فورد موستانگ

جشن تولد 25 سالگی هنسی با قوی‌ترین فورد موستانگ

«هنسی» یکی از نامدارترین تیونرهای حال حاضر است. این شرکت تیونینگ به مناسبت سالگرد 25 سالگی تولد خود نسخه بسیار خاصی از فورد موستانگ معرفی کرد. این خودرو با توان بیش از 804 اسب بخار، قوی‌ترین فورد موستانگ موجود است. برای شناخت بیش‌تر این خودرو، با گجت نیوز همراه باشید.

اگر می‌خواهد قدرتمندترین موستانگ موجود را داشته باشید، پاسخ نیاز شما در جشن تولد 25 سالگی هنسی نهفته است. فورد موستانگ با تیونینگ هنسی، سالگرد 25‌ام HPE800 نام دارد. این خودرو توان حیرت‌آور 804 اسب‌بخار در زیر کاپوتش تولید می‌کند و ازآنجایی‌که هنسی تولید آن را تا سقف 25 دستگاه محدود کرده، خودرو بسیار نادری خواهد بود.

فورد موستانگ هنسی از یک هیولای سوپر شارژ 2.9 لیتری برای قدرت بخشیدن به پیشرانه‌ی 5.0 لیتری هشت سیلندر V شکل این خودرو بهره برده است. تیونز معروف هم‌چنین سیستم اگزوز کاملا جدیدی در این خودرو کارگذاری کرده که توانایی‌های بسیار بیش‌تری از مدل استاندارد به آن می‌بخشد. علاوه بر آن، هنسی تغییرات عمده‌ای در باقی دستگاه‌ها اعم از انژکتور و پمپ سوخت ایجاد کرده است. مضاف بر این‌ها نیز، هنسی نرم‌افزار مدیریت موتور را بهینه‌سازی کرده که عملکرد خودرو را به‌کلی دگرگون می‌کند. با این اوصاف، فورد موستانگ مدل HPE800 توانایی تولید 804 اسب بخار و 878 نیوتون‌ متر گشتاور دارد. این ارقام یعنی افزایش توانایی حدود 369 اسب بخار و 336 نیوتون متر نسبت به نسل قبل. اساسا، هنسی یک خودرو سوپر اسپرت را به خودرویی بسیار سوپر اسپرت بدل کرده!

موستانگنتیجه‌ی این حجم از بهبودسازی، عملکردی فوق‌العاده بوده. هنسی ادعا می‌کند که این خودرو برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.1 ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است مسافت 400 متری را در 10.7 ثانیه طی کند. جدا از همه‌ی این‌ها، HPE800 به حداکثر سرعت 335 کیلومتر بر ساعت دست میابد. هنسی در خصوص ثبت چنین ارقامی، اعلام کرد که این‌ها توسط رانندگان حرفه‌ای تحت جاده‌ای مناسب ارزیابی‌شده‌اند.

فورد موستانگبه دلیل اینکه توانایی 804 اسب بخار و گشتاور 648 پوند فوت، لاستیک‌ها را در چند دور رسما نابود می‌کند، هنسی لاستیک‌های میلشین پایلوت سوپر اسپرت 275/30/20 موجود در موستانگ جی‌تی استاندارد را با مدل 275/40/19 تعویض کرد. بااینکه‌ لاستیک‌های میلشین پایلوت بسیار باکیفیت هستند، اما سوال اینجاست که توان تحمل چنین قدرتی را نیز دارند؟

سایر تغییرات جالب‌توجهی که در موستانگ نسخه‌ی هنسی به وجود آمده شامل کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، بدنه‌ی فیبر کربنی باقابلیت‌های آئرودینامیکی گسترده‌تر، اسپیلیتر جلو جدید، اسپویلر عقب و رکاب‌های جانبی می‌شود. این تیونر روکش صندلی و کف‌پوش انحصاری خودش در موستانگ استفاده کرده و نام این شرکت روی پشت‌سری‌های صندلی دوخته‌شده‌اند. به‌طورکلی، در این خودرو مجموعه‌ای از عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا به شما یادآوری کنند سوار خودرو بسیار خاصی هستید.

موستانگهنسی تغییرات وسیعی در بخش ظاهر و بدنه‌ی این خودرو ایجاد نکرده تا حس کلی یک موستانگ عضلانی حفظ شود؛ اما بااین‌حال هنوز هم ویژگی‌های جدیدی نظیر ورودی‌های هوا بزرگ‌تر و باله‌های وسیع‌تر و پرقدرت‌تر در طراحی آن دیده می‌شود که نسبت به نسخه‌ی معمولی قابل‌شناسایی است.

پکیچ HPE800 موستانگ، در تمامی مدل‌های کوپه، کانورتیبل، خودکار و یا دستی قابل سفارش است. هنوز هیچ گفته‌ای در خصوص قیمت این موستانگ بسیار خاص توسط هنسی منتشر نشده اما با توجه به ویژگی‌ها و تولید بسیار کم آن، برچسب قیمت بالایی خواهد داشت.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. در واقع یه موتور جت روی یه تانک نصب کردن.