فروش ساعت هوشمند در نیمه دوم سال 2016 با افت 32 درصدی رو به رو شد

دنیای تکنولوژی هر لحظه در حال پیشرفت است که نتیجه آن معرفی هر روزه دستگاه‌های جدید بوده که به نحوی زندگی انسان‌ها را دگرگون کرده‌اند. یکی از بهترین تکنولوژی‌های موجود در حال حاضر گجت‌های پوشیدنی است که بهترین آن‌ها ساعت‌های هوشمند است. اکنون گزارش‌های جدید منتشر شده که افت فروش ساعت هوشمند را نشان می‌دهد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

ساعت‌های هوشمند یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های پوشیدنی در بازار هستند، انتظار می‌رود که تا سال 2019 فروش آن‌ها به 200 میلیون واحد برسد. در ابتدا ساعت‌های هوشمند یک محصول ویژه در نظر گرفته شدند، اما در طول زمان محبوبیت بسیاری را میان مصرف کنندگان و علاقه‌مندان به تکنولوژی به دست آورد. ساعت هوشمند برخلاف دیگر ابزارهای پوشیدنی مانند دستبندهای تناسب اندام قابلیت‌های بیشتری دارند و می‌توان از آن‌ها به‌صورت مجزا در فعالیت‌های ورزشی استفاده کرد.

در گذشته رشد فروش و استفاده از ساعت‌های هوشمند بسیار سریع بود، اما باتوجه به آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت بین‌المللی اطلاعات IDC در نیمه دوم سال 2016 تقریبا 32 درصد کاهش یافته است که این برای اولین بار بوده که شاهد افت فروش ساعت‌ هوشمند در دنیای پررقابت تکنولوژی هستیم. همانطور که در این گزارش‌های اعلام شده است فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2016 3.5 میلیون نسخه بوده که در مقایسه با رقم 5.1 میلیونی سال گذشته کاهش بیش از 32 درصد فروش را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار منتشر شده سهم بازار جهانی از ساعت هوشمند متعلق به 5 شرکت برتر تولید کننده است که شامل اپل، سامسونگ، لنوو، ال جی و گارمین می‌شود. همچنین جالب اینجاست که در میان این 5 تولیدکننده برتر تنها شرکت اپل کاهش داشته و دیگر شرکت‌ها نتایج مثبتی دارند. البته احتمالا کاهش فروش اپل به کاربران این شرکت بازمی‌گردد، به احتمال زیاد مشتریان این شرکت قصد دارند که ساعت هوشمند آینده این شرکت را خریداری کنند. تحلیلگر ارشد IDC یعنی Jitesh Urbani اعلام کرده که باوجود کاهش فروش همچنان رهبر فروش ساعت هوشمند باقی می‌ماند. اکنون اپل 47 درصد از سهم بازار را در دست گرفته، اما سهام قبلی آن 72 درصد بود که کاهش سهام 25 درصدی از بازار جهانی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر سامسونگ رقیب اصلی شرکت اپل است و با 16 درصد کلی از سهام بازار جایگاه دوم را دارد، البته سامسونگ در سال گذشته افزایش فروش بسیاری را داشته و افزایش فروش 2015 آن به لطف ساعت هوشمند Gear S2 بازمی‌گردد، از سوی دیگر غول تکنولوژی چینی یعنی لنوو 9 درصد از سهام کلی بازار را در دست دارد و جایگاه سوم را از بازار فروش کلی کسب کرده است. جایگاه چهارم این جدول فروش برای شرکت ال جی است که تفاوت زیادی با لنوو نداشته و 8 درصد از سهام بازار را فرا گرفته است. علاوه بر این شرکت گارمین هم با 4 درصد از سهام کلی بازار ساعت‌های هوشمند در رتبه پنجم قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که بازار ساعت‌های هوشمند به‌زودی به اوج باز گردد. در سال جاری قرار است که ساعت‌های هوشمند بسیاری روانه بازار شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت هوشمند Gear S3 و نسل دوم اپل واچ اشاره کرد، تاکنون شایعات بسیاری میان این دو ساعت هوشمند وجود دارد و در حال حاضر باید برای انتشار اخبار حقیقی بیشتر صبر کنیم.

ساعت هوشمند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*