تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ فاش شد

تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ فاش شد

ماجرای نسل بعدی فبلت‌های سری نوت سامسونگ هر لحظه در حال جالب‌تر شدن است. بعد از اینکه چند ساعت پیش، تصاویر و رندرهایی که از گلکسی نوت ۶ اج لو رفته بود را برایتان منتشر کردیم، این بار هم نوبت به لو دهندگان تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ رسیده است که وارد میدان شوند و هیجان را بالا ببرند!

فبلت گلکسی نوت ۵ که یکی از محبوب‌ترین فبلت‌های بازار محسوب می‌شود، به‌قدری موفق عمل کرده است که سامسونگ برای ادامه‌ی آن و عرضه‌ی مدل‌های جدید در سری نوت، ذره‌ای شک به خود راه نداده است. گفته می‌شود که نسل بعدی فبلت‌های سری نوت که مشخص نیست به نام نوت ۶ نامیده شوند یا نوت ۷، قرار است که در دو مدل معمولی و مدل اج عرضه شوند و از این طریق کاربرانی که طراحی ظاهری زیباتری می‌خواهند، درست مانند گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج بتوانند گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب داشته باشند.

پیش از این تصور می‌کردیم که تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ نیز مانند مدل‌های قبلی سری نوت، در اواخر ماه اوت قرار گرفته باشد، اما گویا امسال این‌گونه نخواهد شد و این تاریخ جا به جا شده است. سامسونگ همه ساله فبلت نوت خود را در جریان رویداد نمایشگاهی تجاری IFA رونمایی می‌کرد اما طبق اطلاعات جدید، این اتفاق برای نوت ۷ زودتر از موعد رخ خواهد داد.

تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ این بار هم توسط ایوان بلس (Evan Blass) که از مدیران حساب کاربری @evleaks محسوب می‌شود، فاش شده است و بر طبق گفته‌های او در توییتی که در زیر مشاهده می‌کنید، مراسم رونمایی از نوت ۷ در حدود دو ماه جلوتر و در اوایل مرداد ماه برگزار خواهد شد:

Galaxy Note 6/7 launch event is almost exactly two months away.

Evan Blass (@evleaks) June 2, 2016

به تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ یا ۶ دقیقا دو ماه زمان باقی مانده است

ایوان بلس (@evleaks)

بنابراین سامسونگ برای رونمایی از فبلت جدید خود یک مراسم جداگانه برگزار خواهد کرد و این اتفاق در رویداد IFA رخ نمی‌دهد.

دلیل عوض شدن تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ چیست؟

احتمالا می‌دانید که سامسونگ در سال جاری، گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را در بازه‌ی زمانی زودتری از تمام سال‌های گذشته وارد بازار عمومی کرد. کمپانی کره‌ای این کار را به این دلیل انجام داد که اس ۷ در بهترین زمان ممکن و در حالی که رقبای اصلی‌اش در بازار قرار نگرفته‌اند، وارد میدان شود و بتواند اکثر خریدارانی که خواستار یک پرچمدار قدرتمند هستند را به خود جذب کنند.

حالا با جابجایی تاریخ عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ ، به نظر می‌رسد که این اتفاق برای مدل بعدی فبلت‌های نوت هم رخ خواهد داد. در واقع سامسونگ قصد دارد که گلکسی نوت ۷ یا نوت ۶ را قبل از اینکه فبلت اپل (آیفون ۷ پلاس) وارد بازار شود، عرضه کند و از این طریق بتواند بخش عظیمی از فروش بازار اسمارت فون‌های با نمایشگر بزرگ‌تر از ۵ اینچ را به خود اختصاص دهد؛ اپل مطابق سنت چند سال اخیر خود، کنفرانس رونمایی آیفون ۷ و ۷ پلاس را در ماه سپتامبر (اواخر شهریور) برگزار خواهد کرد.