نوت 7

بلومبرگ: سامسونگ برای رقابت با آیفون 7، در عرضه نوت 7 عجله کرد

سال گذشته، سامسونگ با عرضه نوت 5، تمامی معادلات در مورد تاریخ همیشگی محصولات سری گلکسی نوت را تغییر داد تا بتواند با معرفی پیش از موعد این گوشی هوشمند، برخی از افرادی که قصد خرید آیفون های جدید را دارند، به سوی خود بکشاند. امسال نیز سامسونگ برای معرفی نوت 7 و رقابت با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، زمان کمتری کاربران را منتظر نگاه داشت. اما آیا واقعا این شرکت کره‌ای سنجیده عمل کرده است؟

سامسونگ برای رقابت با اپل، در عرضه نوت 7 عجول بوده است

بر اساس گزارش جدیدی که بلومبرگ منتشر کرده، سامسونگ برای عرضه این گوشی هوشمند، عجله کرده و همانطور که دیدیم شایعات مربوط به تغییر کردن طراحی آیفون هر دو سال یک بار، صحت نداشت. در این صورت نسخه پلاس آیفون دیگر برای کاربران جذابیت نخواهد داشت. شاید بهتر بود که سامسونگ مدت زمان بیشتری را صرف توسعه گلسی نوت 7 می‌کرد.

هر چند، پرجم دار جدید کره‌ای ها بسیار قدرتمند ظاهر شد. این گوشی هوشمند، اولین محصول از خانواده گلکسی نوت بود که به نمایشگری با دو طرف خمیده، سنسور اسکنر عنبیه چشم، قابلیت ضد آب بودن و … مجهز شده بود. تمامی این موارد و به کارگیری آخرین تکنولوژی های موجود، نشان می‌دهد که سامسونگ واقعا خود را برای رقابت با اپل آماده کرده بود. مهندسین این شرکت می‌خواستند با معرفی و عرضه یک گوشی هوشمند قدرتمند، گوی رقابت را از آیفون اپل بدزدند. اما خوشبختانه یا متأسفانه، سرنوشت دیگری برای این شرکت رقم خورده بود و تمامی معادلات مدیران غول کره‌ای، به هم ریخت. باتری گلکسی نوت 7 زیانی به سامسونگ وارد کرد که شاید تا مدت‌ها در ذهن بسیاری از کاربران بماند.

اما دقیقا چه اتفاقی رخ داد؟ سامسونگ برای اولین بار از شرکت SDI درخواست کرد تا تمامی باتری های مربوط به گلکسی نوت 7 هایی که قرار است به صورت جهانی عرضه شوند را تولید کند؛ این شرکت نیز تمام تلاش خود را در این راه به کار گرفت، اما هر چه که بود، این شرکت یک پیمانکار فرعی برای سامسونگ به حساب می‌آمد و شاید تولید باتری های مهم‌ترین گوشی هوشمند این شرکت، کار درستی نبود. باتری تولید شده توسط SDI، اندازه نامتعارفی نسبت به میزان قابل قبول، داشت و همین موضوع و قرارگیری آن در جایی که فضای کافی برای آن وجود نداشت، باعث فشار بیش از حد به باتری دستگاه شد. نتیجه این اشتباه نیز چیزی نبود جز گزارشات متعدد از آتش سوزی و انفجار گلکسی نوت 7.

روز یکم سپتامبر یعنی 19 روز پیش و زمانی که اولین گزارش مربوط به آتش سوزی گلکسی نوت 7 منتشر شد، یکی از مهندسین سامسونگ به سرعت در انجمن داخلی شرکت، اینگونه اعلام کرد: “تمامی نوت 7 های معیوب را باز گردانید، من هیچ پاداشی برای عرضه این گوشی هوشمند نمی‌خواهم، رخ دادن این حادثه واقعا تحقیر کننده است”. بعد از رایزنی‌هایی که سامسونگ با کارمندان خود در این زمینه داشت، روز بعد سرپرست بخش موبایل سامسونگ، آقای DJ Koh، فراخوانی جهانی تمامی نوت 7 های عرضه شده را اعلام نمود. جمع آوری تمامی این دستگاه ها نیز 2 تا 3 هفته میان فروش این گوشی هوشمند از زمان عرضه رسمی تا زمان فعلی فاصله انداخت و ضرری غیر قابل باور متوجه سامسونگ شد. این شرکت کره‌ای جدای از خساراتی که به برند خود وارد نموده بود، برای بازگردانی تمامی نوت 7 های عرضه شده، 2 میلیارد دلار هزینه کرد.

به هر حال تمامی این موارد ناشی از نا لایق بودن برخی از مدیران سامسونگ است. پیش از این، صاحب امتیاز شرکت سامسونگ یعنی آقای Lee رویایی بزرگ داشت و آن، تبدیل این شرکت به بزرگ‌ترین سازنده تلفن های همراه بود. موضوعی که البته در سال‌های اخیر و با روی کار آمدن پسرش، تا حد زیادی به حقیقت تبدیل شده بود. اما عجله این شرکت برای رقابت با اپل و عرضه زودتر از موعد همیشگی گلکسی نوت 7، باعث شد تا سامسونگ باز هم در اوج، با موقعیتی بحرانی رو به رو شود.

تصور می‌کنید که سامسونگ باز هم می‌تواند اعتماد کاربران را به خود جلب کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*