آسمان

ثبت Time-Lapse شگفت انگیری از آسمان درخشان شب توسط ناسا

یکی از کهن‌ترین علوم بشریت نجوم و رصد آسمان و ستاره‌ها است. بشر همواره سعید داشته تا با استفاده از رصد آسمان به مسیریابی بپردازد البته این موضوع در مورد انسان‌های اولیه با خرافاتی همچون پرستش آسمان و ستارگان و پذیرش عناصر نجومی به‌عنوان یک نیروی الهی همراه بوده است. اکنون نیز انسان‌های بسیاری با بهره‌گیری از تجهیزات خود به مشاهده کهکشان و ستارگان موجود در آن می‌پردازند.

موسسه فضایی ناسا طی مطالعه‌ای که در ماه گذشته انجام داد بیان کرد که بیش از یک‌سوم مردم زمین به دلیل وجود آلودگی و اختلالات نوری قادر به دیدن کهکشان راه شیری در آسمان نیستند. برای مثال اگر شما سوار بر کشتی دریکی از سواحل غربی فلوریدا باشید یکی از اساسی‌ترین مشکلات شما دیدن ستاره‌ها و آسمان درخشان خواهد بود.

در میان ناسا یک ویدیو تایم لپس از درخشش‌های گسسته آسمانی (SKYGLOW) را تدارک دیده تا شما را تجربه جدیدی از رصد تاریکی‌های آسمانی آشنا کند. SKYGLOW به نورهای گسسته که از آسمان اطراف به زمین می‌رسند گفته می‌شود که ستاره شناسان و منجمان به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موجود نورهای جذب‌شده توسط زمین را در کنار یکدیگر قرار داده و صحنه‌هایی شگفت‌انگیز را خلق می‌کنند.

آسمان

تصویربرداری تایم لپس یا زمان گریز (Time-lapse) شیوه‌ای است که در آن فرکانس ضبط فریم‌ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آن‌ها در همان سکانس است. زمانی که نتیجه کار با سرعت عادی پخش می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان با سرعت بیشتری می‌گذرد. مواردی که بیشتر موضوع تصویربرداری زمان گریز هستند شامل حرکت ابرها، رشد گیاهان، فساد میوه‌ها، پیشرفت ساخت سازه‌ها، تردد مردم در شهرها و رصد ستارگان و شیوه حرکت آن‌ها می‌شود.

همچنین سازمان فضایی ناسا در حال تحقیق بر روی پروژه آلودگی‌های نوری است تا اثرات مخرب آن را بر روی پروسه تهیه تصاویر نجومی مشخص کند. توسعه شهری و افزایش استفاده از انرژی الکتریکی به‌عنوان منبعی برای تأمین نور سبب شده تا اختلالاتی در ثبت و تهیه نورهای اسمانی توسط تلسکوپ‌ها ایجاد شود.

پارک ملی «تورتوگاس» واقع در فاصله 113 کیلومتری غرب خلیج مکزیک به‌عنوان یکی از تاریک‌ترین نقاط آمریکا شناخته می‌شود که مردم از منطقه به‌عنوان سرزمینی منزوی یاد می‌کنند. وجود زندگی مطلق دریایی همراه با سخره‌هایی مرجانی سبب شده تا منطقه‌ای ناب برای گردشگری را فراهم کند. این قسمت از خلیج مکزیک یکی از مناطق گرمسیری محسوب شده که سالانه پرندگان زیادی را برای مهاجرت به خود جذب می‌کند.

آسمان

اگر از علاقه‌مندان به تاریخ دریانوردی هستید این منطقه مملو از کشتی‌هایی غرق‌شده‌ای است که تاریخ‌ساز مکزیک بوده‌اند و اگر از عاشقان غروب خورشید هستید تجربه بی‌نظیری را از این پدیده طبیعی در تورتوگاس خواهید داشت. در ادامه شاهد ویدیو تایم لپس ضبط شده از آسمان درخشان شب خواهید بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عکس.هوایی.سالهای.۶۵.۶۶.۶۷.۸۵.۸۹