تصاویر جدید سیاره مریخ

تصاویر جدید سیاره مریخ با صخره‌های ناهموار و باورنکردنی منتشر شد

کاوشگر کنجکاوی (Curiosity) ناسا که برای جمع آوری اطلاعات به سیاره مریخ فرستاده شده، هم‌ اکنون در منطقه تپه‌ های مورای (Murray Buttes) به سر می‌برد و به تازگی تصاویر جدیدی از این سیاره بزرگ را ثبت کرده که شاید در نگاه اول باورنکردنی باشند. تصاویر جدید سیاره مریخ صخره‌های ناهموار و فرسایش یافته‌ای را نشان می‌دهد که دانشمندان ناسا تصور می‌کنند در دیگر بخش‌های سیاره مریخ نیز وجود داشته باشند.

تصاویر جدید سیاره مریخ صخره‌های فرسایش یافته و تپه‌های قدیمی را به تصویر می‌کشد

کاوشگر Curiosity، این تصاویر را به کمک دوربین قدرتمند Mastcam و در روز پنجشنبه ثبت نموده و علاوه بر صخره‌های ناهموار، بخش‌هایی از تپه‌های سطح مریخ نیز به تصویر کشیده است. تپه‌هایی که شاید تصور کنید، بقایایی از یک حادثه یا فرآیند ماسه‌سنگی در سال‌های بسیار دور باشند و یا شاید به دنبال وزش شدید باد و به حرکت درآمدن شن‌ها به وجود آمده باشند.

تصاویر جدید سیاره مریخ

اینطور که دانشمندان ناسا اعلام کرده‌اند، لایه‌بندی ساختار ماسه سنگ‌ها در سطح مریخ به صورت مورب بوده و وزش باد باعث ایجاد چنین منظره‌ای شده است. همینطور باید اشاره داشته باشیم که سطح سیاره مریخ فوق‌العاده فعال و پویاست و حتی تغییرات مختلف و تازه ای نیز در سطح این سیاره دیده می‌شود.

مطالعه در مورد این تپه‌ها، امکان کسب اطلاعات بیشتر در مورد تپه‌های شنی باستانی که در گذشته به وجود آمده و سپس از بین رفته‌اند را فراهم می‌کنند، تپه‌هایی که پس از بین رفتن، به دلیل فعالیت‌های شیمیایی و با وجود آب‌های زیرزمینی، شاهد شکل‌گیری آنها به حالت نامرتبی در سطح این سیاره هستیم.

ناسا قصد دارد تا در آینده، تصاویری شفاف و بزرگ از این سیاره را به صورت رنگی، در وب‌سایت خود قرار دهد. این تصاویر جدید که تمامی آنها در ماه گذشته به ثبت رسیده، نمایانگر آخرین توقف کاوشگر Curiosity در منطقه تپه های مورای خواهند بود.

حالا این کاوشگر مسیر خود را به جنوب تغییر داده و قرار است با خروج از این بخش، خود را به مناطق بالایی کوه‌های مریخ برساند. در ادامه می‌توانید تصاویر جدید سیاره مریخ را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه