سرویس PlayStation Now به کامپیوتر می‌آید؛ انجام بازی‌های پلی استیشن در رایانه شخصی

سرویس PlayStation Now به کامپیوتر می‌آید؛ انجام بازی‌های پلی استیشن در رایانه شخصی

سونی برای مقابله‌ با تاکتیک‌های بازاریابی جدید مایکروسافت، تصمیم گرفته است که وارد حوزه‌ی رایانه‌های شخصی شود و مرزهای پلی استیشن خود را برای اولین بار از این کنسول خانگی به سیستم‌های کامپیوتری گسترش دهد. سرویس PlayStation Now ، ابزار اصلی سونی برای دست‌یابی به این هدف خواهد بود.
اما سرویس PlayStation Now چیست؟ این سرویس یک اپلیکیشن آنلاین است که برای اولین بار در کنسول پلی استیشن ۴ توسط سونی معرفی شد. از آنجا که بر خلاف اکثر بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ که بر روی مدل وان هم اجرا می‌شوند، بازی های پلی استیشن ۳ بر روی پلی ۴ اجرا نمی‌شوند، سونی با راه اندازی این سیستم به کاربران کنسل‌های نسل هشتمی خود اجازه می‌دهد که بازی های کنسول قبلی را به صورت استریم بر روی کنسول جدید خود تجربه کنند.

در واقع کاربران با ثبت نام در سرویس PlayStation Now و پرداخت هزینه‌ی ماهانه معادل ۱۹.۹۹ دلار، می‌توانند به اینترنت متصل شوند و بازی‌های کنسول نسل قبلی را به صورت استریم شده بر روی پلی استیشن ۴ خود تجربه کنند. حالا دقیقا همین قابلیت که تا پیش از این تنها برای کاربران پی اس ۴ امکان‌پذیر بود، از این پس برای کاربران رایانه‌های شخصی هم امکان‌پذیر خواهد شد و شما می‌توانید حتی بدون داشتن یک کنسول پلی استیشن، از بازی‌های پلی استیشن ۳ و نسل‌‌های قبل‌تر بر روی کامپیوتر خود لذت ببرید.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بازی نظیر God of War ،Resident Evil و Uncharted بر روی سرویس PlayStation Now قابل بازی است که تعداد آنها هر روز افزایش می‌یابد. البته توجه داشته باشید که برای انجام بازی‌ها به صورت باکیفیت از طریق استریم و بر روی رایانه‌های شخصی نیاز به مشخصاتی دارد که سونی این موارد را پیشنهاد کرده است: سیستم عامل ویندوز ۷ و بالاتر، پردازنده‌ی اینتل Core i3 با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتزی و یا پردازنده‌ی AMD A10 با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتزی و مدل‌های سریع‌تر، بیش از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک کارت صدا. در ضمن از آنجایی که این سرویس به طور کاملا آنلاین اجرا می‌شود، به یک اینترنت با سرعت بالا و با پایداری کامل نیاز دارد که خود سونی توصیه کرده است که این اینترنت حداقل دارای پهنای باند ۵ مگابیت بر ثانیه باشد؛ و بله اکثر کاربران ایرانی با شنیدن این جمله عملا نمی‌توانند از سرویس PlayStation Now استفاده کنند!

زمان عرضه‌ی سرویس PlayStation Now برای کامپیوتر اعلام شده است؟

سرویس PlayStation Now به کامپیوتر می‌آید؛ انجام بازی‌های پلی استیشن در رایانه شخصی

کمپانی سونی به طور رسمی اعلام کرده است که سرویس پلی استیشن ناو بر روی سیستم‌های رایانه‌ی شخصی، ابتدا در کشورهای اروپایی و در آینده‌ای بسیار نزدیک راه‌اندازی خواهد شد و در مدت کوتاهی بعد از آن هم کاربران آمریکای شمالی قادر خواهند بود که از این قابلیت جدید استفاده کنند. عرضه‌ی جهانی هم احتمالا با فاصله‌ای چند ماه رخ خواهد داد.

در ضمن لازم است بدانید که برای کنترل بازی از طریق کنترلرهای اختصاصی پلی استیشن ۴ یعنی دال شاک ۴ و به صورت بی‌سیم، لازم است که یک دانگل مخصوص اتصال بی‌سیم این کنترل‌ها را برای کامپیوتر خود خریداری کنید که آغاز عرضه‌ی عمومی این دانگل نیز مدت کوتاهی است که در فروشگاه‌های آنلاین نظیر آمازون آغاز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*