نوبیا Z11

نوبیا Z11 مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 مجوز تنا دریافت کرد

این روزها عرضه‌ی چند مدل از یک گوشی با پسوندهای مختلف و در ابعاد، مشخصات و قابلیت‌های گوناگون امری طبیعی شده است. نوبیا Z11 پرچم‌دار جدید کمپانی چینی زد تی ئی نیز از این ماجرا مستثنا نیست و با کسب مجوز تنا، به نظر می‌رسد که به‌زودی باید شاهد عرضه‌ی این گوشی و مدل‌های مختلف آن به بازار چین باشیم.

یکی از برندهای مشهور در چین، نوبیا بوده که متعلق به کمپانی زد تی ئی است. تاکنون شاهد محصولات قدرتمندی از این برند بوده‌ایم که به نوبیا زد 9 (Nubia Z9) می‌توان اشاره کرد. حال، بعد از معرفی نوبیا زد 11 مینی (Nubia Z11 Mini) در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد که دیگر باید منتظر رونمایی از نوبیا زد 11 (Nubia Z11) و نوبیا زد 11 مکس (Nubia Z11 Max) باشیم.

آنچه مشخص شده، دو محصول جدید زد تی ئی توانسته‌اند از سازمان رگلاتوری چین مجوز گرفته و بر روی سایت رسمی این سازمان لیست شوند. همان‌طور که مطلع هستید زمانی که یک محصول مراحل نهایی تولید را پشت سر بگذارد برای دریافت مجوز عرضه در چین باید از تنا تاییدیه دریافت کند.

هرچند مدلی که به‌تازگی در صفحه‌ی وب سایت تنا مشاهده شده شباهت زیادی از نظر طراحی به مدل‌های قبلی دارد؛ اما از یک تراشه‌ی به‌مراتب قدرتمندتری بهره خواهد برد. طبق اطلاعاتی که در لیست می‌توان مشاهده کرد پرچم‌دار کمپانی زد تی ئی قرار است از یک چیپست اسنپدراگون 820 ساخت کوالکام قدرت بگیرد؛ تراشه‌ی 64 بیتی که از پردازنده 4 هسته‌ای با هسته‌های کریو و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 530 بهره می‌گیرد.

اگر اخبار ما را دنبال کرده باشید حتما از این موضوع آگاه هستید که بیشتر گوشی‌هایی که در چین عرضه می‌شوند از تراشه‌های مدیاتک استفاده می‌کنند تا قیمت کمتری داشته باشند؛ اما استفاده از یک تراشه‌ی قدرتمند که در تلفن‌های هوشمند اکثر گوشی‌های پرچم‌دار سال 2016 یافت می‌شود احتمالا خبر از این امر مهم می‌دهد که زد تی ئی قصد دارد محصولی قابل رقابت با پرچم‌داران خارجی در چین عرضه کند.

نوبیا Z11 دارای حافظه‌ی 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت رام یا حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی است. 4 گیگابایت بودن میزان رم دقیقا هدف زد تی ئی مبنی بر تولید محصولی که قابل رقابت با پرچم‌داران خارجی باشد را ثابت می‌کند اگرچه محصولاتی نیز عرضه شدند که از 6 گیگابایت رم بهره می‌برند؛ اما ناشناخته بودن برند آن‌ها از میزان موفقیتشان به‌شدت می‌کاهد.

محصول جدید کمپانی زد تی ئی دارای باتری با ظرفیت 2,900 میلی‌آمپر بوده و مانند اکثر پرچم‌داران کمپانی‌های مطرح از بدنه‌ای تماما فلزی بهره می‌برد. نمایشگر 5.5 اینچی نیز برای نوبیا زد 11 در نظر گرفته شده، هرچند میزان رزولوشن 1,920 در 1,080 پیکسل با رزولوشن پرچم‌داران خارجی مانند گلکسی اس 7 و ال جی جی 5 که از رزولوشن 2K بهره می‌برند کمی از ارزش این گوشی می‌کاهد؛ اما باید در نظر گرفت که به علت استفاده از چنین نمایشگری در پرچم‌دار جدید زد تی ئی، میزان فشاری که بر روی پردازنده است کاهش یافته و همچنین میزان عمر باتری نیز افزایش خواهد یافت.

در جلوی نوبیا Z11 یک عدد دوربین 8 مگاپیکسلی برای طرفداران سلفی قرار گرفته تا امکان ثبت عکس سلفی از خود داشته و همچنین تماس تصویری برقرار کنید. اگر گوشی را بچرخانید در عقب آن یک دوربین 16 مگاپیکسلی خواهید دید هرچند متاسفانه در حال حاضر از تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های دوربین عقب و جلوی نوبیا Z11 باخبر نیستیم.

پرچم‌دار جدید زد تی ئی دارای ابعاد 151.8 در 72.3 به ضخامت 7.75 میلی‌متر بوده و احتمالا با سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو از جعبه بیرون خواهد آمد. اگر در ادامه به تصاویر دقت کنید خواهید دید که بدنه‌ی این گوشی دارای طراحی یکپارچه بوده و اصولا در طراحی‌های یکپارچه امکان جداسازی باتری وجود ندارد. سنسور اسکنر اثر انگشت نیز در عقب نوبیا زد 11 تعبیه شده و تمام دکمه‌های فیزیکی نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. در سمت چپ نوبیا زد 11 می‌توان درگاه سیم کارت را مشاهده کرد.

متاسفانه در حال حاضر زمان دقیقی که قرار است زد تی ئی از پرچم‌دار خود رونمایی کند مشخص نیست و سوال مبهم دیگری که بی‌پاسخ مانده قیمت احتمالی نوبیا زد 11 است. با این وجود باید صبر کرد و دید که کمپانی چینی چه سورپرایزهایی را برای ما در نظر گرفته است.

تصاویر رندرهای نوبیا Z11

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*