فهرست‌ ها در وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت سی‌ و یکم؛ فهرست‌ ها در وردپرس

فهرست‌ ها در وردپرس می‌توانند شامل ارجاعات به صفحات، دسته‌بندی‌ها، لینک‌های سفارشی، و دیگر انواع محتوا باشند. به همین دلیل کاربرد فهرست‌ ها در وردپرس به منظور دسترسی به بخش‌های مختلف وب سایت وردپرسی زیاد است.

فهرست‌ ها در وردپرس

در ادامه به آموزش چگونگی ایجاد فهرست‌ ها در وردپرس و کار کردن با آن‌ها خواهیم پرداخت. برای ایجاد یک فهرست (Menu) ابتدا وارد بخش «نمایش» و سپس «فهرست‌ها» شده و بر روی لینک «فهرستی تازه بسازید» کلیک نمایید.

فهرست‌ها در وردپرس

در فیلد مربوطه نامی را برای فهرست خود برگزینید و بر روی دکمه «ساخت فهرست» کلیک کنید.

فهرست‌ها در وردپرس

مشاهده می‌شود که در ستون سمت راست، آیتم‌های مختلفی برای افزودن به فهرست (منوی) شما وجود دارد. آیتم‌های مورد نظر خود را با فعال نمودن چک‌مارک مربوط انتخاب نموده و با کمک دکمه «افزودن به فهرست» آن‌ها را به منوی خود اضافه کنید.

فهرست‌ها در وردپرس

برگه‌ها، دسته‌ها و پیوندها نمونه‌هایی از این آیتم‌ها هستند. برای افزودن آیتم‌های بیشتر به ستون سمت راست می‌توانید از منوی کشویی بالا تحت عنوان «تنظیمات صفحه» بهره ببرید.

فهرست‌ها در وردپرس

بسته به این که چه افزونه‌هایی روی سایت فعال باشند، گزینه‌های موجود در بخش «تنظیمات صفحه» برای افزودن به آیتم‌های فهرست سفارشی متفاوت خواهد بود. ترتیب چیدمان آیتم‌ها به همان ترتیب افزودن به فهرست انجام می‌گیرد. با کشیدن آیتم‌ها (توسط ماوس) به راحتی می‌توان ترتیب آن ها را جابه‌جا کرد. همچنین با قرار دادن آن به صورت تو رفته، امکان ایجاد زیر منو نیز موجود خواهد بود.

فهرست‌ها در وردپرس

در ستون سمت چپ صفحه مربوط به فهرست‌ها، بخش تحت عنوان «تنظیمات فهرست» وجود دارد که شامل قسمتی تحت عنوان «جایگاه در پوسته» است. این قسمت مربوط به تعیین مکان نمایش فهرست یا منوی شما در سایت بوده و بسته به پوسته‌ای که در حال اجراست جزئیات آن متفاوت خواهد بود.

فهرست‌ها در وردپرس

در پایان پس از اعمال تنظیمات و تغییرات دلخواه خود، بر روی دکمه «ذخیره فهرست» کلیک کنید. برای حذف آن نیز از لینک قرمز رنگ «پاک کردن فهرست» استفاده کنید. در تصویر زیر یک نمونه از فهرست (Menu) موجود بر روی سایت گجت‌ نیوز نشان داده شده است.

فهرست‌ها در وردپرس

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*