قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود

قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود

سامسونگ چند سالی است که از آن روند ساکن و غیر‌نوآورانه در بازار گجت‌های الکترونیکی فاصله گرفته است و حالا می‌بینیم که خیلی از قابلیت‌های انقلابی و جذاب جدید نظیر نمایشگرهای خمیده از دو طرف و یا اسکنر عنبیه‌ی چشم، برای اولین بار در دیوایس‌های این برند کره‌ای معرفی می‌شوند؛ قابلیت Smart Glow نیز یکی از همین ویژگی‌های جدید است.

به تازگی اسنادی از داخل آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه بر روی قابلیت‌های جدید محصولات سامسونگ لو رفته است که نشان می‌دهد قابلیت Smart Glow قرار است در سال جاری و برای اولین بار به دیوایس‌های این برند کره‌ای اضافه شوند. اما قابلیت Smart Glow دقیقا چیست و چه کار می‌کند؟ ابتدا باید بگوییم که وظیفه‌ی اجرای این قابلیت بر عهده‌ی یک رشته از چراغ‌های ال ای دی است که پیرامون دوربین پشتی دیوایس قرار می‌گیرند.

این رشته چراغ‌ها به صورت یک حلقه‌ی نورانی و هم سطح با لنز دوربین ساخته می‌شوند تا علاوه بر اضافه کردن قابلیت‌های جدید، زیبایی و یک‌دستی بدنه‌ی دیوایس را هم از بین نبرند. حالا که متوجه شدیم طراحی سخت افزاری به چه صورتی است، به سراغ کارکرد می‌رویم.

طبق اسناد فاش شده که ادعا می‌شود رسمی هستند و به داخل کمپانی مربوط می‌شوند، چندی ویژگی متنوع برای قابلیت Smart Glow در نظر گرفته شده است که کاربر می‌تواند حتی آنها را بر مبنای سلیقه‌ی خود تغییر دهد.

قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود

این حلقه‌ی ال ای دی قابلیت نمایش چند رنگ متفاوت را به شیوه‌های مختلف و به صورت چشمک‌زن، هشدار دهنده و انیمیشنی خواهد داشت. بنابراین کاربران می‌توانند از آن برای مطلع شدن از دریافت انواع نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌های ورودی و یا حتی به عنوان نشانگر برای مواقعی همچون کاهش شارژ باتری و برخورد آب با دیوایس استفاده کنند.

آیا قابلیت Smart Glow می‌تواند به برگ برنده‌ی گلکسی نوت ۷ تبدیل شود؟

در واقع قابلیت Smart Glow یک مجموعه چراغ به رنگ‌های مختلف را در اختیارتان می‌گذارد و شما می‌توانید با برنامه ریزی آنها از طرق نرم افزار تنظیمات، تعیین کنید که کاربردشان برای شما به چه صورتی باشد. همچنین علاوه بر کارکردهایی که این چراغ‌ها به عنوان هشدار دهنده و اعلام کننده‌ی نوتیفیکیشن‌های مختلف می‌توانند داشته باشند، امکان کمک گرفتن از آنها در هنگام عکاسی نیز وجود دارد.

می‌پرسید چگونه؟ احتمالا خیلی مواقع شده است که شما با استفاده از دوربین پشتی گلکسی خود اقدام به عکاسی سلفی کرده باشید و حتما می‌دانید که لمس کردن آیکون عکاسی و یا دکمه‌های ولوم برای گرفتن عکس، می‌تواند باعث ایجاد لرزش و خرابی عکس شود.

در این مواقع قابلیت Smart Glow به کمک تان خواهد آمد و شما می‌توانید یک مدت زمان مشخص را برای بسته شدن شاتر و ذخیره‌ی عکس انتخاب کنید، حالا کافی است که دوربین پشتی را به سمت خودتان بگیرید و منتظر باشید که عکس از شما گرفته شود؛ اما شما چگونه متوجه خواهید شد که عکس در چه لحظه‌ای گرفته می‌شود؟

چراغ‌های هوشمند دیوایستان اینجا وارد عمل می‌شوند و با تغییر رنگ خودشان به طور مثال از نارنجی به آبی و البته با یک ریتم دارای سرعتی مشخص که از کند به تند پخش می‌شود، به شما اعلام می‌کنند که در حال نزدیک شدن به لحظه‌ی انداخته‌ شدن عکس هستید و خود را آماده کنید.

قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود

البته اینها تنها چند مورد از قابلیت‌هایی است که به کمک Smart Glow به گجت‌های الکترونیکی سامسونگ اضافه خواهد شد و مطمئنا با در اختیار گذاشتن API این قطعه‌ی سخت افزاری توسط سامسونگ برای توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید، می‌توانیم شاهد صدها عملکرد جالب و حتی سرگرم کننده برای آن در اپلیکیشن‌های شخص ثالث باشیم.

گفتنی است که نسخه‌ی ۲۰۱۶ گلکسی جی ۲ (Galaxy J2) که تا چند ماه دیگر معرفی می‌شود، احتمالا اولین گوشی هوشمند سامسونگ باشد که از این قابلیت برخوردار است؛ البته از گلکسی نوت ۷ هم به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی این ویژگی جدید نام برده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. اگه این فناوری بخواد استفاده شه ینی کلا گوشیتو باید برعکس بزاری تا بفهمی کدوم نوتیفیکیشنو برای چ کاری تنظیم کردی؟؟؟

  2. انقلابی 😐
    نمایشگر های خمیده رو ک پتنتشون رو از الجی خرید.حسگر عنبیه چشم رو هم که اول لومیا 950 استفاده کرد…
    وقتی توی جی 2 سه سال پیش دور کلید پاورش چراغ ال ای دی بود انقلابی و جالب نبود…
    الان چراغ هفت رنگ شده جالب و انقلابی 🙂

    • سامسونگ خودش این فناوری رو آورده لطفا بدون اطلاع حرف نزن لومیا 950 Lx هم گوشی میانرده است پرچم دار که نیست یه چیزی همینطوری زده بعدشم سامسونگ قبل از اینکه رو نوت 7 بخواد حسگر عنبیه چشم بذاره قبلش روی تبلتش اینکارو انجام داده بود بعد الجی جی 5 خیلی مشکلات زیادی داره نذارید اینجا بگم چون برندتون خورد میشه و توی ایران الآن در وضعیت هشداره

  3. ای کاش دور کلید هوم هم بود .

  4. مسخره اس . اولا وقتی با دوربین پشت عکس بندازی هم فلش میتونه نشون دهنده گرفتن عکس باشه هم صدای شاتر حتی با تایمر هم عکس بگیری فلش گوشی زمانشو بهت نشون میده .دوما اگه بخوای بعنوان نوتیفیکیشن استفاده کنی پس چراغ نوتیفیکیشن بوغه؟! گوشی رو هم همیشه باید برعکس بذاری روی میز یا زمین که احتمال خش برداشتن صفحه میره بالا. سوما تغییر شکل چراغ نوتیفیکیشن و جابه جاییش میشه یه فناوری جدید؟!!

    • ممنون از نظرتون بابک جان
      درباره‌ی مواردی که گفتید:
      ۱- این قابلیت فقط یکی از چندین قابلیتیه که میشه برای این فناوری در نظر گرفت. در ضمن چراغ فلاش نمیتونه به صورت ریتمی و با سرعتای متفاوت برای شما نمایش داده بشه تا بفهمید که در حال نزدیک شدن به لحظه‌ی عکاسی هستید (توی عکاسی‌هایی که با زمان انجام میشه)
      ۲- با اضافه شدن این چراغها، چراغ نوتیفیکیشن معمولی حذف میشه.
      ۳- این قابلیت بیشتر برای مواقعی هست که شما پشت دیوایس رو، روبه صورت خودتون گرفته باشید. ولی وقتی دیوایس رو روی میز گذاشتید، روی خود لاک اسکرین مطمئنا میتونید نوتیفیکیشنا رو ببینید و به این قابلیت نیازی نیست،

      • ممنون از پاسختون در مورد مواردی که گفتید:
        1-اگه می خواید زمانو بفهمید چراغ فلش میتونه ریتمی روشن بشه کافیه چند مدل از گوشیای سونی و الجی رو امتحان کنید
        2-پس عملا قراره جایگزینش بشه
        3-باتوجه ب حرفتون چراغ نوتیفیکیشن ی چیز اضافه اس و میشه از این به اصطلاح فناوری در صورت فراموش کردن خط و خش صفحه میتونیم ازش استفاده کنیم
        در این صورت گوشی ال جی L7II تولید سال 2012 از این فناوری در کلید هوم استفاده کرده و این فناوری رو الان سامسونگ بوجود اورده

  5. به این میگن یه ایده خوب.
    هم متفاوته و یونیکه [خصوصا نسبت به تک ال.ای.دی های رایج که حقیقتا تکراری و خسته کننده شدن] و هم اینکه ظاهرش رو جالب تر میکنه. بخصوص اگه رو پنل جلو هم اعمال بشه، مثلا دور دکمه هوم.
    خیلی با حال میشه اینطوری.
    خوشم اومد.

    • خخخخ به اینا میگی ایده ؟!!! داداش ایده ندیدی ک به این مسخره بازیا میگی ایده !

      • اتفاقا این دقیقا یه ایده ست.
        یه ایده، میشه ایده بزرگ و انقلابی که دنیا رو تغییر میده و چرخ اختراع میشه.
        یکی هم میشه یه ایده کوچول موچولو؛ وقت همه یه چراغ ساده گرد ال.ای.دی قرار میدن برای انجام یه کار خاص، تغییرش میده و بجاش از یه چراغ حلقوی دور لنز یا دکمه هوم استفاده میکنه.
        شما به دلیلی که خدا میدونه نمیخوای اسمش ایده باشه.