آکسون 7 مینی

گوشی مقرون به صرفه آکسون 7 مینی ZTE با مشخصات میان رده معرفی شد

اگر به خاطر داشته باشید، گوشی آکسون 7 زد تی ای (ZTE Axon 7) توانست توانایی بالای کمپانی زد تی ای در ارائه گوشی‌های بالا رده با قیمت پایین را نشان دهد. حالا نیز این تولیدکننده می‌خواهد موفقیت خود را با ارائه گوشی آکسون 7 مینی ZTE تکرار کند؛ این مدل با مشخصات ضعیف‌تر و قیمت پایین معرفی شده است.

گوشی آکسون 7 مینی ZTE در ماه اکتبر از راه می‌رسد و با اینکه هنوز قیمت آن در ایالات متحده آمریکا مشخص نشده، اما گفته می‌شود خریداران اروپایی می‌توانند آن را با قیمت 299 یورو خریداری کنند؛ بنابراین این محصول قیمتی معادل 330 دلار خواهد داشت. با این تفاسیر قیمت مدل مینی آکسون 7، حدود 70 دلار از نسخه اصلی کمتر است. تفاوت قیمت این محصول با رقبایی نظیر وان پلاس 3 و idol 4s آلکاتل نیز همین مقدار خواهد بود.

این گوشی مقرون به صرفه با توجه به قیمت پایین خود توانایی نسبتا مناسبی دارد و کاربران می‌توانند کارهای روزمره و عادی را در آن پیگیری کنند. علاوه بر این، گوشی آکسون 7 مینی ZTE را می‌توان نسخه فشرده شده از مدل اصلی آن در نظر گرفت. این مدل نیز از اسپیکرهای دوگانه پشتیبانی می‌کند و طبق ادعای ZTE، صدای این اسپیکرها بلندتر شده است!

نقاط مشترک این دو گوشی در همینجا به پایان می‌رسد. نسخه مینی از آکسون 7 با صفحه نمایش 5.2 اینچی فول اچ دی همراه است؛ برای کسانی که نمی‌دانند باید بگوییم که گوشی آکسون 7 زد تی ای با صفحه نمایش 5.5 اینچی و رزولوشن 2K معرفی شده بود. حالا با این تفاسیر، تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی آکسون 7 مینی ZTE حدود 424 پیکسل در هر اینچ است. این مشخصات هنوز هم قابل قبول است و تفاوت خاصی را نمی‌توان بین صفحه نمایش دو گوشی قائل شد.

آکسون 7 مینی

علاوه بر ابعاد صفحه نمایش و قیمت، زد تی از از باتری با گنجایش کمتری در مدل مینی گوشی آکسون 7 بهره گرفته است؛ باتری این دستگاه از 3250 میلی آمپر به 2705 میلی آمپر کاهش یافته است. علاوه بر این کیفیت تصویربرداری دوربین پشتی گوشی نیز کمی دستخوش تغییرات شده است و کیفیت تصاویر پایین‌تر آمده‌اند. علی رغم کاهش مگاپیکسل‌های دوربین در نسخه مینی، سنسور 16 مگاپیکسلی این دستگاه هنوز هم تصاویر زیبا و با کیفیتی را تولید می‌کند. دوربین جلوی گوشی هنوز از یک سنسور با رزولوشن 8 مگاپیکسل بهره می‌برد و در نتیجه سلفی‌های زیبایی را از خود تولید می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد تنها فلش دوربین این گوشی در تصوربرداری محیط‌های کم نور عملکرد آنچنان مناسبی نداشته باشد.

بزرگترین تغییری که زد تی ای در نسخه مینی از گوشی آکسون 7 خود اعمال کرده است، مربوط به بخش پردازنده بوده و حالا به جای چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820، شاهد به کارگیری تراشه اسنپدراگون 617 در این محصول هستیم. علاوه بر این میزان حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت بوده و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. خوشبختانه این حافظه رم تاثیر زیادی در سرعت عملکرد گوشی نداشته است.

علاوه بر این نسخه مینی به نسبت آکسون 7، در مدت زمان طولانی‌تری فول شارژ می‌شود؛ زد تی ای در این محصول از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 2.0 به جای نسخه 3.0 بهره گرفته است. بدین معنا که در عرض سی دقیقه به 46 درصد شارژ می‌رسد. این در حالی است که به لطف نسل سوم تکنولوژی شارژ سریع، گوشی آکسون 7 در همین بازی زمانی 83 درصد شارژ می‌شود.

آکسون 7 مینی

در مجموع، گوشی آکسون 7 مینی ZTE یک محصول میان رده با قیمت مناسب به شمار می‌رود، به خصوص برای کاربرانی که قصد خرید محصولات گران قیمت را ندارد. این محصول با قیمت حدود 330 دلاری خود امکانات منصفانه و خوبی را ارائه می‌کند. با این حال زد تی ای در این محصول خود ما را در هیچ جنبه‌ای غافلگیر نکرد، چرا که عرضه دو مدل متفاوت از پرچمداران، این روزها در بین تولیدکنندگان مختلف متداول شده است.

نظر شما در مورد این محصول و امکانات آن چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

فروشگاه اینترنتی جانبی فروش اینترنتی انواع عینک واقعیت مجازی و دسته بازی موبایل حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*