شیائومی نوت بوک ایر

شیائومی نوت بوک ایر معرفی شد؛ نخستین لپ تاپ شیائومی قدرتمندانه از راه رسید

شیائومی نوت بوک ایر نام لپ تاپ جدید این غول چینی دنیای فناوری است که دقایقی پیش رسماً از آن رونمایی شد. این خانواده از نوت بوک‌ها دارای دو مدل مختلف 12 و 13 اینچی بوده که با مشخصاتی مناسب دارای قیمت 525 و 700 دلار هستند. شیائومی این محصولات را 2 آگوست (12 مرداد) روانه بازار خواهد کرد.

تقریباً بیش از یک سال پیش بود که برای نخستین بار خبر تولید لپ تاپ توسط کمپانی شیائومی در خروجی وب‌سایت‌های مربوطه قرار گرفت و از همان ابتدا به نظر می‌رسید که شیائومی درست همانند صنعت گوشی‌های هوشمند، در این عرصه نیز می‌تواند قدرتمندانه ظاهر شود. حال 1 سال و نیم از آن خبر می‌گذرد و این کمپانی چینی رسماً از لپ تاپ خود به نام شیائومی نوت بوک ایر (Xiaomi Mi Notebook Air) رونمایی کرد و تمامی تفکرات خوبی که در ارتباط با این محصول داشتیم به وقوع پیوست.

شیائومی نوت بوک ایر

شیائومی نوت بوک ایر همان‌طور که گذشته به آن اشاره کرده بودیم، در دو نسخه‌ی مختلف عرضه خواهد شد. مدل کوچک‌تر حاوی صفحه نمایش 12.5 اینچی بوده و این در حالی است که مدل بزرگ‌تر 13.3 اینچی آن نیز به فروش می‌رسد. هر دو این محصولات توسط شیشه‌ی مقاوم 7H پوشش داده می‌شوند. ظاهراً شیائومی با عرضه این محصول قصد دارد تا رقابت نزدیکی را با مک بوک‌ها اپل داشته باشد. این محصولات در کنار کیفیت ساخت بالا، از مشخصات قدرتمند و همچنین ضخامت بسیار کمی برخوردارند تا رقابت در عرصه‌ی اولترابوک‌های بازار بیش از پیش جذاب شود.

اول از هر چیزی باید بگوییم که تا به امروز نام رسمی این لپ تاپ را نمی‌دانستیم؛ اما از این به بعد می‌توانیم این دو مدل را با نام شیائومی نوت بوک ایر 12.5 و 13.3 اینچی صدا بزنیم. در ادامه همراه ما باشید.

شیائومی نوت بوک ایر

شیائومی می بوک ایر 12.5 (شیائومی نوت بوک ایر 12.5)

در ابتدا با برادر کوچک‌تر این خانواده آغاز می‌کنیم. این نوت بوک همان‌طور که در انتهای نامش عنوان شده دارای صفحه نمایش 12.5 اینچی است. این محصول تمام فلزی باضخامت 12.9 میلی‌متر و وزن تنها 1 کیلو و 70 گرم کار را برای عرضه اندام مک بوک ایر سخت کرده است. در پوسترهای تبلیغاتی این نوت بوک، شیائومی ادعا کرده است که ضخامت محصول جدیدش همانند یک مجله است و می‌توانید شما در هر کیفی آن را به‌راحتی جای دهید.

شیائومی نوت بوک ایر

از نظر سخت افزار داخلی این نوت بوک حاوی یک پردازنده Core M2 همراه با 4 گیگابایت ظرفیت رم و 12 گیگابایت حافظه داخلی است. هرچند که شما می‌توانید حافظه داخلی این محصول را نیز به لطف اسلات حافظه SSD آن را افزایش دهید. علاوه بر آن باید به درگاه USB 3.0، جک 3.0 میلی‌متری هدفون و درگاه‌های USB نوع C اشاره کرد که سیستم‌های ارتباطی این نوت بوک را تشکیل می‌دهند.

از جذاب‌ترین مسائلی که در این محصول دیده می‌شود، استفاده از یک باتری حجیم در ضخامت بسیار کم شیائومی نوت بوک ایر است. این کمپانی ادعا می‌کند که به لطف یک باتری شگفت انگیز، Mi Notebook Air می‌تواند چیزی حدود 11.5 ساعت به فعالیت بپردازد. این تقریباً نزدیک به عمر باتری است که مک بوک ایر اپل ارائه می‌دهد. بنابراین به لطف این باتری شما می‌توانید یک روز کاری خود را به‌خوبی و بدون هرگونه نیاز به شارژ باتری با این لپ‌تاپ بگذرانید. در انتها باید به بلندگوهای سفارشی AKG اشاره کرد که سیستم صوتی با کیفیتی را به ارمغان می‌آورند. شیائومی این محصول را با قیمت فوق‌العاده عالی 525 دلار از تاریخ 2 آگوست به فروش خواهد رساند.

شیائومی نوت بوک ایر

شیائومی می بوک ایر 13.3 (شیائومی نوت بوک ایر 13.3)

شیائومی نوت بوک ایر

دومین مدل از این خانواده دارای صفحه نمایشی 13.3 اینچی است. این مدل علاوه بر صفحه نمایشی بز‌رگ‌تر، از مشخصات سخت افزاری قدرتمندتری نیز نسبت به برادر کوچک‌تر خود برخوردار است. شیائومی می‌خواهد به شما این اطمینان را بدهد که مشخصات سخت افزاری شیائومی می بوک ایر 13.3 به‌قدری است که نیازهای گیمینگ شما را نیز برطرف کند. این نوت بوک به یک کارت گرافیک NVIDIA GTX 940MX 1GB GDDR5 بر روی برد خود مجهز است. علاوه بر آن یک پردازنده نسل ششمی اینتل Core i5 با حداکثر سرعت کلاک 2.7 گیگاهرتز، 8 گیگابایت رم LPDDR4 همراه 256 گیگابایت حافظه SDD (قابل ارتقاء) دیگر سخت افزارهای این نوت بوک را تشکیل می‌دهند.

از نظر صفحه نمایش، این مدل 13.3 اینچی دارای صفحه‌ای ضد تابش است که رزولوشن فول اچ‌دی را ارائه می‌دهد. به طبع ضخامت این دستگاه (14.8 میلی‌متر) نسبت به مدل کوچک‌تر خود بیشتر است و وزن آن نیز 1 کیلو و 280 گرم است که آن را چیزی حدود 190 گرم سنگین‌تر از مدل نخست کرده است.

شیائومی نوت بوک ایر

باتری این مدل نیز با هر بار شارژ، عمر باتری 9.5 ساعته را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به لطف تکنولوژی شارژ سریع همراه با یک آداپتور مناسب طی مدت 30 دقیقه ظرفیت آن را به 50 درصد برسانید. سیستم‌های ارتباطی این نوت بوک جذاب شامل درگاه USB نوع C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، USB 3.0 و همچنین HDMI بوده و بلندگوی شیائومی نوت بوک ایر 13.3 نیز مطابق برادر بزرگ‌تر خود قادر است کیفیت دالبی گسترده‌ای را برای شما به ارمغان آورد. شما برای خرید این محصول نیز تنها 750 دلار خواهید پرداخت تا آن را بتوانیم با این قیمت فوق‌العاده مناسب، یکی از بهترین‌های حال حاضر بازار نوت بوک‌ها بدانیم.

شیائومی نوت بوک ایر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا اینجا برسه سه میلیون می شه.
    با این قیمت لپتاپ با این سطح از مشخصات، کم نیست تو بازار.

  2. فوق العادست . حرف نداره …
    چیز دیگه ای ندارم بگم ، به جز اینکه ظاهرا مدل 15.6 اینچ با پردازنده Core i7 از نوع HQ ( چهار هسته ای ) و همچنین گرافیک 970 یا 980 در راه هست که فکر کنم تحت یه مدل قدرتمند تر در آینده ای نه چندان دور همراه با محصول دیگه ای معرفی و توزیع خواهد شد …