لپ‌ تاپ های هیبریدی

محققین خبر از فروش خوب لپ‌ تاپ های هیبریدی می‌دهند؛ فروش تبلت ناامید کننده است

لپ‌ تاپ های هیبریدی به کمک بازار تبلت شتافته‌اند. بازار تبلت شکل به هم ریخته‌ای پیدا کرده و حال و روز چندان خوشی ندارد. گوشی‌های هوشمند با اندازه بزرگ‌تر با عنوان فبلت وارد بازار شده، تبلت‌های کوچک‌تر ناپدید شده و تبلت‌های بزرگ‌تر در حال ادغام با لپ‌تاپ‌ها هستند.

به نظر می‌رسد که خریداران هنوز برای خرید یک تبلت مستقل مطمئن نیستند؛ اما به گفته‌ی IDC کاربران به‌تازگی لپ‌ تاپ های هیبریدی را یافته و برای خرید آن‌ها تمایل نشان می‌دهند.

آخرین گزارش سه ماهه از IDC نشان می‌دهد که 46.7 میلیون تبلت در کوارتر (سه ماهه) اول سال 2016 به فروش رسیده است. این آمار فروش 10 درصد افت سالانه و 33 درصد کاهش فروش نسبت به فروش تعطیلات در کوارتر چهارم سال 2015 را بیان می‌کند. علیرغم این افت در تعداد فروش، میانگین قیمت فروش هر دستگاه رقم 241 دلار را نشان داده که به معنی بالا رفتن قیمت تبلت‌های فروخته شده است.

البته این اتفاق در واقع به دلیل استفاده از لپ‌ تاپ های هیبریدی است که در این آمار گنجانده شده است. اگر چه بسیاری از لپ‌تاپ‌های هیبریدی ممکن است که هرگز به‌عنوان یک تبلت مورد استفاده قرار نگیرند؛ اما در آمار ارائه شده این امکان به وجود آمده که این دستگاه‌ها در لیست تبلت‌ها قرار گرفته و آمار فروش آن نیز اندکی به بازار بدحال این دستگاه کمک کند.

لپ‌ تاپ های هیبریدی به کمک بازار رو به افول تبلت شتافته‌اند

در آمار ارائه شده از سوی IDC این نکته را می‌توان با اختلاف سطح بین آمار فروش و میزان ارزش فروش مشاهده کرد. با وجود اینکه دستگاه‌های ویندوزی تنها 14 درصد محموله عرضه شده از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما این دستگاه‌ها توانستند 20 درصد از ارزش فروش بازار را به ‌دست آورند‌.

کمپانی اپل با 22 درصد از سهم بازار در عرضه، توانست 39 درصد از ارزش فروش را کسب کند؛ چراکه دستگاه‌های اپل با برچسب قیمت بالاتری نسبت به دیگر محصولات ارائه شد و در نهایت دستگاه‌های اندرویدی 64 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما به دلیل قیمت بسیار ارزان آن‌ها، تنها به 41 درصد از ارزش فروش بازار دست یافتند. در زیر تصویری از دیاگرام فروش برای مقایسه بهتر قرار داده شده است.

لپ‌ تاپ های هیبریدی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*