کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل توسط iFixit

اپل شرکتی است که هنگام معرفی محصولات جدید خود و حتی بعد از آن نیز به طور دقیق، مشخصات سخت افزاری دستگاه های تولید شده را منتشر نمی‌کند. از این رو بسیاری از اهالی تکنولوژی حتی پس از معرفی رسمی این سری از دستگاه ها کنجکاو هستند بدانند که اپل در محصولات جدید خود از چه سخت افزارهایی با چه قدرتی استفاده کرده است. در واقع پس از دانستن این موضوع است که می‌توانند محصولات این شرکت را با دیگر دستگاه های موجود در بازار از نظر سخت افزاری مقایسه کنند. همین دیروز بود که گروهی جدید قبل از مهندسین فعال در قالب گروه هایی مشهور همچون iFixit و Chipworks، شروع به کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل کردند. البته به دلیل حرفه ای تر بودن کالبد شکافی گروه هایی همچون iFixit، منتظر ماندیم تا ببینیم که در درون آیفون 7 پلاس دقیقا چه می‌گذرد. بنابراین در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل توسط iFixit انجام شد

وب سایت iFixit به طور کاملا دقیقی، اطلاعات مربوط به سخت افزار و همچنین تصاویر مربوط به هر قطعه آیفون 7 پلاس را به نمایش گذاشته است. اما به دلیل تخصصی بودن موارد به نمایش در آمده در آن صفحه، در این بخش به طور خلاصه به افشای برخی موارد مشاهده شده در مورد سخت افزار آیفون 7 پلاس خواهیم پرداخت.

همان طور که می‌دانید طی کالبد شکافی آیفون 7 پلاس بسیاری از موارد پنهان مانده در مورد فبلت جدید اپل افشا شد. این که باتری آیفون 7 پلاس دارای چه میزان ظرفیتی بوده و یا حافظه رم آن معادل چه میزان است؟ شرکت اپل معمولا در هنگام معرفی آیفون های جدید خود در مورد باتری به میزان دوام و شارژدهی آن اشاره می‌کند. در زمینه میزان حافظه رم نیز باید گفت که تنها میزان عملکرد بهینه سخت افزاری و پردازشی گفته می‌شود و هیچ اشاره ای به جزئیات و اطلاعات مشخصات فنی سخت افزارها نمی‌شود. در هر صورت تمامی این موارد موضوعاتی هستند که هر کاربری کنجکاو است بیشتر در مورد آن بداند.

ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس اپل برابر با 2900 میلی آمپر ساعت است

پس بیایید شروع کنیم؛ باتری آیفون 7 پلاس اپل دارای ولتاژ 3.82 ولت و ظرفیت 11.1 وات ساعت است. در صورت تبدیل کردن عدد اخیر و محاسبه ای نه چندان سخت متوجه خواهیم شد که ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس اپل برابر با 2900 میلی آمپر ساعت است. البته جالب است بدانید که نسخه پیشین این فبلت یعنی آیفون 6 اس پلاس دارای یک باتری با ظرفیت 2750 میلی آمپر ساعت بود. یعنی یک باتری کوچکتر. هر چند بهتر است بدانید که هنوز هم باتری آیفون 7 پلاس آن قدر بزرگ نیست زیرا آیفون 6 پلاس از یک باتری 2915 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این موضوع به این خاطر بود که در سری آیفون 6، سوکت جک هدفون حذف نشده بود و از طرفی در این سری از گوشی های شرکت اپل نیز خبری از موتور تپتیک نبود. به همین دلیل فضای کافی به جهت قرار گیری باتری بزرگ وجود داشت.

آیفون 7 پلاس اپل از حافظه رم سه گیگابایتی نوع LPDDR4 بهره مند است

موضوع دیگری که در مورد کالبد شکافی آیفون 7 پلاس مسلما توجه هر کاربری را به سمت و سوی خود جلب خواهد کرد، میزان حافظه رم خواهد بود؛ iFixit طی کالبد شکافی خود افشا کرد که آیفون 7 پلاس اپل از میزان حافظه رم سه گیگابایتی از نوع LPDDR4 بهره مند است. این میزان بیشتر از موارد یافته شده در نسخه های پیشین بود. بسیاری از تحلیلگران این طور حدس می‌زنند که میزان حافظه رم بیشتر در این گوشی به خاطر پردازش های تصویر مربوط به دوربین های دوگانه آن است. در واقع فشار پردازشی بیشتری در این حین به دستگاه وارد شده و از این رو نیاز به میزان حافظه رم مناسب کاملا حس خواهد شد. هر چند این تفسیر می‌تواند نادرست و سطحی نیز باشد و در واقع افزایش رم در این نسخه دلایل دیگری داشته باشد. هر چه که باشد فعلا از دید ما پنهان است.

طی کالبد شکافی آیفون 7 پلاس، iFixit تمامی بخش های سخت افزاری این گوشی را از یکدیگر جدا کرده و سپس دوباره آنها را سر هم کرد. طی این عملیات، امتیاز iFixit به تعمیر پذیری آیفون 7 پلاس نیز اعلام شد که 7 از 10 بود. در بخش زیر می‌توانید تصاویر مربوط به کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل توسط گروه iFixit را مشاهده نمایید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*