سونی: به زودی مشکل باگ امنیتی Quadrooter را برطرف خواهیم کرد

سونی: به زودی مشکل باگ امنیتی Quadrooter را برطرف خواهیم کرد

چند روز پیش برایتان گزارشی را از باگ امنیتی Quadrooter منتشر کردیم؛ باگی که به شکل بسیار خطرناکی تمام دیوایس‌های اندرویدی که از پرادزنده‌ی اسنپدراگون کمپانی کوالکام استفاده میکنند را تهدید می‌کند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی در معرض خطر آن قرار دارند.
 البته کوالکام بلافاصله اعلام کرد که در حال کار بر روی این موضوع است و پچ‌های امنیتی برای برطرف کردن امکان نفوذ از طریق باگ امنیتی Quadrooter را برای کمپانی‌های سازنده ی دیوایس‌های اندرویدی ارسال خواهد کرد. نکته‌ی مهم اینجاست که ارسال این پچ‌ها با این که از سوی کوالکام برای سازندگان انجام شده، اما مشخص نیست که دقیقا چه زمانی قرار است این بسته‌های امنیتی از سوی سازندگان برای کاربران دیوایس‌ها ارسال شود و تا آن زمان هنوز هم خطر نفوذ وجود دارد.

خوش‌بختانه یکی از برندهای مهم بازار یعنی کمپانی ژاپنی سونی به تازگی اعلام کرده است که در حال کار بر روی این موضوع است و به زودی مشکل باگ امنیتی Quadrooter را برطرف خواهد کرد. بخش موبایل سونی دقایقی پیش بیانیه‌ای را درباره‌ی این باگ مهم به طور رسمی منتشر کرده است که شما عزیزان گجت نیوزی بخشی از آن را در زیر می‌خوانید:

سونی موبایل، امنیت و حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربرانش را بسیار جدی می‌گیرد. ما از وجود باگ امنیتی Quadrooter آگاه بوده و در حال کار کردن بر روی این موضوع هستیم تا بتوانیم پچ‌های برطرف کننده‌ی این حفره‌ای امنیتی را در قالب آپدیت‌های معمولی نرم افزاری برای دیوایس های تحت قرارداد اپراتورهای مخابراتی و دیوایس‌های دیگر منتشر کنیم؛ بنابراین زمان عرضه‌ی این به‌روزرسانی‌ها با توجه به منطقه‌ی جغرافیایی و نوع اپراتور مخابراتی تفاوت خواهد داشت.

باگ امنیتی Quadrooter هنوز هم دیوایس شما را تهدید می‌کند

همچنین سونی بر روی این موضوع تاکید مجدد داشته است که تا زمان عرضه شدن این پچ‌های امنیتی، کاربران برای حفاظت از امنیت دیوایس خود و اطلاعات شخصی شان لازم است که از دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف از فروشگاه های نرم افزاری شخص ثالث خودداری کنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید. مطمئنا با توجه به این اظهار نظر رسمی سونی، خیال کاربران آسود‌ه‌تر خواهد بود و عرضه‌ی به‌روزرسانی امنیتی در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*