موتورولا موتو ایکس ٢٠١۶

موتورولا موتو ایکس ٢٠١۶ اینبار در GFXBench؛ در انتظار محصولی قدرتمند

در حالی که به نظر می‌رسید محصولات جدید خانواده موتو ایکس موتورولا دیگر رده بالا نباشند؛ اما به‌تازگی مشخصاتی مربوط به گوشی احتمالی موتو ایکس ٢٠١۶ در بنچمارک‌های مختلف منتشر شده است که خبر از عرضه محصولی بسیار قدرتمند همراه با دو دوربین پشتی، صفحه نمایش 5.5 اینچی Quad HD، 4 گیگابایت رم و همچنین تراشه اسنپدراگون 720 می‌دهد. این محصول دارای کد نام Motorola XT1650 است.

پس از رونمایی موتورولا از خانواده دستگاه‌های زد خود شامل موتو زد و موتو زد فورس، شایعات خبر می‌دادند که دیگر کار سری موتو ایکس تمام است و دیگر شاهد عرضه پرچم‌دار جدیدی در این سری نخواهیم بود. با این حال مدیران لنوو خیلی سریع مصاحبه‌ای را انجام دادند و طی آن اشاره کردند که نه تنها این سری از محصولات بازنشسته نشده‌اند بلکه به‌زودی محصول جدیدی از این سری نیز عرضه خواهد شد.

وقتی به ماه آوریل بازگردیم، ما از دستگاه جدیدی با برند موتورولا خبر دادیم که با کد نام Motorola XT1650 در وب‌سایت بنچمارک‌گیری GeekBench همراه با مشخصاتی قدرتمند دیده شده است که می‌تواند مربوط به موتو ایکس ٢٠١۶ باشد.

بار دیگر دستگاه Motorola XTT1650 این بار در وب‌سایت GFXBench دیده شد تا همان مشخصات تکرار شود و ما بیشتر از گذشته بر این باور باشیم که موتورولا موتو ایکس ٢٠١۶ (Motorola Moto X ٢٠١۶) فاصله زیادی را تا زمان معرفی نخواهد داشت! جالب اینجاست که در این وب‌سایت ما به اطلاعات جامع‌تری نیز رسیده‌ایم تا دریابیم که با محصول کاملاً قدرتمندی روبه رو هستیم.

Moto-X-2016-Motorola-XT1650-GFXBench (1)

به نقل از مشخصات درج شده در این وب‌سایت گوشی احتمالی موتورولا موتو ایکس ٢٠١۶ از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی Quad HD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برد که می‌تواند اندازه و کیفیتی ایده آل را به ارمغان آورد. این محصول معرفی نشده در زیر قاب خود میزبان یک تراشه اسنپدراگون 820 همراه با 4 هسته 2.1 گیگاهرتزی (2 هسته Kryo 2.1 گیگاهرتزی + 2 هسته Kryo 1.6 گیگاهرتزی – ARMv8) و پردازنده گرافیکی قدرتمند آدرنو 530 است تا این محصول را در رده قدرتمندترین دستگاه‌های حال حاضر بازار جهان قرار دهیم.

موتورولا موتو ایکس ٢٠١۶

اضافه شدن لنوو با موتو ایکس ٢٠١۶ به جمع سازندگان گوشی‌های دو دوربینه

این محصول حاوی سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو خواهد بود و با توجه به تعاملات خوب موتورولا لنوو با گوگل می‌توانید انتظار داشته باشید طعم اندروید خام را با استفاده از این محصولات و البته سایر محصولات سری موتو بچشیم. موتورولا موتو ایکس ٢٠١۶ همچنین به یک رم با ظرفیت 4 گیگابایت و همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود که به لطف حضور یک اسلات میکرو SD شما قادر به افزایش آن از طریق کارت‌های حافظه نیز خواهید بود. نکته جالب توجهی که در ارتباط با این گوشی هوشمند وجود دارد، حضور دو دوربین بر روی پنل پشتی است. این دو دوربین از دو سنسور 13 و 21 مگاپیکسلی بهره می‌برند که هر دو آن‌ها قادر به تهیه ویدیوهای 4K هستند. علاوه بر آن یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز برای گرفتن تصاویر سلفی در قسمت جلویی وجود خواهد داشت.

از دیگر مشخصات موتو ایکس ٢٠١۶ باید به بلوتوث، جی‌پی‌اس، یو‌اس‌بی، پشتیبانی از یک سیم کارت، وای-فای، NFC و چندین سنسور مختلف اشاره کرد. در حال حاضر ریز مشخصات نظیر نوع درگاه یو‌اس‌بی و همچنین کیفیت دوربین‌ها مشخص نشده است و انتظار می‌رود که طی روزها و هفته‌های آینده اخبار بیشتری از این محصول منتشر شود.

موتورولا موتو ایکس ٢٠١۶بر اساس مشخصات درج شده در این وب‌سایت باید گفت که نوع تراشه به کار رفته، میزان ظرفیت رم و همچنین سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو در بنچمارک‌های گذشته نیز تأیید شده بودند. این محصول موفق به کسب امتیاز 2309 در حالت تک هسته‌ای و 5344 در حالت چند هسته‌ای شده است.

اگر مشخصات منتشر شده درست باشد، موتو ایکس ٢٠١۶ (Moto X ٢٠١۶) می‌تواند نخستین محصول کمپانی موتورولا باشد که از دوربین دوگانه بر روی آن استفاده شده است. بدون شک این محصول قصد دارد تا با محصولات دو دوربینه‌ای نظیر هواوی پی 9، ال‌جی جی 5 و غیره به رقابت بپردازد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که کیفیت تصاویر گرفته شده توسط این دوربین‌ها بالا باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*