چيني ها بلند ترين برج جهان را تنها در 90 روز مي سازند!

دوبي حدود 5 سال پيش شروع به ساخت ساختماني کرد که قرار بود بلندترين آسمان خراش دنيا باشد. اما پس از کمتر از پنج سال و در حالي که هنوز اين بنا تکميل نشده يک کمپاني ساختمان‌هاي پيش‌ساخته چيني قصد دارد تنها طي 90 روز بلندترين بناي جهان که از برج خليفه 10 متر بلندتر است را در چانگساي چين احداث کند. اين مدت زمان براي ساخت يک برج با اين ارتفاع، جهش بزرگي در دنياي تکنولوژي است.

برج خليفه دبي قرار است تا اوايل 2013 تبديل به بلندترين ساختمان جهان شود. اما يک کمپاني چيني به نام BSB که در احداث ساختمان‌هاي پيش ساخته تخصص دارد، کار ساخت «شهر آسماني» 838 متري را در چانگساي چين آغاز خواهد کرد که تنها 90 روز به طول خواهد انجاميد.

به نظر ساخت يک آسمان خراش، به خصوص اگر قرار باشد به بلندترين بناي جهان تبديل شود (برج خليفه با 828 متر ارتفاع 10 متر از ساختمان چيني‌ها کوتاه‌تر است) طي تنها 90روز غير قابل تصور است. اما اين موضوع کمپاني BSB را از حرکت به سمت ثبت رکوردي عجيب باز نمي‌دارد. براي مقايسه بد نيست بدانيد که ساخت برج خليفه 5 سال به طول انجاميد.

نام BSB آشنا است چرا که همين کمپاني بود که در پشت پروژه ساخت هتل 30 طبقه‌اي طي 15 روز در اوايل امسال قرار داشت.
مسلما قبل از آن که کار احداث شهر آسماني آغاز گردد، قطعات آن در کارخانه به شکل پيش ساخته در خواهد آمد، اما چيدن قطعات آن در کنار هم در 90 روز نيز يک جهش بزرگ براي بشر است.

هنوز هيچ تصويري از ماکت اين ساختمان به غير از چند شبيه‌سازي گرافيکي در سال 2010 به طور رسمي منتشر نشده است؛ ضمنا بايد بدانيد که ديوارهاي بيروني اين بنا قرار است ضخامت 15 سانتيمتر داشته باشند. به اين ترتيب تنها يک پنجم انرژي مصرفي براي ساخت يک ساختمان معمولي را نياز دارد.

اگر همه چيز طبق نقشه پيش برود، BSB کار ساخت بناي شهر آسماني را در نوامبر 2012 آغاز کرده و در ژانويه 2013 به پايان مي‌رساند. با اين کار برج خليفه دومين بناي بلند جهان خواهد شد و برج احداث شده در توکيوي ژاپن در جايگاه سوم جهان قرار مي‌گيرد.


منبع : Dvice

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بزرگترین برج دنیا برج خلیفه بن زاید و قشنگترین برج دنیا محسوب میشود لایک…………. :Approve: