دستیار سیری

دستیار سیری در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها قرار خواهد گرفت

کمپانی اپل در اقدامی قابل انتظار، API دستیار سیری را در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها قرار داد تا Siri رسما بتواند از قابلیت‌های بیشتری برخوردار بوده و به اپلیکیشن‌های دیگر نیز سرک بکشد و دستورات صوتی مختلفی را برای شما انجام دهد.

کمپانی اپل طی کنفرانس توسعه دهندگانش (WWDC 2016) رسماً اعلام کرد که دستیار سیری می‌تواند از این پس با ای پی آیی که در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته به درون اپلیکیشن آن‌ها رفته تا دستورات صوتی را اجرا کند و به‌طور بالقوه‌ای امکانات جدیدی را به کاربران خود ارائه دهد. این حرکت امکاناتی را دقیقاً مشابه آمازون، گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا کاربران از طریق دستورات صوتی و چت بوت‌ها، وارد دنیای متفاوتی از تکنولوژی شوند.

دستیار سیری

زمانی که استیو جابز افسانه‌ای پنج سال قبل دستیار سیری را به دنیا معرفی کرد، آن مانند یک طرح الهام بخش بود. بدون شک تا پیش از آن دستیاران صوتی وجود داشتند؛ اما هیچ کدام از آن‌ها قادر به صحبت کردن با شما نبودند. در این مورد دستگاه‌های اپلی با استفاده از یک زبان محاوره‌ای همراه با هوش مصنوعی، قابلیت بسیار بزرگی را ارائه می‌دهند که نسبت به سایر رقبا اپل را متمایز می‌سازد. گوگل و مایکروسافت از بازیکنان بزرگ این میدان بودند؛ اما آمازون اخیراً با الکسا توانسته حتی فیس‌بوک را نیز در بازی چت بوت‌ها شکست دهد. این در حالی است که اپل نیز امشب از اقدام تازه خود پرده برداری کرد. این کمپانی دستیار سیری را رسماً در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها قرار داد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستیار سیری ، نشناختن و عدم تعامل با سایر سرویس‌ها بوده است. درست بر خلاف آمازون اکو که از بیش از 1000 سرویس شخص ثالث مختلف پشتیبانی می‌کند، دستیار سیری کاملاً بسته عمل می‌کرد. اینک به نظر می‌رسد که دیگر سیری به دنبال شکافتن اپل از روی تن خود بوده تا بتواند با سایر سرویس‌ها نیز تعامل تازه‌ای را برقرار کند.

در این کنفرانس اپل نشان داد که به فرض مثال شما قادر خواهید بود تا از دستیار سیری بخواهید تا به یکی از دوستان شما در شبکه اجتماعی weChat این پیام را بدهد که شما 5 دقیقه دیرتر به قرار خواهید رسید. علاوه بر آن شما می‌توانید از سیری بخواهید که برایتان یک کتاب بخواند و یا زمانی که در ماشین خود مشغول رانندگی هستید، به‌واسطه حالت Carplay آیفون خود، مبلغی را برای یکی از دوستان شما منتقل کند. اینک بسیاری از اپلیکیشن‌ها با سیری تعامل برقرار کرده‌اند و می‌توانند دستورات صوتی مختلفی را برای شما به ارمغان آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*