آیا طراحی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس تا سال 2018 دوام خواهد آورد؟!

آیا دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس را بر روی نسخه کوچکتر خواهیم دید؟!

تحلیلگر مشهور وب سایت KGI Securities، مینگ چیو کو، یکی از بهترین آنالیز کننده های محصولات شرکت اپل که قبلا هم در مورد مشخصات گوشی های آیفون سال 2017 این کمپانی، پیش بینی هایی را ارائه داده بود، در یادداشتی که برای رسانه های خبری منتشر کرد بر این موضوع اذعان داشت که طراحی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس اپل را بر روی فبلت سال 2017 این کمپانی بزرگ نیز خواهیم دید.

از طرفی این طور اعلام کرد که فعلا این ویژگی جالب را در نسخه 4.7 اینچی مشاهده نخواهیم کرد. زیرا تفاوت قیمتی این دو نسخه بواسطه تنها دوربین دوگانه چیزی بین 30 تا 40 دلار خواهد بود. از سویی دیگر با قرار گیری آن بر روی نسخه کوچکتر، امکان دارد بخشی از بازار مربوط به فروش فبلت های این کمپانی از بین رود. زیرا هم اکنون هیچ شرکت دیگری، از دوربین دوگانه این چنینی (دارای زوم اپتیکال) استفاده نمی‌کند. هر چند در آینده نزدیک و با قرار گیری طراحی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس بر روی گوشی های هوشمند رقیب، شاید این نوع از ماژول دوربین را بتوانیم بر روی نسخه کوچکتر آیفون نیز ببینیم. در هر صورت این ویژگی و قابلیت هایی که در اختیار می‌گذارد هنوز آنقدر کافی نیست تا انبوه خریداران به سمت این گوشی و خرید آن هجوم بیاورند.

آیا طراحی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس تا سال 2017 تنها بر روی نسخه پلاس باقی خواهد ماند؟!

علاوه بر آن، مینگ چیو کو در مورد ویژگی های جدید دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس که قرار است در آیفون های سال بعد شاهد آن باشیم این طور اظهار کرد که: “در دوربین تله فوتو، سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) قرار خواهد گرفت. در نسخه کنونی، این سیستم لرزشگیر تنها در دوربین معمولی آیفون 7 پلاس یافت می‌شود.”

مینگ چیو کو در مورد گوشی های آیفون سال آینده شرکت اپل این طور اظهار نظر می‌کند که:

در حالی که شرکت اپل امسال فبلتی کاملا جدید را راهی بازار کرده است و مشتاقان به عکاسی را به صورت نسبی به سمت و سوی خود جلب خواهد کرد اما به نظر نمی‌آید که طراحی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس به جهت تمایل انبوه کاربران و خریداران برای خریداری آن کافی بوده باشد. زیرا قیمت این ویژگی چیزی بین 30 تا 40 دلار بیشتر از نسخه معمولی آیفون 7 برای کاربران آب خواهد خورد و به همین دلیل احتمالا برای سال آینده نیز این ویژگی خاص را تنها در نسخه سطح بالاتر و حرفه ای آیفون (تنها 30 تا 40 درصد آنها) خواهیم دید.

همان طور که احتمالا می‌دانید، سال آینده میلادی، دهمین سال تولید گوشی های آیفون خواهد بود و از این رو شرکت اپل به احتمال زیاد تغییرات گوناگونی را بر روی گوشی آیفون خود اعمال خواهد کرد. هر چند بر اساس مرسومات این شرکت، سال 2017 قرار است نسخه S (نسخه ای که تغییرات ظاهری اندکی در آن رخ خواهد داد) از آیفون های این کمپانی (احتمالا با نام آیفون 7 اس) معرفی شود. در هر صورت اگر قرار باشد در این گوشی های جدید، تغییراتی رخ دهد، انتظار داریم میزان حاشیه دور و اطراف نمایشگر گوشی به میزان بسیار زیادی کاهش یافته و علاوه بر آن کلید هوم گوشی نیز در زیر نمایشگر گوشی جای بگیرد. صفحه نمایش گوشی احتمالا از نوع OLED خواهد بود و شاید کناره های آن نیز خمیده شود. از طرفی هم اینک شایعاتی در زمینه قرار گیری حسگر تشخیص دهنده اثر عنبیه چشم در آیفون های جدید در رسانه های خبری در حال انتشار است. در کنار آن ممکن است سوکت های مربوط به ویژگی اسمارت کانکتور را نیز (که در تصاویر مربوط به نسخه آیفون پرو قبل از مراسم رسمی اپل طی چند ماه پیش شاهد آن بودیم) در بخش پشتی گوشی ببینیم.

نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا شرکت اپل سال آینده ویژگی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس را بر روی نسخه 4.7 اینچی قرار خواهد داد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*