پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد ماه ۱۴۰۵ با برداشت ناگهانی بانک مرکزی از حساب تامین اجتماعی در هالهای از ابهام قرار گرفت.
برداشت ناگهانی بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان از حسابهای سازمان تامین اجتماعی توسط بانک مرکزی پرداخت حقوق خرداد بازنشستگان را بر اساس احکام جدید با چالش جدی مواجه کرده است. بر اساس شواهد موجود احتمال میرود مستمری این ماه نیز همانند دو ماه نخست سال بدون اعمال افزایش سال جدید واریز شود.
جزئیات خالی شدن ناگهانی حساب ضامن پرداخت مستمریها
سازمان تامین اجتماعی به دلیل شرایط اقتصادی کشور و کاهش حق بیمههای دریافتی با چالشهای مالی متعددی روبهرو است. اکنون برداشت کلان بانک مرکزی از بانک رفاه که ضامن پرداخت مستمریها به شمار میرود بحران جدیدی ایجاد کرده است. این اقدام در عمل نقدینگی لازم برای اجرای مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد را به شدت محدود میکند و امید مستمریبگیران را به یاس تبدیل کرده است.
دلیل برداشت طلب بانک مرکزی در آستانه واریز مستمریها
این برداشت سنگین بابت تسویه تسهیلاتی انجام شده که سازمان تامین اجتماعی برای تامین منابع حقوق و عیدی پایان سال گذشته دریافت کرده بود. با اینکه پیشبینی میشد احکام جدید تا پایان هفته بارگذاری شود اکنون روند پرداخت حقوق خرداد بازنشستگان با مانع بزرگی مواجه شده است. این سازمان هنوز به طور رسمی درباره نحوه تامین منابع جایگزین بیانیهای صادر نکرده است.
گجت نیوز آخرین اخبار تکنولوژی، علم و خودرو 


ضرب المثلی است که میگه:باحلواحلوا دهان شیرین نمی شود ازسال گذشته که قراربود متناسب سازی در سه مرحله داده شود چه کردند قطره چکانی یک ماه یک میلیون ویک ماه سه میلیون وبقیه اش هیچی مگه خون ما مستمری بگیران تامین اجتماعی با کشوری ولشکری فرق دارد که آنها قانونمند وبانظم وعادلانه درمواقع مناسب ضرایب اضافی حقوق را واریز می کنند ولی تامین اجتماعی هی اعلام می کند خبرفوری حقوق ها اضافه می شود نمی دهد متناسب سازی نمی دهد اگر بلد نیستید کاررا به نحو احسن به سرانجام برسانید بکشید کنار تا انسانهای خداترس ودلسوز ودغدغه مند سرکار بیایند تابرای خود وخانوده اشان دعای خیر وبرای دنیا وآخرت صالحات وباقیات به یادگار بگذارند،اجرکم عندالله
یعنی چی مگه چقد حقوق میدین که اینقدر عقبش میندازین،با این تورم سرسام آور و حقوق ناچیزتون
سازمان اب برق گاز پول میخوان
از کجا بیارم
شرمندگی زن بچه پیشکش…
تامین اجتماعی دزده حق کارگر میدزده حقوق کشوری لشکری میده
ما چه گناهی کردیم با این گرونی و رهن و اجاره زیاد اینقد سخت زندگی کنیم حقوق تمام اقشار و زیاد کردین تو نیمه دوم داریم میریم بازم میخان حقوقشون و افزایش بدن اونوقت ما مستمری بگیران هنوز مثل پارسال حقوق بگیریم این انصافه خدا ازتون نگذره
تف به ذاتتون خدالعنتتون کنه که به بازنشسته بدبخت هم رحم نمیکنید