تماشا کنید: طرح مرسدس بنز و سامسونگ برای تبدیل گوشی به سوئیچ خودرو

تماشا کنید: طرح مرسدس بنز و سامسونگ برای تبدیل گوشی به سوئیچ خودرو

کمپانی آلمانی مرسدس بنز به همراه سامسونگ از طرح جدیدی برای باز کردن خودروها در ایفا ۲۰۱۶ رونمایی کرده‌اند که احتمالا رانندگان زیادی از آن استقبال خواهند کرد. در این طرح که سامسونگ و بنز به طور جدی بر روی امنیت آن تاکید ویژه دارند، اسمارت فون سامسونگ شما جایگزین کلید سوئیچ خودرویتان خواهد شد و میتوانید برای باز کردن و روشن کردن از آن استفاده کنید.

نکته‌ی جالب اینجاست که حتی اگر اسمارت فون سامسونگ شما خاموش هم باشد، باز هم می‌توانید از آن به عنوان سوئیچ خودرو استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. در این روش از تکنولوژی eSE (عنصر امن جای‌سازی شده) که مبتنی بر فناوری NFC است، استفاده می‌شود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که حتی در صورت خاموش بودن اسمارت فون هم بتوانند همان کارایی را به عنوان سوئیچ خودرو از آن انتظار داشته باشند.

تکنولوژی eSE در موارد حساسی نظیر سیستم‌های پرداخت موبایلی، دسترسی افراد به سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری، بلیت فروشی و تایید هویت برای ورود استفاده می‌شود و حالا این دو کمپانی از سیستم جدیدی بر مبنای آن رونمایی کرده‌اند که امنیت و راحتی را به صورت همزمان به رانندگان خودروهای مرسدس بنز اعطا خواهد کرد. نرم اپلیکیشن همراه مرسدس بنز نیز وسیله‌ای برای برنامه‌ریزی و تنظیم چیپ‌ست ان اف سی خواهد بود؛ چیپستی که کمپانی سازنده در قسمت باز کردن دستگیره‌ی درب خودرو قرار خواهد داد.

البته این سیستم نسبت به سیستم دکمه‌ای سنتی قبلی مرسدس بنز دارای نقاط ضعفی نیز خواهد بود. به طور مثال شما نمی‌توانید بلافاصله پس از نزدیک کردن اسمارت فون خود، انتظار باز شدن درب‌ها را داشته باشید. چیپست ان اف سی معمولا حدود نیم ثانیه طول می‌کشد که بتواند سیگنال دریافتی را آنالیز و آن را تایید کند. این در حالی است که شما در سیستم فعلی با فشردن یک دکمه می‌توانید درها را به راحتی و بدون هیچ مکثی باز کنید.

در ضمن در این سیستم لازم است که اسمارت فون در محدوده‌ی مشخص و معینی در نزدیکی درب‌های خودرو قرار داده شود و این در حالی است که در سیستم‌های بدون کلید فعلی، همین که کلید داخل خودرو باشد به کاربران اجازه داده می‌شود که از هر محدوده‌ای قفل‌ها را باز کرده و وارد وسیله‌ی نقلیه‌شان شوند؛ این موضوع احتمالا در آینده و با پیشرفت این سیستم برطرف خواهد شد و محدوده‌ی بیشتری تحت پوشش آن قرار می‌گیرد.

مدیران سامسونگ در کنفرانس خبری مربوط به معرفی این سیستم به طور رسمی اعلام کرده‌اند که مدل‌های خاصی از مرسدس بنز به این قابلیت مجهز خواهند شد و البته تنها چند مدل از اسمارت فون‌های گلکسی این کمپانی نیز می‌توانند در این سیستم مورد استفاده قرار بگیرند؛ هنوز مدل خودروها و مدل اسمارت فون‌های پشتیبانی شده اعلام نشده است.

همچنین احتمالا پشتیبانی از این سیستم به ساعت هوشمند Gear این کمپانی که به فناوری ان اف سی مجهز است هم اضافه خواهد شد. در ضمن کمپانی بنز نیز احتمالا از این فناوری برای اختصاص یک پروفایل اختصاصی برای هر راننده استفاده خواهد کرد، به این ترتیب که هر راننده با اسمارت فون خودش شناسایی بشود و زمانی که از آن اسمارت فون برای باز کردن قفل خودرو استفاده شد، تنظیمات مورد علاقه‌ی آن راننده از دمای خودرو گرفته تا تنظیمات آینه‌ها به صورت خودکار اعمال شود.

شما عزیزان گجت نیوزی در ویدیوی زیر می‌توانید عملکرد این سیستم را به طور کامل و در عمل مشاهده کنید:

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده جدید ترین مدل های پاور بانک با بهترین قیمت و انواع هندزفری بلوتوث حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*