ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس

ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس با دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی معرفی شدند

کمپانی ویوو – Vivo – در حال پایه‌ریزی حضور قدرتمند خود در بازار تلفن‌های هوشمند بوده و در این راه نیاز کاربران را مد نظر خود قرار داده است. این کمپانی چینی که به تلفن‌های هوشمند همراه با های فای خود معروف است، امروز از دو محصول جدید خود، ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس رونمایی کرد. به نظر می‌رسد کمپانی ویوو سیاست مشابه با اوپو را در طراحی محصولات خود اتخاذ کرده است، چراکه ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس شباهت زیادی به سری آر 9 اوپو دارند.

ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس با تراشه اسنپدراگون 652 همراه هستند.

ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس بدنه بسیار باریکی با ضخامت 7.2 میلی‌متر و از جنس آلیاژ منیزیم و آلومینیوم دارند که با تکنولوژی جدید Matte Double C و برش و طراحی سه بعدی همراه شده است. ابعاد دقیق و کامل این دو دستگاه عبارت‌اند از:

  • ویوو ایکس 7 (Vivo X7): به ابعاد 147.3 میلی‌متر در 71.85 میلی‌متر در 7.24 میلی‌متر و وزن 151 گرم
  • ویوو ایکس 7 پلاس (Vivo X7 Plus): به ابعاد 158.86 میلی‌متر در 77.94 میلی‌متر در 7.49 میلی‌متر و وزن 183.5 گرم

ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس

بنابراین طراحی کلی این دو محصول باید بسیار عالی باشد. ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس به ترتیب با صفحه نمایش 5.2 و 5.7 اینچی اف اچ دی سوپر آمولد همراه هستند و هر دو از رزولوشن 1080p پشتیبانی دارند.

در هر دو نسخه از تراشه یکسانی بهره گرفته شده است؛ پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و تراشه اسنپدراگون 652 کوالکام. همچنین ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس هر دو با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده‌اند. با این حال ویوو ایکس 7 پلاس شامل یک نسخه 128 گیگابایتی خواهد بود. شایان ذکر است که امکان ارتقاء حافظه در این دو محصول فراهم نشده است.

در بخش پشتی ویوو ایکس 7 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه PDAF و گشادگی لنز f/2.2 بهره گرفته شده است. این تلفن هوشمند یکی از محدود نسخه‌های بازار به شمار می‌رود که دوربین جلوی آن از دوربین پشتی قدرتمندتر است. دوربین جلوی این محصول 16 مگاپیکسلی بوده و با گشادگی لنز f/2.0 و فلاش مونلایت استودیو همراه شده است. بنابراین حتی در شب و کمبود نور، کاربران این تلفن هوشمند مشکلی در ثبت سلفی نخواهند داشت.

ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس

اما در بخش پشت و جلوی ویوو ایکس 7 پلاس، از دوربین 16 مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/2.0 (لنز Sony IMX298) بهره گرفته شده است. کمپانی ویوو جهت بهبود کیفیت تصاویر در نور کم، برای ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس با شرکت Arcsoft همکاری داشته است تا تصاویر با کیفیت بالا و بدون هیچگونه تاری تولید شوند.

ویوو ایکس 7 با باتری 3000 میلی‌آمپری همراه شده و گنجایش باتری در نسخه پلاس نیز 4000 میلی‌آمپر ذکر شده است. همچنین هر دو محصول از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی کامل دارند. از جمله سایر مشخصات این دو محصول می‌توان به چیپست های‌فای AK4376 (از موسیقی QQ پشتیبانی دارد)، دو سیم کارت هم‌زمان فعال +4G، یو اس بی 2.0، بلوتوث نسل چهارم، وای فای و… اشاره کرد. متاسفانه در بخش نرم افزاری، ویوو ایکس 7 و ایکس 7 پلاس هر دو با سیستم عامل اندروید 5.1 آب نبات چوبی همراه شده‌اند. از طرفی هر دو محصول علاوه بر پشتیبانی از قابلیت مولتی تسک و تقسیم صفحه از موتور ویزدوم (Wisdom engine) ویوو بهره می‌برند.

ویوو ایکس 7 و ویوو ایکس 7 پلاس

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌شود، محصولات جدید کمپانی ویوو طراحی زیبا اما بسیار مشابهی به آیفون 6s اهالی کوپرتینو دارند!

سنسورهای اثر انگشت در دکمه هوم هر دو محصول گنجانده شده که از پرداخت‌های با اثر انگشت نیز پشتیبانی دارد. همچنین گفته می‌شود این دو تلفن هوشمند به کمک اثر انگشت در عرض 0.2 ثانیه از حالت خواب فعال می‌شوند. در نهایت با دوبار لمس پشت سر هم دکمه هوم، اپلیکیشن محبوب شما اجرا خواهد شد.

در زمینه قیمت، ویوو ایکس 7 با قیمت پایه 2498 یوان (376 دلار) از هفتم جولای در چین به فروش خواهد رسید. در بیانیه رسمی ویوو قیمت ویوو ایکس 7 پلاس ذکر نشده است اما گفته می‌شود اطلاعات بیشتر در حاشیه کنفرانس شانگهای این شرکت در 15 جولای اعلام خواهد شد.

پشتیبانی باند ال تی ای:

ویوو ایکس 7:
  • B38/B39/B40/B41
  • B1/ B3
ویوو ایکس 7 پلاس:
  • B38/B39/B40/B41
  • B1/B2/B3 /B4/B5/B8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. نه اینطور نیست اشتباه می کنید شعار چینی ها این نیست که پول کم بده آش بیشتر ببر بلکه این هستش که “” تو فعلاََ اینو بخر ببر چند ماه بعد از این بهترش را از این هم ارزانتر تولید می کنم!!! “”

  2. چینی ها حرف ندارن، شرکت های بزرگ میگن هرچقدر پول بدی آش میخوری ،ولی چینی ها میگن پول کم بده آش بیشتر ببر.خخخ

  3. چینی ها حرف ندارن، شرکت های بزرگ میگن هرچقدر پول بدی آش میخوری ،ولی چینی ها میگن پول کم بدی آش بیشتر ببر.خخخ

  4. چینی ها حرف ندارن

  5. این یه کپی از آیغون 6s و گلکسی s7 هست که چینی در این زمینه استادن!

  6. کلا از کمپانی های چینی خوشم نماید