کمیسیون FCC سرعت توسعه‌ی اینترنت 5G را بالا می‌برد

کمیسیون FCC سرعت توسعه‌ی اینترنت 5G را بالا می‌برد

اینترنت 5G یکی از مهمترین فناوری‌هایی است که هم کاربران علاقه‌مند به اینترنت پرسرعت موبایل و هم کمپانی‌های سازنده توجه ویژه‌ای به آن دارند. کمیسیون ارتباطات فدرال یا همان FCC نیز به این موضوع کاملا واقف است و در نظر دارد که زمینه را برای افزایش سرعت توسعه‌ی این فناوری فراهم کند.
با توجه به اهمیت کاربردی اینترنت 5G در تمام زمینه‌های حرفه‌ای و کاربری، کمیسیون FCC به تازگی کنفرانسی خبری را برگزار کرده و درباره‌ی نسل پنجم اینترنت همراه موبایل صحبت کرده است. سخنگوی کمیسیون ارتباطات فدرال از امضای تفاهم نامه‌ای صحبت کرده که می‌تواند به کمپانی‌های سازنده این امکان را بدهد که در همان سایت‌های میدانی که اینترنت 4G LTE راه اندازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای احداث تجهیزات اینترنت 5G و آزمایش‌های اولیه‌ی آن بهره ببرند تا سرعت رشد و توسعه‌ی این تکنولوژی افزایش یابد.

البته این قرارداد بین شرکت‌های سازنده امضا نشده است، بلکه دفتر ارتباطات مخابراتی بی‌سیم و FCC آن را بین خود امضا کرده و روال اجرایی اش را به زودی آغاز خواهند کرد. این تفاهم نامه باعث می‌شود که کمپانی‌های مختلف و شرکت‌های سازنده‌ی تجیهزات اینترنت 5G در سراسر ایالات متحده بتوانند تجهیزات خود را در محدوده‌ی سایت‌های تعیین شده و به طور داخلی نصب کرده و آزمایشات را به انجام برسانند؛ البته این کمپانی‌ها باید به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشند و آن هم این است که مکان‌های تاریخی و محدود‌ه‌های دارای ارزش باستانی نباید در انجام آزمایشات آنها، مورد تاثیر و تحت پوشش قرار بگیرند تا آسیبی به این موارد متحمل نشود.

هنوز هم دریافت تاییدیه برای اینترنت 5G ضروری است

کمیسیون FCC سرعت توسعه‌ی اینترنت 5G را بالا می‌برد

در ضمن این سازندگان تجیهزات اینترنت ۵ جی حتما باید همان مراحل قبلی برای گرفتن تاییدیه از کمیسیون FCC را طی کنند و درخواست آنها به طور رسمی مورد بررسی قرار بگیرد، اما تفاوت در این است که از این پس، روند تایید این درخواست‌ها بسیار سریع‌تر طی خواهد شد و اگر محل مورد آزمایش، در نزدیکی مکان‌های تاریخی، آثار باستانی و چشم‌اندازهای دیدنی نباشد، این درخواست‌ها با فاصله‌ی زمانی کوتاهی پذیرش می‌شوند تا کمپانی سازنده روند ساخت و توسعه را با سرعت بالاتری طی کند.

گفتنی است که هنوز هیچ تاریخ حدودی و یا دقیقی برای عرضه‌ی فناوری اینترنت همراه نسل پنجم اعلام نشده، اما با توجه به تغییر نگرش نهادهای استاندارد گذاری نظیر FCC، به نظر می‌رسد که این روال خیلی سریع‌تر از اینترنت LTE طی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*