یک یار محبوب کنار شما خواهد بود البته در نظر داشته باشید که این محصول بالارده با قیمت حدودی 2,400,000 تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

مزایا
  • باتری خوب
  • عملکرد عالی زیر آب
  • دوربین بسیار قدرتمند
  • خوش دست و دلپذیر
  • صفحه نمایش خمیده

معایب
  • باتری جدانشدنی
  • قیمت بالا
  • عدم استفاده از جنس ضد لک برای بدنه

loading…!