نسخه اندروید گوگل کروم 53 با امکانات جدید به‌روز شد

نسخه اندروید گوگل کروم 53 با امکانات جدید به‌روز شد

گوگل جدیدترین نسخه مرورگر خود را برای کاربران اندرویدی عرضه کرد. یک هفته‌ای بود که این غول بزرگ جستجوگر اینترنتی مرورگر گوگل کروم 53 (Google Chrome 53) را برای کاربران دسکتاپ ارائه کرده بود و حالا کاربران اندرویدی نیز پس از چند روز انتظار قادر خواهند بود از امکانات جدید این مرورگر قدرتمند بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی استفاده نمایند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

از مهمترین امکانات جدید گوگل کروم 53 پشتیبانی از اندروید پی است

به جز ایجاد تغییرات معمولی مانند برطرف کردن ایرادات جزئی، گوگل تایید کرد که از این به بعد گوگل کروم 53 با استفاده از رابط PaymentRequest گوگل از اندروید پی (Android Pay) پشتیبانی می‌کند. این کار باعث می‌شود کاربران اندرویدی به راحتی و با امنیت کامل پرداخت‌های آنلاین خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری و یا از طریق سرویس‌های گوگل انجام دهند.

یکی دیگر از قابلیت‌های استفاده از رابط PaymentRequest گوگل این است که شما بدون نیاز به تایپ اطلاعات مربوط به صورت حساب، پرداخت کننده و حمل و نقل کالا، می‌توانید آسان‌تر از قبل اقدام به خریدهای اینترنتی و آنلاین نمایید. در واقع، اگر از گوگل کروم 53 هم روی گوشی و هم بر روی دسکتاپ استفاده می‌کنید، با یک کلیک ساده به همه این اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

البته این همه‌ی امکانات اضافه شده به گوگل کروم 53 نیست. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که یک صفحه اینترنتی که شامل ویدیویی است را باز می‌کنید و ناگهان با صدای گوش‌خراش آن ویدیو که به صورت خودکار اجرا شده مواجه می‌شوید. به گفته‌ی گوگل، نسخه جدید مرورگر کروم این امکان را به کاربر می‌دهد که ویدیوها را در هنگام اجرا به صورت بی‌صدا پخش نماید. کافی است کاربر با مراجعه به تنظیمات «پخش اتوماتیک ویدیو» گزینه‌ی بی‌صدا (muted) را فعال نماید.

اینها مهمترین تغییرات ایجاد شده در گوگل کروم 53 بودند. البته گوگل سعی کرده با رفع ایرادات مختلف و بهبود عملکرد، نسخه جدید را بهتر از قبل ارائه نماید.

اگر شما هنوز پیغام آپدیت مرورگر را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود دریافت نکرده‌اید، دلیل آن ممکن است موقعیت جغرافیایی شما باشد. معمولا چند روزی زمان می‌برد تا گوگل نسخه جدید نرم افزارهای گوگل پلی را به همه‌جای دنیا بفرستد. البته اگر از آن دسته کاربرانی هستید که نمی‌توانید منتظر بمانید تا سرویس اندروید پی را در گوشی خود ببینید، پس بهتر است سری به نرم افزار گوگل پلی نصب شده در دیوایس خود زده و دکمه‌ی به‌روزرسانی را لمس کنید. شاید گوگل کروم 53 را زودتر از بقیه دریافت نمایید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. همین قابلیت دسترسیه که انگار از کار افتاده. چه روی پنجاه درصد و چه روی دویست درصد، هیچ واکنشی نشون نمیده. اگه فقط یه دستگاه بود می‌شد بگی مشکل از دستگاه منه. هر دو رو با هم آپدیت کردم و هر دو به یه مشکل دچار شد. من کاربر حرفه ای کروم هستم و در کامپیوتر و تبلت و گوشی کروم رو سینک کردم. حتی توان استفاده از قابلیتهای بخش آزمایشی یا فلگ رو دارم، توی کروم نزدیک به دو هزار تا نشانک دارم، اما حالا توی سایز فونت نسخه ی 53 گیر افتادم!
    البته اینم بگم که این نسخه به شدت روانتر شده و مصرف باتری هم کمی کمتر.

  2. تنظیمات رو چک کردم، ضمن اینکه قبل و بعد از آپدیت به چیزی دست نزده بودم. حتی کش رو پاک کردم سایز فونت رو تغییر دادم، ولی ظاهرن تغییر سایز فونت کار نمی کنه. فونت انگلیسی هم بیست درصد کوچیک شده ولی اذیت نمی کنه. آپدیتها رو همیشه از فروشگاه گوگل انجام میدم.
    فقط عجیب اینه که فونت فارسی سایت شما و سایت انتخاب و فونت انگلیسی بیست درصد کوچیک شده، اما بقیه ی سایتهای فارسی همه شدن در حد کوچیکترین سایز فونت بخش تنظیمات!

    • تنها راه حل تغییر فونت تو گوگل کروم اندروید اینه که وارد تنظیمات بشید بعد Accessibility رو بزنید (اگه منوی فارسی دارید گزینه‌ی قابلیت دسترسی رو انتخاب کنید). از اینجا میشه تغییراتی داد

  3. سلام
    سایز فونت فارسی نسخه ی 53 خیلی ریز شده. فرقی هم نداره که سایت ریسپانسیو باشه یا نه. حروف اینقدر ریز شده که دیگه استفاده از کروم تلفن ممکن نیست و توی تبلت هم فقط در حالت افقی و بزرگ کردن بخش نوشته ها میشه خوند. عجیب اینجاست که فقط سایت شما حروفش یه کم بزرگتره. به گوگل فیدبک دادم ولی اگه کمکی از شما بر میاد راهنمایی کنید لطفن.

    • سعید جان قطعا گوگل با استفاده از بازخوردهای شما، نسخه های بعدی رو اصلاح خواهد کرد. تا الان گزارشی در خصوص مشکل شما نداشتیم. به تنظیمات هم سری بزنید شاید گزینه ای برای حل مشکل وجود داشته باشه.