فورس ریستارت آیفون 7 اپل

فورس ریستارت آیفون 7 اپل بدون کلید فیزیکی هوم چگونه است؟!

همان طور که احتمالا می‌دانید، بخش جلویی گوشی های آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) شرکت اپل، شباهت بسیار زیادی به نسخه های پیشین دارد اما هم اکنون در این نسل، کلید هوم دیگر فیزیکی نبوده و در واقع کلیک پذیر نیست. کلید هوم آیفون که نشان و نماد این سری از گوشی های هوشمند شرکت اپل است و تمامی کاربران سراسر دنیا، آیفون ها را با این کلید می‌شناسند. البته به همین دلیل است که اپل در ظاهر این گوشی هیچ گونه تغییری ایجاد نکرده است. اما سوال اینجاست که با حذف ویژگی کلیک پذیر بودن این کلید، حالا فورس ریستارت آیفون 7 اپل چگونه ممکن خواهد بود؟!

با حذف ویژگی کلیک پذیر بودن این کلید، حالا فورس ریستارت آیفون 7 اپل چگونه ممکن خواهد بود؟!

اما در زیر پوسته ظاهری، کلید هوم دیگر واکنش کلیکی نداشته و در واقع یک دکمه لمسی خازنی به حساب می‌آید. از طرفی به دلیل قرار گیری موتور تپتیک در زیر آن، به هر بار ضربه به این کلید، لرزشی نسبت به میزان فشار وارد آمده اعمال خواهد شد و از این رو، کلید مزبور به تاچ پدها نیز شباهت نخواهد داشت.

در تمامی گوشی های هوشمند، ترفندی به جهت ریستارت، ریست یا ریبوت کردن دستگاه زمانی که نمایشگر آن کار نمی‌کند یا گوشی به شما جواب درستی نمی‌دهد، وجود دارد. آیفون های اپل نیز تا به امروز از این قاعده مستثنا نبوده‌اند. اما امسال با لمسی شدن این دکمه، حالا کاربر چطور می‌تواند در آخرین فرصت باقی مانده برایش، عملیات فورس ریستارت آیفون 7 خود را به اجرا بگذارد. در نسخه های پیشین آیفون زمانی که کاربر به طور همزمان کلید فیزیکی هوم و پاور گوشی را نگه می‌داشت، دستگاه ریستارت می‌شد. اما هم اینک کلید فیزیکی قبلی آیفون ها، لمسی شده است و زمانی که برق به آن نرسد، دیگر فعالیت خود را از دست خواهد داد. بنابراین در زمان نیاز می‌بایست از چه روشی استفاده کنیم؟

نگران نباشید زیرا شرکت اپل برای این موضوع نیز از قبل چاره ای اندیشیده است. در حقیقت طی روش جدید، کلید هوم آیفون دیگر کاربرد نخواهد داشت و به جای آن از مورد دیگری استفاده خواهد شد. در واقع زمانی که نیاز به ریستارت آیفون 7 بود می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. کلید فیزیکی پاور گوشی موجود در کناره سمت راست بدنه را فشار دهید
  2. سپس در حالی که آن را نگه داشته‌اید، کلید فیزیکی کاهش صدای موجود در کناره سمت چپ را نیز فشار دهید
  3. این دو کلید را تا زمانی که نمایشگر آیفون 7 یا 7 پلاس سیاه شود و سپس لوگوی شرکت اپل به نمایش در آید، نگه دارید

به همین سادگی می‌توانید آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس خود را بدون هیچ گونه زحمتی ریستارت کنید. برای این کار از یک دست خود و تنها از انگشت های شست و اشاره کمک گرفته‌اید که به نظر می‌آید راحت تر از گذشته شده باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ریستارت کردن آیفون 7 راحت تر از گذشته نشده است؟ آیا شما با این روش تا به امروز به مشکل خاصی برخورد کرده‌اید؟‌

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*