اینترنت موبایل

محققین ادعا می‌کنند نیمی از مردم جهان تا سال 2020 از اینترنت موبایل استفاده خواهند کرد

طبق محاسباتی که شرکت PwC داشته جمعیت مردم دنیا تا سال 2020 به 7.4 میلیون نفر خواهد رسید؛ اما موضوعی که این شرکت ادعا کرده این است که تا آن سال، 3.84 میلیارد نفر از مردم کره زمین از اینترنت موبایل برای گشت و گذار در اینترنت استفاده خواهند کرد.

با این حساب باید تا سال 2020 شاهد این امر باشید که 52 درصد از مردم کره‌ی زمین با استفاده از اینترنت موبایل و تبلت خود به فضای مجازی دسترسی پیدا خواهند کرد. همچنین PwC مدعی است که تا آن زمان، 82 درصد از کاربران با استفاده از موبایل خود به تماشای آنلاین ویدیوها خواهند پرداخت.

جالب است بدانید که این شرکت گفته که در 2020 نزدیک به 92 درصد از کاربران اینترنت در خارج از مرزهای ایالات متحده آمریکا زندگی خواهند کرد. به نظر می‌رسد سال 2020 از محبوبیت خاصی برخوردار باشد؛ زیرا کمپانی‌ها و شرکت‌های متعددی سعی کرده‌اند در مورد اتفاقاتی که تا آن زمان رخ خواهد داد ادعاهای جالبی را منتشر کنند.

اریکسون نیز به‌تازگی مدعی شده بود که 70 درصد از مردم دنیا تا سال 2020 صاحب گوشی هوشمند خواهند شد که البته با ادعای شرکت PwC در تناقض نیست زیرا هرچه کاربران موبایل بیشتر شوند احتمال اینکه از اینترنت موبایل نیز بهره ببرند افزایش می‌یابد. نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که دو سال پیش GSMA نیز پیش‌بینی کرده بود که نیمی از مردم دنیا تا سال 2020 از اینترنت موبایل بهره خواهند برد.

هرچند باید قبول کرد ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که حدس زدن در مورد چند ساعت آینده به‌شدت دشوار است چه برسد به چندین سال بعد! برای مثال در سال 2012 محققین Analysis Mason رشد روز افزون پلتفرم ویندوز فون را مشاهده کرده بودند و به همین دلیل ادعا کردند که عرضه‌ی محصولات مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون تا سال 2017 به 136 میلیون واحد خواهد رسید.

با اینکه در آن زمان تحقیقی که این موسسه کرده بود درست بوده و شانس محقق شدن این ادعا بالا بود اما در نیمه‌ی اول سال 2016 تنها شاهد عرضه‌ی 2.4 میلیون گوشی مبتنی بر ویندوز فون هستیم؛ البته موضوع در مورد آنچه PwC ادعا کرده فرق می‌کند و شانس به ثمر رسیدن آن بسیار بالاست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*