اسنپدراگون 821 ؛ آیا تراشه‌ی قدرتمند دیگری از کوالکام در راه است؟

تراشه اسنپدراگون 821 شاید به‌زودی در پرچم‌داران مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. تراشه اسنپدراگون 820 یکی از قدرتمندترین تراشه‌های حال و حاضرِ بازار گوشی‌های هوشمند است؛ اما گویی دوران پادشاهی این تراشه کم کم رو به اتمام بوده و کوالکام به دنبال جایگزین مناسبی برای آن می‌گردد.

دیروز خبری منتشر شد به این مضمون که کمپانی LeEco به‌زودی اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 823 را روانه‌ی بازار خواهد کرد. این تراشه اساسا با کمی سرعت بیشتر نسبت به اسنپدراگون 820 عمل خواهد کرد. اکنون خبرهای جدیدی از یکی دیگر از خاندان اسنپدراگون 820 به گوش می‌رسد. به‌تازگی خبری در فضای آنلاین منتشر شده که نشان می‌دهد کمپانی Asus نسخه‌ی جایگزینی از گوشی پرچم‌دار جدید زنفون 3 دلوکس با تراشه اسنپدراگون 821 را به‌زودی به بازار عرضه خواهد کرد.

موضوع کمی پیچیده شده است. شایعاتی از قبل درباره‌ی گوشی Asus ZenFone 3 Deluxe شنیده شده بود و حاکی از آن بود که این دستگاه در بازار‌های خاصی می‌تواند با تراشه اسنپدراگون 823 عرضه شود؛ اما اکنون شواهد دیگری گویای آن بوده و ادعا می‌کنند که گوشی زنفون 3 دلوکس ایسوس در دو نسخه در دسترس خواهد بود. مدلی از آن با تراشه اسنپدراگون 820 عرضه شده و نسخه‌ی دیگر مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 خواهد بود. جالب اینجاست که تا قبل از انتشار این خبر هیچ چیزی درباره این تراشه‌ی جدید کوالکام شنیده نشده بود.

اسنپدراگون 821 ؛ آیا تراشه‌ی قدرتمند دیگری از کوالکام در راه است؟

بر اساس شواهد کمی که وجود دارد تراشه اسنپدراگون 821 شباهت بسیار زیادی به اسنپدراگون 823 داشته و تنها کمی از اسنپدراگون 820 سریع‌تر خواهد بود.

این موضوع می‌تواند احتمالات دیگری را نیز دربر داشته باشد. تراشه‌ای که ما از آن با عنوان اسنپدراگون 823 یاد می‌کنیم، می‌تواند در واقع همان اسنپدراگون 821 (Snapdragon 821) باشد.

آیا کوالکام در حال برنامه‌ریزی برای انتشار دو تراشه بوده که بسیار شبیه به هم هستند؟ و یا، آیا این امکان وجود دارد که گوشی زنفون 3 دلوکس به تراشه اسنپدراگون 823 مجهز خواهد شد و تمامی اشاره‌ای که در این خبر به اسنپدراگون 821 شده، در واقع یک اشتباه تایپی در این اسناد بوده باشد؟

در حال حاضر هیچ پاسخی برای این سوال‌ها وجود نخواهد داشت؛ اما مطمئنا جواب به این سوال‌ها زمان زیادی طول نکشیده و مسلما جزئیات بیشتری در راه خواهد بود. با ما همراه باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*