E3 2012 :رونمايي مايکروسافت از Xbox SmartGlass و Xbox Music و IE براي Xbox و Nike+ براي Kinect

 

 

مايکروسافت در نمايشگاه بازي‌هاي ويدئويي E3 2012 لس آنجلس کولاک به پا کرده و چندين و چند خبر هيجان انگيز را اعلام نموده که برخي از مهم‌ترين آنها را گزارش کرديم. مايکروسافت از اينترنت اکسپلورر و سرويس اختصاصي موزيک براي ايکس‌باکس و نرم‌افزار فوق‌العاده جذاب SmartGlass براي اتصال تمام ابزارهاي به يکديگر و همچنين سرويس تازه Nike+ براي کينکت خبر داده است.  در اين مقاله نگاهي به همه خبرهاي خوب براي کاربران Xbox و حتي ساير دستگاه‌هاي غير مايکروسافتي مي‌اندازيم. در ادامه مقاله با ما باشيد.

مايکروسافت به تازگي تاييد کرده بود که تصميم دارد تکنولوژي جديدي را عرضه کند تا به آيفون، آيپد، گوشي‌هاي اندرويد، ويندوز فون و کامپيوترهاي ويندوز ? امکان دهد در بازي‌هاي Xbox 360 شرکت کنند (تا از اين طريق Xbox Live را به يک سرويس ابري فراگيرتر در ميان مصرف کنندگان توسعه دهد).
روز گذشته در همايش بازي‌هاي ويدئويي E3 در لس آنجلس طي بيانيه‌اي شايعاتي که اخيرا داغ‌تر شده بود تاييد گرديد. اين اقدامي از سوي مايکروسافت براي تثبيت موقعيت عالي‌اش در بازار بازي است تا Xbox 360 را به چيزي فراتر از يک هاب ديجيتالي تبديل کند.
نمونه‌هايي که اين کمپاني به نمايش درآورده شامل توانايي اين دستگاه براي همگام سازي محتوا بين کنسول و دستگاه‌هاي فوق الذکر، و استفاده از مثلا يک تبلت براي گرفتن اطلاعات دلخواه مربوط به محتواي موجود روي نمايشگر تلويزيون است

(مثل يک نقشه زنده روي تبلت شما در يک اپيزود از Game of Thrones که اتفاقات روي نمايشگر را به خوبي تشريح مي‌کند).

مايکروسافت هم اکنون يک برنامه ابتدايي براي کنترل و جستجوي محتواي روي Xbox  از طريق ويندوز فون ارائه نموده است. اما اين کمپاني قصد دارد به شکل تاثيرگذاري اين تکنولوژي را به دستگاه‌هاي بيشتري تعميم دهد و ويژگي‌هاي جديدي را به آن اضافه کند.
نسخه اوليه SmartGlass نيز در اواخر سال جاري عرضه خواهد شد، اما انتظار مي‌رود با گذشت زمان تکامل بيشتري پيدا کند.
مايکروسافت همچنين اعلام کرده که اينترنت اکسپلورر را در سال جاري وارد Xbox 360 خواهد کرد، تا بتوان روي کنسول به مرور وب پرداخت. همچنين امکان کنترل مرورگر از يک دستگاه هوشمند ديگر مانند تبلت يا تلفن هوشمند فراهم مي‌گردد. اين نرم‌افزار پاييز پيش رو در سراسر جهان عرضه خواهد شد.
مديرارشد Xbox Live، مارک ويتن طي يک وب‌کست درباره محصولات شرکت در نمايشگاه گفت:

«Xbox Smart Glass با تمام دستگاه‌هايي که داريد کار مي کند»

مايکروسافت به طور جداگانه يک سرويس Xbox Music را نيز معرفي کرد. اين سرويس يکي از آخرين ميخ‌ها بر تابوت برند Zune اين کمپاني است. يوسف مهدي، يکي از مديران اجرايي مايکروسافت اين سرويس را اين گونه توصيف کرد:

«سرويس موزيک چيزي است که هميشه روياي ساختنش را داشتيم»

و ادامه داد که اين محصول علاوه بر Xbox 360، و PCهاي ويندوز 8 در تبلت‌ و گوشي‌هاي هوشمند نيز موجود خواهد بود.
اين کمپاني همچنين يک پيش نمايش از برنامه تمرين ورزش به نام Nike+ Kinect را ارائه نمود که از سنسور کينکت Xbox براي ارائه تمرين‌هاي دلخواه به کاربران Xbox استفاده مي‌نمايد اين سرويس بر اساس برنامه Nike براي ورزشکاران حرفه‌اي طراحي شده است.
مايکروسافت همچنين از قراردادهاي استريم ويدئوي جديد با برندهايي چون Nickelodeon، Paramount و Univision خبر داد. اين کمپاني همچنين از برنامه‌هاي ورزشي توسعه يافته برده‌برداري کرد و اعلام نمود NBA و NHL به ساير ليگ‌هاي بزرگ در Xbox Live مي‌پيوندند و همچنين ESPN نيز به اين سرويس اضافه خواهد شد.
مايکروسافت اين رويداد را با پيش نمايش Halo 4 توسعه يافته آغاز کرد که در پاييز سال جاري مهم‌ترين بازي عرضه شده براي Xbox 360 خواهد بود.

{photo}91/03/17/xbox-smartGlass{/photo}


منبع : geekwire

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*