تمسخر اپل توسط سامسونگ به دلیل حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون!

تمسخر اپل توسط سامسونگ به دلیل حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون!

در حالی که اکثر کمپانی‌های صاحب نام دنیای تکنولوژی این روزها در آرامش به سر می‌برند و تقریبا بحث و مجادله‌ی خاصی وجود ندارد، اما گویا سامسونگ هنوز هم دست از سر اپل بر نخواهد داشت و این بار جک ۳.۵ میلی متری هدفون در آیفون ۷ مایه‌ی تمسخر اپل توسط این کمپانی کره‌ای شده است!
چند روز پیش که کنفرانس رونمایی از گلکسی نوت ۷ (Galaxy note 7) برگزار شد، حاضران و تماشاگران این مراسم شاهد دو بخش متفاوت بودند: بخش اول که شامل معرفی محصولات جدید سامسونگ میشد و از قابلیت‌های نوت ۷، نسل جدید هدست واقعیت مجازی و دیگر محصولات این برند کره‌ای صحبت شد و بخش دوم شامل نیش و کنایه‌های متعدد مدیران این کمپانی به اپل و تصمیماتش که چند بار در طول مراسم هم تکرار شد!

جاستین دنیسن (Justin Denison) مدیر بخش بازاریابی و استراتژی محصولات سامسونگ هنگام معرفی قابلیت‌های نوت ۷، چندین بار حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون توسط اپل را دست مایه‌ی صحبت‌های خود قرار داد و با طنز تندی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او ابتدا با این جمله شروع کرد:

و برخلاف بعضی از کمپانی‌ها، ما با نوآوری‌های اصلی محصولمان مانند لوازم جانبی رفتار نمی‌کنیم؛ بنابراین شما نیازی به خرید جداگانه‌ی قلم اس پن نخواهید داشت و البته نیازی نیست که مجبور شوید آن را قبل از استفاده شارژ کنید!

او بعد از گفتن این جمله سکوتی همراه با لبخند داشت تا جمعیت حاضر در سالن هم به دلیل تعجب از این صحبت، تا چند ثانیه ساکت بمانند! بعد از این چند ثانیه تشویق حضار شروع شد تا آنها هم نشان بدهند که موافق اینگونه از سیاست‌های اپل نیستند. اما تمسخر اقدام اپل برای حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون به همینجا خلاصه نشد و چند دقیقه بعد که آقای دنیسن در حال صحبت درباره‌ی تصمیم بر سر لغو کردن پورت یو اس بی نوع سی در گلکسی نوت ۷ بود، بار دیگر طعنه‌ی جالبی به اپل زد:

و این پورت سرعتی معادل رعد و برق دارد [اشاره به نام پورت لایتنینگ محصولات اپل که به معنی صاعقه است]، اما نگران نباشید… ما قصد نداریم که به سمت یک نسل جدید از پورت‌ها برویم و شما را پشت سرمان تنها بگذاریم!

و البته چند ثانیه بعد این جمله هم به لیست کنایه‌های قبلی اضافه شد:

راستی می‌دانید چه چیز دیگری همراه آن [گلکسی نوت ۷] عرضه می‌شود؟ یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون!

حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون هنوز قطعی نشده است!

تمسخر اپل توسط سامسونگ به دلیل حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون!

با این که در گذشته هم شاهد چنین رفتارهایی از مدیران تمام کمپانی‌های جهان بوده‌ایم، اما چنین تمسخرهایی با لحن‌های تند و و نه چندان دوستانه دیگر این روزها جذابیتی ندارد و به جز خوشحال کردن عده‌ای از ترول‌های اینترنتی، نمی‌تواند دستاورد دیگری داشته باشد. نکته‌ی عجیب اینجاست که محصول اپل هنوز معرفی نشده و حتی مشخص نیست که آیا حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون در آیفون ۷ اتفاق خواهد افتاد و یا خیر!

بنابراین به نظر می‌رسد که آقای دنیسن چندان کار حرفه‌ای و جوانمردانه‌ای را انجام نداده است و در حالی که سامسونگ به سبب رفتارهای منطقی خود در یکی دو سال گذشته محبوبیت بالایی یافته و در حال پاک کردن خاطرات اوایل ورودش به دنیای تلفن‌های همراه هوشمند است، مطمئنا چنین رفتارهایی به هیچ وجه قابل قبول نیست و دوباره می‌تواند وجهه‌ی این کمپانی را خراب کند.

این خراب شدن به خصوص در بین کاربران اروپایی و آمریکایی که حس اعتماد بیشتری به اپل دارند و به نوعی با یک طرفداری جغرافیایی، از این کمپانی حمایت می‌کنند، شدیدتر خواهد بود و حتی میتواند فروش محصول جدید سامسونگ را کاهش دهد. نظر شما عزیزان گجت نیوزی چیست؟ آیا چنین رفتارهایی می‌تواند در چهارچوب رقابت سالم قرار بگیرد؟ آیا در گذشته اپل چنین رفتارهایی انجام داده است؟ نظر خود درباره‌ی این موضوع را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سامسونگ اصلا درحد اپل نیست که بخواد نظر بده ، هنوز به درک مهندساش و مدیرش از حذف جک 3.5 بالا نرفته فقط اومده یه نظری بده !

    • فک شما حالت خوش نیست.وقتی رفتی بیرون و گوشیت فول شارژه و هدفون مسخرت شارژ نداره چون به طرز احمقانهای بی سیم سیم شده که کسی نمیدونه واسه چی دقیقا!!! نظرت عوض میشه! جک هدفون عالیه و هیچ دلیل منطقی بجز سودجویی بی حد و اندازه ایفون واسه فروش محصولات مسخرش وجود نداره

  2. قبلا مرحوم مغفور استیو جابز گوشی های بزرگ رو مسخره کردن، بعد اپل گوشی سایز بزرگ زد، الان سامسونگ اینطور میگه، یه چند وقت بعد خودش از همین ایده اپل تقلید میکنه، توی دنیای فناوری مشتری تعیین میکنه که یه مدیر کمپانی چی بگه‌. اگه دو سال بعد اپل گوشی در حد برگ کاغذ زد، اولین کسی که جک و اسپیکر و باطری و همه چیزو رو حذف میکنه که گوشیش لاغر شه همین سامی جون خودمه….

  3. عاشق این مرد رویایی هستم…دمش گرم

  4. هیچ توهینی به شرکت اپل نشد.این توهم رو همیشه خبرنگارها و منتقدایی سر زبانها میندازن که بجای اصل مطلب ,دنبال حاشیه سازی هستند.بزرگ جلوه دادن و برداشتهای منفی از سخنان و مطالب اشخاص حقیقی و حقوقی از طرف کسایی هست که دنبال تفرقه و جنجال هستند

    • بله اسماعیل جان شاید حق با شما باشه، ولی اگه فیلم کنفرانس رو تماشا کنید و لحن ایشونو ببینید، متوجه میشید که کارشون جالب نبوده.