تراشه جدید Apple A10

تراشه جدید Apple A10 در گیک‌بنچ محک خورد؛ امتیازات قابل توجه است

تراشه جدید Apple A10 در گیک‌بنچ رویت شد، امتیازات ثبت شده از قدرت بالای این تراشه روایت می‌کنند. در چند ماه گذشته شایعات مربوط به آیفون جدید، فضای مجازی را به‌کلی تحت تاثیر خود قرار داد، از طراحی جدید این دستگاه‌ها گرفته تا مشخصات و دوربین دو‌گانه‌ای که در پشت آیفون 7 پلاس نقش خواهد بست، همه و همه باعث شد تا تنور شایعات برای غول کوپرتینو داغ داغ باقی بماند. اکنون نوبت به آن رسیده کمی به قسمت‌های داخلی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نگاه ریزبینانه‌تری کنیم.

آیفون‌های جدید اپل با تراشه جدید اپل A10 راه‌اندازی خواهند شد. نسل جدید پردازنده اپل با ساختار معماری 16 نانومتری تولید شده که انتظار می‌رود از عملکرد بهتر و مدیریت بهینه‌تری در مصرف باتری برخوردار شده باشد.

تراشه جدید Apple A10 توسط کمپانی TSMC ساخته شده که درست به‌مانند دیگر محصولات این سری یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای خواهد بود. این تراشه در آزمون گیک‌بنچ به چالش کشیده شد و نمرات قابل توجهی را به ثبت رساند.

تراشه جدید Apple A10

تراشه جدید Apple A10 در آزمون تک هسته‌ای این بنچمارک امتیاز 3000 را به دست آورد. این امتیاز تقریبا 500 واحد بیشتر از تراشه A9 اپل است که در همین بنچمارک برای خود امتیاز 2519 را به ثبت رسانده بود. البته این تراشه جدید قدرتمندترین پردازنده در سبد تولیدی اپل نخواهد بود. این عنوان پرآب و تاب به تراشه A9X تعلق می‌گیرد. تراشه‌ای که در آزمون تک هسته‌ای گیک‌بنچ برای خود امتیاز 3010 را رقم زد و در آیپد پرو 9.7 و آیپد پرو 12.9 یافت می‌شود.

شایعات حاکی از آن است که تراشه A10 اپل با ویژگی جدیدی در ساخت عرضه خواهد شد. در این پردازنده، چیپ‌های سیلیکونی و قطعات نیمه‌ هادی به شکلی درکنار هم قرار گرفته و با یکدیگر ترکیب شده‌اند که در نهایت جمع و جورتر شده و منجر به ساخت دستگاه‌های باریک‌تر خواهند شد. علاوه بر این به‌کار گیری این تکنولوژی جدید می‌تواند فضای بیشتری را نیز در اختیار سازنده قرار داده تا بتواند برای محصولات خود از باتری بزرگتری استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*