بازاریابی شبکه‌ ای

نقدی بر بازاریابی شبکه‌ ای ؛ مزایا و معایب نتورک مارکتینگ را بشناسید

امروزه فرایند عرضه و تقاضا در حال تحول بوده و فروش اینترنتی یا بازاریابی شبکه ای رواج پیدا کرده است. یکی از عواملی که برای فروشندگان و خریداران اهمیت دارد ارائه محصولات به بهترین و راحت‌ترین شکل و دسترسی آسان به آنهاست. به همین دلیل برندهای بزرگ جهان به سراغ عرضه کالا در فضای مجازی و جذب مشتری به صورت بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) رفته‌اند.

بازاریابی شبکه‌ ای (چند سطحی) شیوه‌ای است که در آن تولیدکنندگان محصولات خود را بدون واسطه و تبلیغات به فروش می‌رسانند و خریداران می‌توانند این محصولات را بازاریابی کنند و به سود برسند. شعار شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ ای این است که در صورت معرفی یکی از دوستان یا اقوام خود در خرید بعدی تخفیف می‌گیرید.

چندی است که این شرکت‌ها در ایران راه اندازی شده‌اند و مکانی را نیز به بازاریابان خود اختصاص داده‌اند تا افرادی را درون شبکه خود آموزش داده و فروش خود را افزایش دهند. حال سؤالی که برای ما پیش می‌آید این است که آیا مشتریان این نوع فروش را می‌پذیرند یا خیر؟ همین طور در صورت گسترش این شرکت‌ها تکلیف اصنافی که به صورت سنتی اقدام به فروش می‌کنند چه می‌شود؟ این پرسش نیز مطرح می‌شود که آیا حمایت از بازاریابی شبکه‌ ای می‌تواند موجب رونق تولید ملی شود و اینکه وعده‌های بازاریابان این شرکت‌ها مبنی بر کسب درآمد میلیونی تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

برای مثال یکی از این بازاریابان ادعا کرده است با کار مجموعه خود در این شرکت‌ها اکنون توان خرید یک خودروی 500 میلیونی را دارد. این بازاریاب گفته است که دو سال پیش با درآمد 70 هزار تومانی در شرکت پنبه ریز شروع به کار کرده است و اکنون توانسته به درآمد قابل توجهی برسد. وی افزود که موفقیت در بازاریابی شبکه‌ ای برای همه افراد آسان نیست و در صورتی می‌توان موفق باشد که وقت زیادی را صرف این کار کنند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته افراد کمی توانسته‌اند که از طریق این کار به درآمد قابل توجهی برسند.

همان طور که از نام بازاریابی شبکه‌ای پیداست افراد در این سیستم از طریق چند سطح از افراد محصولات خود را تبلیغ و به فروش می‌رسانند. بازاریابان با جذب مشتری و آموزش نیروهای جدیدالورود مجموعه‌ای را برای رسیدن به درآمد تشکیل می‌دهند. درآمد در بازاریابی از طریق فروش مستقیم کالا و فروش از طریق زیر مجموعه به دست می‌آید. معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت:

تاکنون 18 شرکت در ایران مجوز فعالیت در این زمینه را دارند که از این میان شرکت‌های بیز و پنبه ریز در خراسان رضوی شعبه دارند. این شرکت‌ها ملزم به رعایت قوانینی هستند و در صورت عدم رعایت این ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

او همچنین دادن وعده‌های غیر منطقی را خلاف قوانین دانست و گفت که بازاریابان متناسب با فعالیت‌های خود به درآمد دست پیدا می‌کنند. این نوع بازاریابی با اهداف کارشناسی شده راه اندازی شده است و اگر به درستی اجرا شود می‌تواند منافع بازاریابان و مصرف کنندگان را فراهم کند. وی همچنین حمایت از تولید داخلی را از دیگر اهداف بازاریابی شبکه‌ای دانست.

نظرات کارشناسان و مسئولان در مورد بازاریابی شبکه‌ ای

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی این رویه را بی فایده دانست. فیروز ابراهیمی اظهار داشت که نظام توزیع در ایران با مشکلات ساختاری روبروست و بازاریابی شبکه‌ ای کمکی به مصرف کنندگان نمی‌کند. وی راه حل این مشکل را اصلاح توزیع در ایران به وسیله دولت دانست.

ابراهیمی همچنین خبر داد که تنها ده درصد از کالاهای عرضه شده در شرکت‌های مذکور توسط برندهای شناخته شده داخلی تولید می‌شوند و برندهای خارجی زیادی در بین محصولات به چشم می‌خورند و این نشان از ضعف ساختار اقتصادی کشور دارد. وی همچنین از صدور مجوز برای 18 شرکت بازاریابی شبکه ای انتقاد کرد و خواستار شفافیت درآمدها و روند مالیاتی در این سیستم شد.

در این میان مدیر بازرسی و نظارت اصناف در خراسان رضوی از لزوم حمایت از بازاریابی شبکه‌ای سخن گفت و این روش را یک شیوه جدید در عرضه و فروش کالا دانست. احسان اصولی در ادامه افزود:

اگر یکی از این شرکت‌ها به هر نحوی مرتکب تخلف شود دلیلی برای زیر سؤال بردن اصل نتورک مارکتینگ نیست. فروش کالاهای خارجی در شرکت‌های بازاریابی تخلف محسوب می‌شود و باید نظارت لازم در این موارد صورت گیرد.

وی بروز تخلف در این پدیده نوین را اجتناب ناپذیر دانست اما اجرای درست این برنامه‌ها می‌تواند به رشد اقتصادی و همین‌طور درآمدزایی بازاریابان کمک کند و خریداران نیز می‌توانند کالاهای خود را با قیمت بهتری فراهم کنند.

در پایان لازم به ذکر است که بازاریابی شبکه‌ای می‌تواند منافعی را برای گروه‌های مختلف در پی داشته باشد اما افراط و گسترش بیش از حد این شرکت‌ها ممکن است موجب از بین رفتن صنوف شود. بنابراین اعتدال و رعایت ضوابط مربوطه، اصلی ضروری در صنعت نتورک مارکتینگ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

58 دیدگاه

  1. جناب نظام دوست شما تو شرکت بیز نتوورک کار میکنید ؟ چون خودم یه ماهه وارد شدم و الان دارم تیمم رو می سازم. پرسیدم .

  2. کلاه سر کسی نمیره درمقابل مولی که پرداخت می کنی کالای با کیفیتی دریافت می کنی و پورسانت خوبی نوش جون می کنی من خودم عضو بازاریابان ایرانیان زمینم هم از خرید کالا سود می برم هم از شبکه سازی

  3. این مردم هرچه بسرشون میاد حقشونه. من اینو همیشه میگم. هرکی هرچه به سرش میاد حقشه چون خودش کرده که لعنت بر خودش. طرف دوست داره بازاریابی شبکه ای سرش رو کلاه بزاره، وقت و پول و اعتبارش رو ازش بگیره، به کسی چه. حالا هی بیا بنویس و سایت بساز بگو خوب نیست این کار، هرکسی در آخر یا سود کارشو میبره یا چوب کار خودشو میخوره.

    • کلاه سر کسی نمیره درمقابل مولی که پرداخت می کنی کالای با کیفیتی دریافت می کنی و پورسانت خوبی نوش جون می کنی من خودم عضو بازاریابان ایرانیان زمینم هم از خرید کالا سود می برم هم از شبکه سازی

  4. سلام
    آدم نباید اینجوری قضاوت کنه.
    من خودم الان توی بیز دارم کار میکنم، این حرفها که زده شده صحت نداره. درسته بعضی از شرکت های بازاریابی شبکه ای دروغ میگن ولی حقیقتا همه شون اینجوری نیستن. من خودم و دوستان خودم چند ماهه توی بیز کار می کنیم، خداروشکر دوستان مون موفق هستند و من هم کنار شون دارم به موفقیت دست پیدا می کنم.
    دوستی که گفتی لیدر بیز بودی شاید راست بگی ولی خودت قبول کن اگه روی اصول کار میکردی الان موفق بودی،
    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف.
    تو هم موفق نشدی الان همه رو متهم میکنی.
    کسی رو به اجبار نمیشه سر کاری برد، هر کسی خواست میاد نتورک
    بزارید بگن شستشوی مغزی.
    ولی واقعا یکبار هم که شده، بیاید کارو از نزدیک ببینید.
    دوستان شرکتها با هم فرق دارند. خدا میدونه کیفیت محصولات بیز واقعا عالیه. و فروش تون خوب باشه پورسانت خوبی میگیرید.
    من خودم اسنپ کار می کردم، از اون وقتی که رفتم نتورک دیگه اسنپ نمیرم
    من پیوی درخدمتم
    entezar3131@

  5. میشه دلیل شکستتونم بگین؟

    • داش مال توهم قانونی نیست ولی مجاز ب کار کردن
      ولی تلفیق هنر داره جلو میره و مجوز عم از دادستانی داره تا ٢٢ بهمن که بهش مجوز بدن موفق باشی

  6. سلام و درود فراوان،شرکت تلفیق وهنر حاتم وصنایع
    دستی،یعنی کمک به تولید کننده ایرانی،یعنی زنده کردن هنر شخصی ایرانی،یعنی جانشینی برا صادرات
    نفت،یعنی واردکردن ارز داخل شرکت،و در نتیجه کمک
    به چرخه اقتصادایران این شرکت دررابطه با فروش صنایع دستی میباشد و هیچ ردپایی از اجناس خارجی درآن نیست

  7. شرکت هایی که محصول میفروشن ۲ قرون به درد نمیخورن ، من خودم تو یه شرکت دارم بازاریابی میکنم که خدمات میده و همه میخوان و لازم دارن اون خدماتو و با داشتن کارگاه و کارگر و کلی سابقه الان شغل اولم شده نتورک و کم کم به فکر جمع کردن اون کارگاهم ،

  8. ساخت شبکه ای از مصرف کنندگان و سپس به پشتوانه آن ایجاد و توسعه خطوط تولید طوریکه اعضاء شبکه (مصرف کنندگان) خود از مجموع کسب کارهای ایجاد شده منتفع باشند .امر بسیار مثبت و سازنده ای خواهد بود.اما بشرطی که شرکت طبق اصول و استراتژی و رویکردی صادقانه عمل نماید.شما هیچ گونه ایرادی در کار نخواهی دید.اگر شرکتها محصولات با کیفیت تر،متنوع تر و با قیمت مناسب عرضه کنند و همچنین برای جذب بازاریابان جدید مشوق هایی را ارائه دهند،کار برای تداوم فعالیت و موفقیت افراد تسهیل خواهد شد.

  9. سلام وقت همگی بخیر
    ما چقدر فیلسوف داشتیم تو زمینه نتورک مارکتینگ خبر نداشتیم ،خود نتورکرا این همه نمیدونن که مردم عادی میدونن،
    دوستان لطفا درمورد چیزی که نمیدونیم نظر ندیم بهتره مثلا محصول ،طرح درامدی ،من احساس میکنم زمان همه چی رو مشخص میکنه ولی اگه نتورکرا راست بگن روسیاهی میمونه واسه مردمی که فیلسوفی میکردن ،
    نه چیزی میدونیم نه کتاب خوندیم اون وفت میایم کل شرکتو با محصولاتش میبریم زیر سوال توروخدا نکنین این کارو همین کارو میکنیم که جهان سومی هستیم دیگه

  10. نتورک مارکتینگ بهترین شغل و سومین صنعت پر درامد دنیا. فقط مردم ما فرهنگ این چیزها رو ندارن اگر خوب نبود هیچ وقت مجوز فعالیت صادر نمیشد. افرادی که کار میکنید یا میخواهید شروع کنید به خودتون باور داشته باشید وقدم بر دارید به جلو وقتی تعداد موفق ها بیشتر بشه بقیه هم ایمان میارن شما جزو کسانی باشید که اول ایمان اوردهاید مثل یاران پیامبر که اول چند نفر بودن والان میلیاردی شدن مسلمانها باور به خود وایمان به خودتون همه چیز رو میسازه

    • آره خوبه‌ از هر هزار نفر‌ ورودی‌ ۲ نفر‌ سود میکنن بقیه‌ سوخت میدن‌ بقیه ام‌ راضی نیستن‌ میشه پوله‌ حروم‌ با حروم خوردن‌ میشه پول دار شدی‌ آری

  11. سلام
    من سه سال تو شرکت بیز بقول خودشون داخل اصولی ترین و سخت گیرترین تیم کار کردم تمام وقتمو گذاشتم نه تنها من بلکه تمام افرادی که با من وارد شدند همه شکست خورده و افسرده هستند محصولاتشون خیلی گرونه اصلا فروش نمیره هیچکس هم وارد نمیشه تو رو خدا گول حرفاشونو نخورین زندگیتون رو خراب نکنین

  12. به نظر من دست به هر کار و فعالیتی بزنید بهتره
    و وقتتون رو هدر ندین
    لیدرهاشون هیچ گونه انتقادپذیری ندارن و اگر شما کوچترین انتقادی هم بکنید می گن یه مشاور نباید منفی باشه…
    و به قولی حرف حرف نوروزیه…

  13. درود به همه دوستان
    من تجربه ی یک سالم رو تو بادران در اختیارتون میزارم.
    اصل بازاریابی شبکه ای خوبه اما متاسفانه تو کشور ما نه
    اصلا و ابدا به درد نمی خوره
    اولا قیمت اجناس بالا در مقابل کیفیتشون به صرفه نیستن.
    دومن مشاوراشون فقط جو میدن و دروغ می گن.
    سومن می گن حمایت در صورتیکه فقط حمایتی در کار نیست و فقط و فقط تا زمانی که خرید می کنید به دردشون می خورید و زمانیکه خرید نکنید از یه کیلومتریتون هم رد نمیشن.

    • درود بر شما. تو نتورکی،وارد شدم که زندگیم رو تغییر،داده و لیدرها هم عالی هستند و اگر خواستید تماس بگیرید تا راهنمایتون کنم تا جبران کنید تمام عمر تلف شدتون رو.

  14. با سلام
    تو رو خدا دقت کنید
    من بعنوان کسی که یک سال از عمرم رو تو این راه حروم کردم و خیلی از دوستام رو از دست دادم این رو می نویسم
    از یه کیلومتریش هم رد نشید
    ورود به نت ورک تو ایران یعنی خیانت به صنعت
    چون یه مشت شرکت کلاهبردارن که با لیدرهاشون یه تجارت کثیف راه انداختن

  15. باسلام
    خدمت دوستان عرض کنم بخشی از یادگیری شناخت مشکل هست
    بنده نمیدونم تمام این دوستانی که ادعا میکنند صنعت قدرتمند نتورک میشناسن چقدر مطالعه دارن
    یک سئوال ساده شما در نتورمارکتینگ اول یک فروشنده ؟

  16. سلام من به تازگی وارد نتورک مارکتینگ شدم و اصلا به هیچ کدوم از اعضا نمیخوره درآمد زیادی داشته باشن و ته تهش یه آدمی بوده نه تونسته تحصیلات خوبی داشته باشه و نه تو شغلی راه میدادنش بعد هم کلی تعریف و رویا پردازی میکنن. حالا میشه من رو راهنمایی کنین بمونم تو این کار یا نه ؟ من به عنوان شغل دوم روش حساب کردم و خودم شغل دولتی دارم.ممنون

    • سلام. روزتونوبخیر. برای اینکه در بازاریابی شبکه ای موفق بشید یک سری اصول هست که باید رعایت کنید، اینکه افرادی که کار رو به شما معرفی کردن، چه سبکی زندگی میکنن یا در چه لولی از جامعه هستند تعیین کننده نیست، عوامل تعیین کننده : خود شرکت، محصول شرکت، پلن درامدزایی شرکت و در نهایت خود شما هستین. در صورت تمایل برای راهنمایی بیشتر در خدمتتون هستم

      • دروغ نگید لطفا دوست عزیز
        ما تو کشورمون چندین میلیون نفر بیکار داریم اگه خوب بود اونها میومدن تو این شبکه
        بیکاری رو ترجیح میدن به این کار که نمیان چون دقیقا نمونه بیگاری و سواستفاده افراد دیگه از این ادم های ساده تر و بدون اطلاعاته
        شما سوار بنز اخرین سیستمی که میخای بعدا بگیری شو ما خوشحال میشین
        هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره
        ممنون که نگران درامد آحاد جامعه هستین

        • اولا ک ورود به این کار یه پول اولیه میخواد کسی ک بیکاره پول نداره بیاد تو این کار.
          بعدشم از اون ۱۰۰ نفری ک مثلا تو ی روز میان تو این کار فقط چند نفرشون زرنگن و میتونن نونشو از تو روغن در بیارن بقیشون ناامید میشن یا اینکه جا میزنن این کار نیاز به تلاش زیاد داره و قطعا رسیدن به بنز و بهترین خونه دو روزه انجام نمیگیره دوست عزیز

  17. کی از پول بدش میاد
    ولی فکر کنم بازاریابی شبکه ای یک کلاهبرداری قانونی است که بیشتر نفع انرا شرکت میبرد و دولت نیز نفع خودش رو از ارزش افزوده ای که از مشتری بدبخت میگیرد میبرد.
    یه سریها هم هستند این وسط که فقط با پول بازی میکنند و هیچ وقت رنگ پول واقعی رو نمیبینند

  18. بازاریابی شبکه ای در ایران داره باعث شغلهای کاذب میشه تا بحال حدود ۵ میلیون نَفَر عضو این شبکه ها هستن ک نه تنها برای کشور مفید نیستند بلکه دارن برای شرکتهای خارجی فعالیت میکنن و بعنوان مثال همین دستمال کاغذی ک ب زور ب اطرافیان میفروشن چند تا ار کارخانه جات و ب همون نسبت چند تا شغل از بین میره .در ایران جز صددرصد ضرر برای صنعت و اقتصاد چیزی بهمراه نداره

  19. با سلام. اگر یک درصد صنعت نتورک کمک میکنه به شرایط اقتصاد ایران من به شخصه وارد این تجارت جالب میشوم .همین نگرش ها تفکر غلط باعث شده ما کشور جهان سومی باشیم . ما میتونیم موفق بشیم زمانیکه از خودمون شروع کنیم و تغیر کنیم فقط فقط با نگرش مثبت و میتونی تو این سیستم موفق بشی . افرادی که تازه میخان وارد این صنعت شرکتی انتخاب کنن که ۸۰ درصد محصولاتش ایرانی باشه در ضمن این هدف منه ایرانی بخر ایرانی استخدام کن همم نمیتونن در این حرفه موفق بشن چون هنوز تقیری نکردن .

    • دوست عزیز موفق شدن به چه قیمتی؟
      به قیمت خرید اجناس بدون پروانه ساخت؟
      به قیمت فروش محصولات به چندین برابر قیمت اصلی و کارخانه؟
      دروغ گویی و فریب آشنایان برای خرید محصولات بی کیفیت؟
      به نظر بنده که عمرم را در این کار گذاشتم لازمه بگم این شرکت ها واقعا یک سری عادت بد رو در مردم و نسل جوان افزایش میده.
      دروغگویی
      کوچک کردن خود بین آشنایان
      هدر رفتن وقت و بی بند و باری
      شکست و افسردگی بعد از نرسیدن به آرزوها.
      شما یه نگاه به اونایی که به شما مشاوره میدن بکنید فقط.کسی که ماهی ده میلیون در آمد داشته باشه با کفش پنجاه هزار تومنی میگرده؟

    • درود به شما. دقیقا درسته. من در شرکتی هستم.که 100% محصولش، از متریال و مواد اولیه تا ایده و طرح تولید و هرچیزی که فکرش رو کنین ایرانی هست و اینطوری شرکت ما داره به صنعت ایران کمک بزرگی میکنه

      • عزیز جان
        تو رو خدا گول این حرفهای مفت رو نخورید.
        اینکه می گن ۱۰۰ مواد اولیش ایرانی دروغ محضه
        یه مقدار دقت کنیم
        اکثر محصولات آرایشیه که مواد اولیشون عمدتا از چین وارد میشه و اینجا بسته بندی میشه…

  20. اولأ درمورد بحت بازار یابی شبکه ای عرض کنم که حتمأ کار درست و پول زا میباشد اما حتمأ زود زا نمیباشد بنا به گفته های متفاوت نتورک مارکت دومین شغل پر درآمد دنیا و در مقابل آن سومین شغل سخت دنیا میباشد سختی عظیمش هم صبر و مقابله با افرادی که تورو به تمسخر میگیرن و دوام آوردن تو این اوضاع میباشد بالای شصت درصد آفرادی که وارد این سیستم میشن بیش از سه ماه دوام نمیارن درمقابل درامد اولیه ی کم وتمسخر دیگران حتی نزدیکترین دوستانشون خلاصه این که کار خوبی ولی آدم سرسخت و با پشت کار بالا میخواد درمورد دوستی که فرمود دولت مردان به فکر پر پرکردن جیب مبارک هستن هم میتونم عرض کنم که تو هم روزی میتونی دولت مرد این کشور باشی کسی جلوتو نگرفته برو و به فکر مردم وکشورت هم باش افراد ساده ای مثل منو تو هم میتونیم جر دولت مردان کشور باشیم اگه راس میگی و خیلی از اینا ناراضی هستی با حرف زدن خالی و با شعار دادن چیزی درست نمیشه؟

    • به نظر بنده حق با شماست در آمد داره.به قول لیدرها شما باید انقدر روی مردم کار کنید که سنگ هم به جای طلا بفروشید.
      مهم ارزش های دیگس که از بین میره.
      در کشوری مثل دانمارک فروش اینترنتی محصولات اشکالی نداره.ولی در ایرانی که مجبوری اجناسی که حتی کارگاه ساخت اونا و حتی اسم روی اون محصولات معلوم نیست چیه به چندین برابر قیمت به آشنایان و عزیزان قالب کنی برای رسیدن به سود خودت دور از انصافه

  21. جالبه که بازاریابی شبکه ای اومد که به تولید دخلی کمک کنه تازه میبینیم محصولات خارجی دارن میفروشن
    فقط 1-2 شرکته که تولیدات داخلی با کیفیت داره عرضه میکنه
    الباقی دلال هستن جنس از چین میارن به عنوان جنس آلمانی و فرانسوی غالب میکنن یا میرن چین یه سری محصولات سفارش میدند با برند خودشون بیارن !!!
    جالب تر اینکه شرکت بازاریابی شبکه ای باید تولید کننده اون محصول هم باشه نه اینکه جنس خارجی با برند خودش وارد کنه یا محصولات خارجی بفروشه واقعا اگه سیستم ما درست بود باید جلو شرکتایی که تولید کننده نیستند و محصولات خارجی میفروشن رو میگرفتند

    • با سلام خدمت دوستان
      نمی دونم شما نتورک کار می کنی یا از دور فقط تماشاگر اوضاع هستی؟ شرکتی که من توش نتورک می کنم 100 درصد جنساش ایرانی و برند هستش. و کلا هدفش جنس ایرانی یه. ادعا هم نمی کنه واقعا توی عمل هم داره نشون می ده. کل جنساش هم مصرفی یه نه فانتزی. شرکت ما تنها شرکتی یه که کل جنساش ایرانی و برنده. اگه واقعا دغدغه نتورک دارین می تونین تماس بگیرین. یا علی

      • تو ایران ۲۴ شرکت مجوز داره.لیست محصولات و … شرکت هم داخل سایت وزارت صنعت و تجارت موجوده.میشه بگی اسم شرکتت چیه که تمام محصولاتش با کیفیت ایرانیه؟اونم برند

        • محاله.اگر باشه من از فردا کار خودمو رها میکنم و میام زیر گروه شما

          • سلام .شماها یه جا کار میکنید که خودتونم نمیدونید که درسته یا غلط . اگه واقعا دونبال کار با اصالت و بی حرف و حریث هساید میتونم یه شرکتی رو معرفی کنم که کلا اساس ساخت شرکت بر پایه تولیدات داخلی اشتغال زای ارز اوری و صادرات هستش و داره صادر میکنه. چون این محصولات فقط ایران داره و تنها چیزی هست که ایران میتونه تو جهان حرفی واسه گفتن داشته باشه . این مشکلاتی هم که شما گفتید نداره . سود دهیش هم خیلی فرق داره با کار شما .

          • محال نیست دوست عزیز. تماس بگیرید تا خدمتتون عرض کنم و حتی ضمانت هم میده شرکت و خودم هم بهتون ضمانت میدم هر چی که خواستید. ارادتمند نظام دوست

      • دوست بسیار عزیز
        شرکتی که شما توش فعالیت میکنی رو من میشناسم و اگه یک درصد حس کنه این کار به نفعش نیس مطمئن باش جمع میکنه این بخش رو
        پس به نفعشه
        شما لطفا بقیه رو فریب نده
        ایشالا به سطح الماس و بالاتر از اونم برسی و لامبورگینی سوار بشی ما حسودی کنیم بهت

        • سلام به دوستان
          من از سال 79 با نتورک آشنا شدم و ازین 18 سال حداقل 12سالش رو مشغول بودم و انواع اونا رو اعم از باینری چندسطحی ماتریسی یونی لول و جدا شونده رو کاملا آشنایی کامل دارم اما درمورد پلن تلفیق هنر باید بگم که واقعا محشره! فوق العاده مهندسی و واقع بینانه طراحی شده و روزبروز هم داره کاملتر و پربازده تر میشه. ان شاءالله خبرای خوشی هم در اردیبهشت ماه در انتظار دوستداران خواهد بود بطوری که کارشناسان نتورک و فعالیتهای فضای مجازی پیش بینی کردن طرح جدیدی که در آینده پلن درآمدزایی تلفیق رو بروز شکوفا می کنه طوریه که انفجار نتورکی در سطح کل نتورک کشور رخ میده، فقط نمونه یک کوچیک اشاره میکنم که: هر تعادل 3-3 معادل 880،000 تومان پورسانت خواهد بود!!!
          اینها برای جو دادن و تبلیغ و اینجور چیزا نیست، بلکه یک تفکر ایده آل پشتش نهفته ست.
          همون طور که دوستان تلفیقی می دونن، با توجه به طرح یورویی شدن و جهانی شدن این سیستم، آمار خیره کننده ای در دست هست که تا پایان سال 97 صادرات محصولات تلفیق به 28 کشور دنیا راه یافته و پیش بینی میشه این آمار به حدود 100 کشور دنیا هم برسه. و امیدواریم حاصل هنر ایران و ایرانی به کل 205 کشور دنیا هم برسه و تو هر کدوم از اونا یک دفتر هم داشته باشیم.
          عزیزانی که عنوان میکنن فلان دفتر توسط فلان سازمان یا نهاد پلمپ شده کذب محضه! مگه میشه شرکتی با این عظمت و اینهمه پتانسیل کاری و فروش فوق العاده و صادر کننده نمونه و کارآفرینی نمونه درش تخته بشه و مجوز هم نداشته باشه و حمایت هم نشه؟!!!
          جهت اطلاع عرض می شود، مقایسه ای که شرکت تلفیق هنر نسبت به شرکتهای دیگر نتورکی در کشور (البته با کمال احترام برای دیگر شرکتها و بدون کوچکترین نکته تخریبی نسبت به آنها) مواردی به نظر دوستان می رسد:
          1- دارای پلن درآمدزایی باینری قدرتمند و عادلانه نسبت به دیگر پلن های چندسطحی ( معرفی 2 تا 4 نفر و آموزش آنها برای تکرار همین روش معرفی، بجای تهیه لیست چندصد نفره و معرفی آنها بصورت خورشیدی)
          2- دریافت پورسانت بصورت هفتگی و سریعتر، نسبت به دریافت ماهانه به شرط فاکتور و خرید ماهانه و اکتیو بودن جایگاه و تشویق و اعمال فشار به دیگر اعضا برای خرید بیشتر!!!
          3- درنظر گرفتن سهام صنایع مس کشور 18% برای اعضا، در مقابل نداشتن هیچگونه سهم از شرکتهای متبوع
          4- قیمت کالاهای خریداری شده از 5% تا 50% پایینتر از قیمت داخل بازار، در مقابل قیمت کالاهایی به مراتب بالاتر از قیمت بازار (که در توان خریدار نمی باشد)
          5- کالای یکبار خرید و خاصیت عتیقه بودن آن جهت استفاده در منزل که حاصل هنر 7000 ساله هنرمند ایرانی و دارای اصالت ایران باستان می باشد
          6- جایگزین شدن این کالا در آینده نزدیک بجای صادرات نفت و معرفی به کشورهای جهان
          7- سرمایه گذاری اندک حداکثر 3،300،000 تومان در مقابل خریدهای میلیونی و ایجاد فاکتورهای سنگین ماهانه در شرکتهای دیگر
          8- عدم وجود ریسک کاری و متحمل شدن زیان و خسارت مالی
          9- پلن تعیین شده بر اساس موازین شرعی و اسلامی با اختصاص بن خرید کالا در شروع هر استپ(گام) رشد زیرمجموعه
          10- حمایت از تولید ملی و صنایع دستی و هنری
          11- دارای مجوز از صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری توریستی
          12- جذب توریست از کل جهان و معرفی محصولات هنری به آنها
          13- دلگرم شدن هنرمند ایرانی و هموطنان تولید کننده در کشور
          14- رونق بازار صنایع دستی و هنری در کشور و گسترش و آموزش آنها چه در داخل و چه در خارج از مرزهای ایران
          15- تولید فلز پایه(مس) در ایران به عنوان دومین تولید کننده مس در جهان و صادرات بیشتر این فلز
          16- دارنده بیشترین سهم از هنرها و صنایع دستی در جهان (200 از 300 هنر جهانی) که اولین شرکت توسعه دهنده آن در ایران تلفیق هنر می باشد
          17- باثبات ترین پلن درآمدزایی در بین شرکتهای نتورک در کشوربا سقف درآمدی فوق العاده
          … و خیلی مزیتهای دیگر که در آینده نزدیک قابل لمس خواهند بود.
          پس دوستان عزیز، کمی واقع بینانه تر به موضوع بپردازید و انصافا قضاوت کنید تا علاقه مندان به نتورک گمراه و دلزده نشوند. چرا که تخریب و یا شیفت دادن و یا بدگویی از دیگر نتورکها کاری کاملا ناشیانه و غیر حرفه ای می باشد که در شان هیچ نتورکری نیست.
          با تشکر از حوصله شما

  22. جمشید اللهویردی‌پور

    یه سری اجناس ایرانی که رو دستشون مونده و یه سری هم از اجناس بی کیفیت تاریخ گذشته خاجی را با قیمت کم می خرند و به قیمت چندین برابر به مردم می‌دهند. نتیجه‌اش سرطان گرفتن مردم ایران ،مشکلات گوارشی و قلبی می شود. که برای صاحبان این اربابان سر سوزنی سلامتی مردم، ارزش ندارن و مهم فروختن اجناس و انتقال دادن آن به خارج از کشور است. به جای این مسخره بازی ها باید شغل به وجود بیاد، باید اعتماد به وجود بیاد. مشکل اصلی کشور ما اینه. تا زمانی که این موانع برداشته نشوند کالای ایرانی و حتی کالای خارجی نیز هم به فروش نخواهد رسی. من به شخصه به 99.99 درصد شرکت ها ایرانی از شامپو گرفته تا تن ماهی، هیچ اعتمادی ندارم. نکات بسیار تاریکی وجود دارد که روزی مردم از همه ی این ها باخبر خواهد شد و امیدوارم آن روز دیر نباشد زیرا جان انسان بارزش ترین چیز انسان است.

    نتورک مارکتینگ در کشورهای که قانون و نظارت وجود داره، هر روز پیشرفت میکنه و به طبع باعث کاهش بیکاری می‌شود. اما در ایران تا زمای که تغییرات اساسی نشود تو هیچ زمینه‌ای پیشرفتی نخواهد بود چه برسه به نتورک مارکتیگ.

    • کافر همه را ب کیش خود پندارد.
      نتورک مارکتینگ یه صنعت جدیده،یه شیوه فروش نوین.
      محصولاتشونم میتونم بگم که حداقل 50 درصدشون نسبت ب قیمتی ک داره،کیفیتشون عالیه،از طرفیم اگ روی تاریخاشونو نگاه کنی میبینید ک اکثرشون 1 ماه از تولیدش گذشته.
      فروش توی نتورک از بازار گرم ک همون خانوادس شروع میشه،من ک دیگه به خانواده خودم جتس نا مرغوب نمیدم.
      از دوستان صاحب نظر تقاضا دارم،حداقل 2 تا کتاب در مورد این صنعت بخونن بعد نظر بدن.
      کثل کتاب پول پول پول،موج سوم،دانشکده کسب و کار و….
      مطلب خیلی خوبی بود.ممنونم از نویسنده این مطلب

      • همه میدونن نتورک مارکتینگ خوبه ولی
        موضوع اینه که توی کشور ما اول شروع به سوء استفاده از این صنعت میکنن تا هر چه بیشتر و بهتر و سریع تر به خواسته هاشون برسن .
        از طرفی نه براشون مردم مهم هستن و از طرف دیگه هم دولتمردان هیچ وقت جلوشونو نمیگیره چون دست خودشونم تو کاره ….
        وقتی تفکر دولتمردان پر کردن جیب مبارک و خیانت به کشور باشه بهترین راه ها و مشاغل هیچ تاثیری توی شرایط جامعه نداره …..
        پس الکی با هم دعوا نکنین …

      • سلام…من تازه یکی دو ماهی نیشه سه تا از دوتام رفتن تو شرکت بیز هممونم تو خونه مجردی زندگی میکنیم هر چی به من گفتن ک بیا تو این کار م اعتماد نداشتم نرفتم ینی خیلی هم تحقیق کردم به این شرکتای ایرانی اعتماد ندارم…در مورد اصل بودن جنساشون و قیمتشون ک واقعا مزخرفه من خودم واسه خونمون از فروشگاهای پدیده کورش شاندیز خرید میکنم بسیار قیمت مناسب وکیفت های متنوع ولی جنسای این شرکتا واقعا نمیدنم چی بگم واقعا اون قیمتی که روشونه یا تو فاکتور نمی ارزه دوست عزیز به گمونم شما هیچ وقت خرید نکردین یا تعم جنس اصلو نچشیدید.مثلا یه مایع ظرف شویی با یه بسته بندی بچگانه میدن ۱۷۰۰۰تومان اگه کیفیت داشته باشه به درک ولی نداره..خلاصه همه جناشون بنجول گرونن.

      • نتورک مارکتینگ در ایران متاسفانه بدون برنامه و بدون نظارت و مغایر با منافع مردم و کشور دنبال میشه و عده ای محدود و فرصت طلب از این موضوع منتفع میشن در صورتیکه خیل عظیمی از جوانهای کشور وقت گرانبها و انرژی خود را در این راه تلف میکنند
        چه به لحاظ قیمت و چه از نظر کیفیت محصولات نفعی برای مصرف کنندگان وجود نداره و اکثرا به علت رودربایستی و کمک به عززیانشون محصولات رو میخرند
        دولت هم مخالفتی با سرکار بودن خیل عظیم جوانهای عمدتا بیکار نداره