گلکسی اس

گلکسی اس 7 در مقابل آیفون 6 اس در آب جوشان؛ کدام یک دوام خواهد آورد؟

بازار گوشی‌های هوشمند یکی از پرمنفعت‌ترین بازار‌های اقتصادی جهان است. سود حاصل از فروش دستگاه‌های مختلف در این بازار آن‌چنان بالاست که غول‌های بزرگ فناوری جهان را ملزم می‌کند تا برای آنکه از گردونه رقابت در آن عقب نیفتند به نوآوری‌های جدید و خلاقیت‌ در تولید محصولات خود اقدام کنند. استراتژی‌های مختلف تبلیغاتی نیز در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس به‌تازگی ویدیویی در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده که قدرت‌نمایی گلکسی اس 7 سامسونگ را به رخ رقبایش کشیده است و چه رقیبی بهتر از اپل می‌تواند قدرت سامسونگ را نشان دهد؟

در این ویدئو خواهید دید که چگونه دو گوشی Samsung Galaxy S7 و iPhone 6S در آب در حال جوشیدن قرار گرفته و درنهایت برتری با کدام بوده است. نمی‌دانم قبل از دیدن این ویدئو و نتیجه نهایی آنچه فکری می‌کنید؛ اما بهتر است یک مقایسه سریع و مختصر از دو گوشی فوق داشته باشیم.

در یک ویدئوی تازه منتشر شده در یوتیوب قدرت‌نمایی گلکسی اس 7 در برابر آیفون 6 اس به نمایش درآمده است

گوشی iPhone 6S در سپتامبر 2015 و با معرفی رسمی توسط اپل متولد شد. یک نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل در آن خودنمایی کرده و از پردازنده‌ی دو هسته‌ای Apple A9 با سرعت کلاک 1.84 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. این گوشی اپل، 2 گیگابایت رم داشته، دوربینی 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی آن قرار گرفته و در جلو به دوربینی 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. یک باتری 1715 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه دارد تا این دستگاه را روشن نگه دارد.

و اما گوشی گلکسی اس 7، این دستگاه از یک نمایشگر سوپر آمولد 5.1 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (کواد اچ دی) برخوردار شده است. پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 530 و در مدل دیگر تراشه اگزینوس 8890 به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T880 به آن قدرت می‌دهند. 4 گیگابایت رم داشته، دوربینی 12 مگاپیکسلی در پشت آن جای گرفته و در جلو دوربینی 5 مگاپیکسلی خودنمایی می‌کند. یک باتری 3000 میلی‌آمپر نیروی روشنایی لازم برای این دستگاه را تامین می‌کند.

در چالش آب جوش برای این دو گوشی، هیچ‌کدام از این مشخصات به داد این دو دستگاه نخواهد رسید؛ اما یک مورد خاص جلب توجه می‌کند. گوشی سامسونگ Galaxy S7 دارای کد حفاظتی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ اجسام خارجی و مایعات است.

کد آی پی یا درجه حفاظت، استانداردی برای محفظه‌های تجهیزات الکترونیکی است که با دو حرف IP و دو رقم در کنار آن از نظر مقاومت در برابر نفوذ اجسام خارجی تقسیم‌بندی می‌شود. رقم اول که بین 0 تا 6 بوده، حفاظت در برابر جسم سخت خارجی را مشخص کرده و رقم دوم که بین 0 تا 8 است میزان مقاومت در برابر نفوذ آب را نشان می‌دهد. مسلما هرچه این رقم‌ها بیشتر باشند، میزان حفاظت نیز بیشتر است.

احتمالا اکنون دیگر بتوانید حتی قبل از دیدن این ویدئو نیز برنده‌ی این رقابت چالش‌برانگیز را تشخیص دهید. آری درست حدس زده‌اید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*