اپل پنسیل

پتنت جدید اپل از قابلیت‌های نسل بعدی اپل پنسیل رونمایی کرد

اپل سال گذشته در کنار معرفی نسل جدید تبلت‌های غول‌پیکر خود یعنی آیپد پرو، از یک محصول جانبی دیگر هم پرده‌برداری کرد. این محصول که چیزی نیست به جز قلم دیجیتالی اپل یا همان‌طور که اپل دوست دارد ما آن را صدا بزنیم، اپل پنسیل (Apple Pencil)، حالا بعد از گذشت یک سال احتمالا قرار است که نسل جدیدی را در خانواده‌ی خود مشاهده کند.

اپل پنسیل به کاربران آیپد پرو کمک می‌کند که هنگام نوشتن متون مختلف و یا انتخاب منوهای ریزتر بتوانند با دقت بسیار بالاتری کار کنند. این موضوع به‌خصوص برای گرافیست‌ها و افرادی که از این تبلت قدرتمند اپل برای خلق طراحی‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر به چشم می‌آید و اگر با این قلم جذاب کار کرده باشید، کاملا با من هم‌عقیده هستید که طراحی کردن و کشیدن خطوط بر روی صفحه‌ی رتینای آیپد پرو با استفاده از اپل پنسیل بسیار هم لذت‌بخش‌تر‌ از حالت عادی است.

حالا با توجه به پتنتی که از سوی اپل چندی پیش ثبت شده است، به نظر می‌رسد که نسل بعدی قلم دیجیتالی این کمپانی هم در راه است و البته این بار با قابلیت‌هایی بسیار فراتر از مدل اول. طبق این پتنت که در سال ۲۰۱۴ و برای اولین بار در شهر کوپرتینوی ایالت کالیفرنیا ثبت شده و ساعاتی پیش توسط اداره‌ی ثبت پتنت‌ها و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا منتشر شده است، قلم استایلوس مد نظر اپل دارای بدنه‌ای خواهد بود که از سنسورهای متعددی پوشیده شده است.

پتنت جدید اپل از قابلیت‌های نسل بعدی اپل پنسیل رونمایی کرد

طراحی سنسورها در این محصول که احتمالا مربوط به نسل دوم اپل پنسیل باشد، به‌گونه‌ای انجام گرفته که کاربر برای فعال کردن آنها نیاز به ضربه زدن به قسمت‌های مختلف قلم ندارد و طبیعی است که چنین کاری هم چندان برای کاربران آیپد جذاب نخواهد بود. این سنسورها در عوض، نسبت به فشار وارده‌ از سوی کاربر حساس هستند و آن را اندازه‌گیری می‌کنند.

نسل بعدی اپل پنسیل احتمالا همزمان با آیفون ۷ و مدل بعدی آیپد پرو معرفی می‌شود

بنابراین کاربران می‌توانند با افزایش و یا کاهش فشار در یک نقطه‌ی خاص، سنسور مربوطه را فعال کنند و عملکرد خاصی را بر روی آیپد خود دریافت کنند. به‌طور مثال شما می‌توانید بر روی قسمت انتهای قلم استایلوس اپل یا همان اپل پنسیل فشار بیاورید تا عملکرد قلم از حالت نوشتن به حالت پاک کردن تغییر حالت دهد و یا فشار در قسمت سر قلم استایلوس را افزایش دهید تا رنگ قلم تغییر کند و ده‌ها قابلیت دیگر که از طریق فراخوانی این سنسورها قابل انجام هستند و گستره‌ی آنها تنها به خلاقیت توسعه دهندگان نرم افزارهای شخص ثالث و البته مهندسان نرم افزاری اپل برای طراحی نسخه‌های بعدی سیستم عامل آی او اس بستگی دارد.

همچنین گفته می‌شود که قابلیت تعویض سر اپل پنسیل و قرار دادن سری‌های باریک‌تر، ظریف‌تر، با رنگ‌های متفاوت و با قابلیت‌های مختلف هم به احتمال زیاد یکی از قابلیت‌هایی باشد که به نسل بعدی این محصول محبوب اضافه خواهد شد.

آیفون بعدی می‌تواند جهت دست شما را تشخیص دهد

اپل پنسیل

در کنار پتنت مربوط به قلم استایلوس و شاید هم اپل پنسیل ۲، یک تصویر دیگر نیز از پتنت دیگری توسط اپل منتشر شده است که مربوط به نسل‌های بعدی تلفن‌های همراه هوشمند این برند آمریکایی است. در این پتنت آمده که سنسورهایی در طرفین بدنه‌ی آیفون قرار می‌گیرد که با آنالیز انگشتان و نحوه‌ی گرفتن آیفون در دستان کاربر، تشخیص می‌دهد که آن کاربر آیفون خود را در دست راست قرار داده و یا آن را با دست چپ خود نگه داشته است.

این تشخیص در نهایت می‌تواند منجر به این شود که المان‌های موجود بر روی رابط کاربری آی او اس و اپلیکیشن‌های شخص ثالث بتوانند به‌صورت داینامیک، مکان قرارگیری خود بر روی صفحه را تغییر دهند و در قسمتی قرار بگیرند که آن فرد بتواند با دست راست و یا دست چپ خود، به تمام آیکون‌ها و المان‌های مورد نظر دسترسی داشته باشد و با یک دست بتواند دیوایس را کنترل کند.

اپل پنسیل

از آنجا که اکثر رابط‌های کاربری نرم افزارها و بازی‌ها برای افراد راست دست طراحی می‌شوند و استانداردهای طراحی نیز به سمت این افراد تمایل بیشتری دارد، عرضه‌ی این قابلیت در آیفون‌های بعدی می‌تواند کاربرانی که چپ دست هستند را ترغیب کند که از محصولات اپل استفاده کنند تا بتوانند استفاده‌ی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری از دیوایس خود و نرم افزارهای موجود در آن داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*