FBike ، رکاب زدن اينبار در آسمان + عکس و ويديو

گروهی متشکل از چند شرکت چک یک دوچرخه پرنده را با چهار پروانه برای بلند شدن و ثبات طراحی کرده اند که قرار است ساخت آن را آغاز کرده و نخستین آزمایشهای پرواز را در ماه آگوست (مرداد ماه) انجام دهند.FBike تلاش جمعی چند شرکت چک است که هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد اما این طرح باید با چند پروانه الکترونیکی و دو چرخ همراه باشد تا به خلبان اجازه دهد از ترافیک بلند شده و تا زمانی که باتری اجازه دهد پرواز کند.

پروژه دوچرخه پرنده در پاییز 2011 با پیشنهاد تولید یک دوچرخه الکترونیکی آغاز شد اما علاقمندان شرکتهای تکنودات، اوکتور و دوراتس از چک برای طراحی های بهتر و برتر نظرات خود را ارائه دادند.
طراحی اولیه این دوچرخه پرنده تغییرات متفاوتی داشته تا جای نشستن و سوار شدن دوچرخه سوار به سادگی صورت پذیرد

طراحان با الهام از داستانهای ژولورن و یک نویسنده چک که سه گانه ای درباره یک موتور پرنده نوشته بود این پروژه را با طراحی های سه بعدی آغاز کردند تا طرح اولیه یک دوچرخه هلیکوپتری را به دوچرخه پرنده تبدیل کنند.


این دوچرخه قرار است روی زمین درست مثل یک دوچرخه معمولی عمل کند اما از توانایی بلند شدن و فرود مثل یک پرواز حقیقی برخوردار است.
موتور الکترونیکی 10 کیلوواتی حرکت پروانه های 130 سانتیمتری در جلو و عقب را برعهده دارد

طراحی اولیه این دوچرخه دربرگیرنده هشت پروانه بود که روی این دوچرخه سوار شده است اما طراحان مجبور شدند که تعداد این پروانه ها را به چهار پروانه کاهش دهند تا وزن وسیله نقلیه کاهش یابد.

بررسیهای مهندسان دوچرخه پرنده نشان می دهد که چهار موتور الکترونیکی 10 کیلوواتی برای پروانه های جلو و عقب به قطر 130 سانتیمتر و دو موتور 3.5 کیلواتی نیز برای پره های 65 سانتی اطراف موتور به کار گرفته می شوند.

براساس توضیحات یکی از طراحان، از نظر تئوری قدرت مورد نیاز برای بلند کردن 5 گرم یک کیلو وات است، ما به طور کلی 47 کیلو وات قدرت در اختیار داریم بنابراین از نظر تئوری بیشینه نیروی بلند کردن 2350 نیوتون است و وزن پرواز 170 کیلوگرم از جمله وزن خلبان درنظر گرفته شده است.
طراحی کنونی دربرگیرنده یک باطری 50 آمپر/ساعت لیتیوم پلیمر است که زیر میله عرضی قاب موتور قرار گرفته است

دوچرخه پرنده وقتی روی زمین است از تمام ویژگیهای دوچرخه هایی که روزانه ملاحظه می کنیم برخوردار است.
{photo}91/03/31/fbike{/photo}

کار گذاشتن وسایل جانبی و کمک فنرهای تلسکوپی می تواند برای دوچرخه سوار در صورت نیاز نیروی تقویتی حرکت فراهم کند. براساس اظهارات طراحان، در این حالت ارتباط چهار موتور اصلی با باتری قطع خواهد شد. وقتی دوچرخه سوار وسیله را به کنار می کشد تا برای برخاستن آماده شود، وسایل جانبی به حالت افقی باز می گردد تا بتوان از حداکثر نیروی اعمال شده به موتور اطمینان حاصل کرد تا موتور از زمین بلند شود و کمک فنرهای تلسکوپی برای تعادل کشیده شوند. پاهای دوچرخه سوار نیز در حین پرواز روی تکیه گاه قرار می گیرد.

کمک فنرهای تلسکوپی و تایرهای بزرگ برخاستن دوچرخه از زمین را تسهیل می کند
استفاده از یک صندلی ترکیبی که به طور خاص برای این دوچرخه طراحی شده با این هدف بوده است که ایمنی و راحتی را برای دوچرخه سوار به همراه داشته باشد. کار روی واحد کنترل و مولفه های مرتبط هنوز هم ادامه دارد و طراحان در نظر دارند که یک جعبه برای سوار شدن نفر دوم برای این موتور طراحی کنند.
این دوچرخه به زودی ساخته می شود و اولین پرواز آزمایشی خود را در ماه آگوست خواهد داشت.


منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*