جی ۲

تصاویر لو رفته‌ی گلکسی جی ۲ ، قابلیت Smart Glow را نشان می‌دهند

بااینکه سال‌هاست از زبان مدیران و افراد دخیل در طراحی آیفون‌های اپل می‌شنویم که قابلیتی به‌صورت یک چراغ برای نشان دادن نوتیفیکیشن‌ها قرار است به این محصول بیاید، اما اپل تاکنون نتوانسته (و یا نخواسته) است که از این فناوری استفاده کند و در عوض این محصولات اندرویدی نظیر گلکسی جی ۲ سامسونگ هستند که به این قابلیت مجهز می‌شوند.

در حال حاضر تقریبا تمام دیوایس‌های اندرویدی بازار از چراغ‌های نوتیفیکیشن برخوردار هستند و به‌سختی می‌توانید مدلی را پیدا کند که به این قابلیت مجهز نباشد. چراغ‌های نوتیفیکشن در دیوایس‌های اندرویدی از طریق نرم افزارهای مخصوصی قابلیت سفارشی سازی دارند و کاربران می‌توانند رنگ‌های مختلف آنها که عموما شامل رنگ‌های آبی، زرد و قرمز هستند را به اپلیکیشن‌های خاص و یا نوتیفکیشن‌های خاصی نظیر تماس دریافت و یا پیام دریافتی اختصاص دهند.

مدل ۲۰۱۶ گلکسی جی ۲ قرار است به یکی از اولین‌ها در کمپانی سامسونگ تبدیل شود

با وجود اینکه این سبک از نوتیفیکیشن‌های نوری در چند سال اخیر بین کاربران اسمارت فون‌ها و تبلت‌های اندرویدی کاملا جا افتاده است و از محبوب‌ترین توییک‌های سخت افزاری این سیستم عامل نیز به‌حساب می‌آید، اما سامسونگ تصمیم گرفته است که نوع متفاوتی از نوتیفیکیشن‌های نوری را طراحی کند و این قابلیت را برای اولین بار احتمالا در مدل سال ۲۰۱۶ اسمارت فون گلکسی جی ۲ (Galaxy J2) شاهد خواهیم بود.

تصاویر لو رفته‌ی گلکسی جی ۲ ، قابلیت Smart Glow را نشان می‌دهند

این فناوری جدید سامسونگ که با نام Smart Glow شناخته می‌شود، شاید همان اساس کار چراغ‌های نوتیفیکیشن معمولی را داشته باشند، اما به لطف قابلیت نمایش انواع مختلفی از ترکیب‌های نوری با شدت‌های کم و زیاد، کاربران می‌توانند سفارشی‌سازی کامل‌تری را برای آنها انجام دهند و به‌طور مثال تعیین کنند که هنگام عکس‌برداری و با تعیین یک زمان مشخص، این نور از یک شدت کم به سمت زیاد حرکت کند تا کاربری که دوربین را به سمت چهره‌ی خود گرفته است، از زمان دقیق گرفته شدن عکس با خبر شود.

تصاویر لو رفته‌ی گلکسی جی ۲ ، قابلیت Smart Glow را نشان می‌دهند

البته تمام کارکردهای این چراغ‌ها که قابلیت نمایش گستره‌ی وسیعی از رنگ‌های مختلف را دارند، به همین مرحله محدود نمی‌شود و سامسونگ قرار است یک نرم افزار اختصاصی برای کنترل آن را هم برای کاربران خود عرضه کند. از طریق این نرم افزار کاربران قادر خواهند بود که ویژگی‌های جدیدی را برای حلقه‌ی نوری Smart Glow تعیین کنند و از میان انواع کارکردها نظیر نمایش وضعیت آب و هوا با رنگ مربوطه، استفاده به‌عنوان یک فلاش ملایم هنگام عکس‌برداری سلفی و حتی استفاده به‌عنوان نمایشگر میزان شارژ باقی مانده در باتری نیز از آن بهره ببرند.

تصاویر لو رفته‌ی گلکسی جی ۲ ، قابلیت Smart Glow را نشان می‌دهند

مدل ۲۰۱۶ اسمارت فون میان‌رده‌ی گلکسی جی ۲ که به سبب قرار گرفتن در سری جی، احتمالا از جمله‌ دیوایس‌های محبوب میان‌رده‌ی سامسونگ خواهد بود، قرار است به اولین دیوایس این کمپانی تبدیل شود که از چراغ‌های Smart Glow برخوردار است. دلیل اینکه سامسونگ این دیوایس میان‌رده‌ را به‌عنوان اولین میزبان چراغ‌های اسمارت گلو انتخاب کرده، این بوده است که بتواند بازخورد کاربران نسبت به آن را بررسی کند و در صورت موفقیت در این مرحله، سپس به سراغ قرار دادن آن در دیوایس‌های مهم خود یعنی پرچمداران سری گلکسی اس و البته فبلت‌های سری نوت برود.

در تصاویری که ادعا می‌شود که از رندرهای سه بعدی رسمی مربوط به گلکسی جی ۲ گرفته شده است، شما عزیزان گجت نیوزی مشاهده می‌کنید که این حلقه‌ی نوری که از چراغ‌های ال ای دی با قابلیت نمایش چندین رنگ ساخته شده، در پیرامون دوربین قرار گرفته است و علاوه بر اینکه از فضای خالی آن قسمت به نحو بهینه استفاده کرده است، حتی از جهاتی باعث زیباتر به نظر رسیدن پنل پشتی گلکسی جی ۲ به‌خصوص در ساعات پایانی شب و در محیط‌های دارای نور کم نیز خواهد شد. در گالری زیر می‌توانید این تصاویر افشا شده از نسل جدید اسمارت فون‌های سری جی سامسونگ را مشاهده کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*