نصب اپ اندروید روی کروم‌بوک

چگونه اپلیکیشن‌های اندروید را بر روی کروم‌بوک نصب کنیم؟

گوگل چندی پیش با عرضه یک به‌روزرسانی برای توسعه دهندگان خود، قابلیت نصب و اجرای اپلیکیشن اندروید بر روی کروم‌بوک را محیا کرد. کاربران عادی نیز می‌توانند به این ویژگی آزمایشی دسترسی داشته باشند. هرچند که ممکن است شما با باگ‌های مختلفی رو به رو شوید. در این مقاله به نحوه دسترسی به گوگل پلی و اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در کروم‌بوک‌ها خواهیم پرداخت.

اول از هر چیزی باید اشاره کرد که به لطف به‌روزرسانی جدید سیستم عامل کروم، شما می‌توانید از تمامی اپلیکیشن‌های اندروید بر روی کروم‌بوک خود استفاده کنید. تا همین چند وقت پیش کاربران این سیستم عامل به استفاده از اپلیکیشن‌های خاصی محدود بودند؛ اما گوگل اوایل سال جاری اعلام کرده بود که قصد دارد پلی استور را به‌صورت کامل در سیستم عامل کروم در دسترس قرار دهد.

به همین خاطر قصد داریم نشان دهیم که چگونه می‌توان اپلیکیشن‌های اندرویدی را در صورت پشتیبانی کروم‌بوک شما، بر روی آن نصب کرد. در نظر داشته باشید که برای این کار نیازمند رفتن به کانال مخصوص توسعه دهندگان هستیم و به همین خاطر ممکن است دستگاه شما ایرادات نرم افزاری و باگ‌های مختلفی باشد. علاوه بر آن خیلی از کروم‌بوک‌ها همچنان نمی‌توانند به پلی استور گوگل دسترسی داشته باشند. بنابراین اگر از کروم‌بوک خود برای کارهای مهمی استفاده می‌کنید ترجیحاً تا عرضه نهایی این به‌روزرسانی دست نگه دارید!

کمپانی گوگل این به‌روزرسانی را با کروم‌بوک ایسوس فیلیپ آغاز کرد. آن‌ها به‌روزرسانی کانال توسعه دهندگان را برای چندین دستگاه دیگر نیز طی هفته‌های پیش رو ارسال خواهند کرد. اگر کروم‌بوک شما دارای شماره ساخت 53.0.2768.0 است، این بدان معنی است که شما قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی خواهید بود.

کروم‌بوک ایسوس فیلیپ

چگونه اپلیکیشن اندرویدی را بر روی کروم‌بوک نصب کنیم؟

برای این کار ابتدا با کلیک بر روی آیکون موجود در سمت راست صفحه، به بخش تنظیمات کروم‌بوک خود بروید.

نصب اپ اندروید روی کروم‌بوک

در پنجره تنظیمات و در کنار مستطیل مربوط به جستجو، گزینه‌ای به نام About ChromeOS وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید و پس از آن در باکس اجرا شده بر روی گزینه More Info کلیک کنید. سپس از میانه صفحه بر روی دکمه Change Channel کلیک کنید. با کلیک بر روی این دکمه یک پنجره جدید اجرا خواهد شد. کافی است در این پنجره گزینه Developer – Unstable را انتخاب کنید و سپس به کروم‌بوک خود اجازه دهید که ریستارت شود. دستگاهتان پس از ریستارت شروع به نصب یک به‌روزرسانی خواهد کرد.

پس از اتمام نصب به‌روزرسانی و ریستارت کروم‌بوکتان، وقتی دستگاه را روشن می‌کنید یک پنجره جدیدی باز خواهد شد که خبر از وجود گوگل پلی در کروم‌بوک می‌دهد. کافی است در پایین این پنجره بر روی دکمه Agree کلیک کنید و وارد حساب کاربری گوگل خود شوید تا فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل در دسترس شما قرار گیرد.

نصب اپ اندروید روی کروم‌بوک

برای پیدا کردن و نصب اپلیکیشن‌ها به‌عنوان مثال اپلیکیشنی مانند Microsoft Excel شما می‌توانید از طریق کادر مستطیل جستجو اقدام کنید و نام اپلیکیشن مد نظر خود را در آنجا درج کنید. توضیحات و تصاویر مربوط به این اپلیکیشن همانند دستگاه‌های اندرویدی برای شما به نمایش درخواهد آمد و می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Install آن را در کروم‌بوک خود نصب کنید.

اپلیکیشنی که شما بر روی کروم‌بوک خود نصب می‌کنید از طریق لانچر قابل دسترس خواهد بود. علاوه بر آن می‌توانید از طریق کادر مربوط به جستجو، نام آن را نیز بنویسید تا راحت‌تر از هر زمان دیگری به آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید دسترسی سریع‌تر از حال شود، می‌توانید با کلیک راست بر روی اپلیکیشن مد نظر خود، گزینه Pin to shell را انتخاب کنید تا آن اپلیکیشن در قسمت شل صفحه نمایان باشد.

نصب اپ اندروید روی کروم‌بوک

عملکرد اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی کروم‌بوک چگونه است؟

طی این تست ما اپلیکیشن‌های زیادی را بر روی کروم‌بوک نصب کردیم که همگی به‎خوبی اجرا شدند. یکی از آن‌ها اپلیکیشن کتاب‌خوان بود که قادر بود به ما 2 کتاب را به‌صورت هم‌زمان نشان دهد. همان‌طور که می‌دانید شما می‌توانید از قابلیت Split Screen موجود در قسمت راست و بخش پایینی صفحه هر زمانی که نیاز داشتید استفاده کنید.

نصب اپ اندروید روی کروم‌بوک

اما قابلیت اشتراک گذاری بر روی برخی اپلیکیشن‌ها به خوبی کار نمی‌کند. به نظر می‌رسد که گوگل در حال کار بر روی این قابلیت است و هنوز توسعه آن را به اتمام نرسانده است. در مجموع می‌توان گفت که کروم‌بوک وارد دنیای جدیدی شده است و شما دیگر محدود به استفاده از چند اپلیکیشن خاص نخواهید بود.

نصب اپ اندروید روی کروم‌بوک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*