الجی جی 20

شش قابلیتی که میتوانست ال جی وی 20 را به گوشی بهتری تبدیل کند

اگر طی یکی دو ساعت اخیر اخبار مرتبط با بخش گوشی‌های هوشمند منتشر شده در گجت نیوز را دنبال کرده باشید، بدون شک مطلع هستید که ال‌ جی امروز از پرچم‌دار جدید خود با نام ال جی وی 20 (LG V20) رونمایی کرده است.

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته ال جی وی 10 با داشتن قابلیت‌های منحصر به فرد بسیاری از جمله نمایشگر دوم همیشه فعال که وظیفه نمایش اعلانیه ها را بر عهده داشت در کنار دوربین دوگانه به بازار عرضه گردید. این دستگاه اگرچه بسیاری از امکانات را برای اولین بار در قالب یک گوشی هوشمند به کاربران عرضه کرد، با این حال دارای نقاط ضعفی بود که امسال پیش‌بینی می‌شود در ال جی وی 20 برطرف شده باشند.

در هر حال ال جی امسال تمام توان خود را در عرضه یک پرچم‌دار تمام عیار به کار گرفته که علی‌رغم خلاقانه بودن، بتواند برای عموم کاربران کاربردی باشد. از جمله مشخصات بارز سخت افزاری ال جی وی 20 می‌توان به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820، 4 گیگابایت حافظه رم، دوربین دوگانه و 64 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. البته تمام قابلیت‌های ال جی وی 20 به سخت افزار آن ختم نمی‌شود، به طوری که امسال طراحی بدنه به شکل چشمگیری ارتقا یافته و در سوی دیگر قاب پشتی آن برای تعویض احتمالی باتری به راحتی باز می‌شود.در هر حال گوشی مورد بحث در کنار تمامی قابلیت‌های ذکر شده، یک گوشی ایدئال و تمام عیار نبوده از این رو ما در ادامه شش قابلیتی که می‌توانست ال جی وی 20 را به گوشی بهتری تبدیل کند را گرداوری کرده‌ایم.

 
شش قابلیتی که میتوانست ال جی وی 20 را به گوشی بهتریی تبدیل کند

باتری قدرتمندتر

الجی جی 20

اگرچه در تیزر و بنرهای تبلیغاتی ال جی وی 20 که تا پیش از این به بیرون درز کرده بود، شرکت سازنده همواره بر عمر شارژ بالای باتری آن تأکید کرده، با این حال شاهد آن هستیم که این محصول به باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که تنها کمی قدرتمندتر از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی نسل گذشته آن است. در حالی که ابعاد بدنه گوشی نیز امکان استفاده از باتری بزرگ‌تری را هم داشته، این یک نقطه ضعف در وی 20 محسوب می‌شود که ال جی می‌توانست با در نظر گرفتن آن گوشی بهتری به بازار عرضه نماید.

فلاش دوربین سلفی

الجی جی 20

همان‌گونه که در جریان هستید، وی 20 در قاب پشتی از دوربین دوگانه مجهز به فوکوس لیزری بهره می‌برد که این روزها یک قابلیت عادی در میان پرچم‌داران بازار محسوب می‌شود. در سوی دیگر از آنجا سری V این شرکت همواره دارای امکانات نوینی بوده‌اند که کاربران را همیشه ترغیب به خرید آن‌ها است، در زمان معرفی این گوشی برای بسیاری این سؤال پیش آمده است که پیشرفت دوربین وی 20 نسبت مدل قبلی آن دقیقا در چیست؟
در هر حال شاید به کار گیری فلاش دوربین سلفی قابلیتی بود که می‌توانست شرایط را برای جهت گیری بهتر در رابطه با این پرچم‌دار ال جی محیا کند.

بلندگوهای استریو

الجی جی 20

فناوری Quad DAC در گوشی ال جی وی 20 باعث می‌شود وقتی شما از هدفون استفاده می‌کنید، صدای واضح و شفافی نزدیک به صدای واقعی و زنده اطراف بشنوید. این صدا بسیار بهتر از صدایی است که  DAC های قبلی تولید می‌کردند، زیرا می‌تواند صداهای مزاحم اطراف را تا 50 درصد کاهش دهد. همان‌گونه که گفته شد، این فناوری تنها در زمان اتصال هدفون به گوشی کارایی دارد، از این رو شاید بتوان کیفیت بلندگوهای وی 20 که در حالت مونو صدا پخش می‌کند را عادی توصیف کرد. در هر حال ال جی می‌توانست با به کار گیری بلندگوهای استریو در وی 20، البته نه آن مدلی که در جلو گوشی P6 شاهد به کار گیری آن‌ها بودیم، تجربه بهتری از گوش کردن به موسیقی را به هواداران برند خود هدیه دهد.

قابلیت مقاومت در برابر آب

الجی جی 20

علی‌رغم اینکه نسل اول سری V ال جی به بدنه‌ای بسیار مستحکم و ضد خش تجهیز شده بود، با این حال بایست در جریان باشید که امسال با یک گوشی زیبا و شکیل اما نه مناسب برای استفاده در مکان‌های صنعتی رو به رو هستیم. در سوی دیگر هرچند تاکنون گوشی هوشمندی از سوی ال جی با قابلیت مقاومت در برابر ضربه، آب و گرد و غبار به بازار عرضه نشده، با این حال این شرکت کره‌ای می‌توانست لااقل همچون پرچم‌داران سری گلکسی سامسونگ، وی 20 را به استاندارد IP68 و IP67 مجهز  کند.

ناسازگاری با ماژول‌های جی 5

الجی جی 20

اگرچه ال جی جی 5 با قابلیت اتصال به ماژول‌های اختصاصی به بازار عرضه گردید، با این حال به نظر می‌رسد وی 20 از قابلیت ماژولار بودن فاصله گرفته و به نظر می‌رسد شرکت سازنده تنها در به کار گیری فناوری B&O و DAC در این بالا رده بسنده کرده است.

قلم استایلوس

الجی جی 20

قلم دیجیتالی یا استایلوس ابزاری است که این روزها بیش از پیش در کنار گوشی‌های بزرگ و تبلت‌ها دیده می‌شوند. از آنجا که وی 20 نیز از نمایشگری عریض بهره برده، ال جی می‌توانست با تجهیز این دستگاه به قلم استایلوس، یک رقیب جدی بری سری گلکسی نوت سامسونگ به بازار عرضه نماید. در سوی دیگر ال جی پیش‌تر نیز از چنینی قابلیتی در گوشی‌های میان رده خود استفاده کرده، از این رو این سؤال پیش می‌آید که چرا پرچم‌دار قدرتمندی همچون وی 20 از داشتن یک قلم استایلوس محروم مانده است؟