مدل AM-RB 001

استون مارتین و ردبول از ساخت ابرماشین مدل AM-RB 001 پرده برداشتند

استون مارتین و ردبول یک مدل در اندازه‌ی کامل از ابرخودروی مدل AM-RB 001 را ماه گذشته در Grand Prix موناکو و در پشت درهای بسته برای برخی از صاحبنظران این عرصه، به‌ نمایش درآوردند. گفته می‌شود این خودرو در تابستان 2018 به‌ بازار عرضه خواهد شد.

بر اساس گفته‌های اندی پالمر (Andy Palmer) رئیس خودروسازی استون مارتین، مدل‌هایی که در این مرحله ارائه می‌شوند همگی پلاستیکی بوده؛ اما از نظر ظاهری 70 تا 80 درصد چیزی بوده که قرار است تولید شود. او می‌گوید:

ما در حال کار بر روی اولین نمونه‌ای از این خودرو هستیم که بهار سال آینده تکمیل خواهد شد.

پالمر در ادامه افزود:

اکنون مدلی در اندازه کامل از طریق اعتبارات قانونی ساخته شده و در جلوی ما ایستاده است؛ بنابراین ما در حال چک کردن چیزهایی مانند موقعیت صندلی، موقعیت قرار گیری راننده و وضعیت دید او و تسلطش بر روی جاده هستیم.

مارک رایشمن، مدیر طراحی استون مارتین می‌گوید:

تنها 99 دستگاه از مدل AM-RB 001 ساخته خواهد شد و به بازار‌های خاصی عرضه می‌شود. مطمئنا تائید می‌کنید که این حجم کم تولیدی نمی‌تواند در تمامی بازارهای خودروی جهان را پوشش دهد.

ابرماشین مدل AM-RB 001

رایشمن می‌گوید مدل AM-RB 001 در بسیاری از سطوح فوق‌العاده بوده و عملکرد بالایی خواهد داشت؛ اما شاید طراحی آن به همان خوبی به‌نظر نیاید. این خودرو طراحی ساده‌ای دارد؛ اما در همین طراحی ساده زیبایی خاصی نهفته است. او تائید کرده که ماشین AM-RB 001 کمی سنگین‌تر از یک ماشین مسابقه LMP1 بوده که وزنی 900 کیلوگرمی دارد و نیرویی برابر با 1000 اسب بخار تولید می‌کند.

استون مارتین و ردبول از ساخت ابرماشین مدل AM-RB 001 پرده برداشتند

جزئیات فنی کمی از مدل AM-RB 001 مشخص شده؛ اما پالمر تائید کرده که این ابرخودرو یک ماشین موتور وسط بوده و همچنین می‌دانیم که یک ماشین هیبریدی بنزینی – الکتریکی خواهد بود. پیشرانه‌ی این خودرو احتمالا با نسخه‌ی ساده شده‌ای از موتورهای الکتریکی تقویت شده و با سیستم‌های بازیابی انرژی که در ماشین‌های فرمول یک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، همراه خواهد شد.

مدیر استون مارتین می‌گوید که قیمت این خودرو را فعلا فاش نخواهد کرد؛ اگر چه احتمالا قیمتی بین 2 تا 3 میلیون پوند برای آن در نظر گرفته شود.

ابرماشین مدل AM-RB 001

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سال به سال، مدل به مدل سوپر ماشینا بیشتر شبیه به جنگنده ها میشن